Politics

Από τον Οκτώβριο το νέο σύστημα έκδοσης αστυνομικών ταυτοτήτων

Το νέο σύστημα αρχικά θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε 24 αστυνομικά τμήματα

 

Το νέο σύστημα έκδοσης αστυνομικής ταυτότητας ανακοίνωσαν σε κοινή συνέντευξη Τύπου την Τετάρτη οι υπουργοί Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη Βασίλης Κικίλιας και Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Κυριάκος Μητσοτάκης στο υπουργείο Δημόσιας Τάξης. Το νέο σύστημα θα εφαρμοστεί αρχικά πιλοτικά σε 24 αστυνομικά τμήματα και ο αρμόδιος αστυνομικός θα έχει μέσω του υπολογιστή του απευθείας πρόσβαση στα δημοτολόγια.
Ειδικότερα, όπως ειπώθηκε, το νέο σύστημα εφαρμόζεται πιλοτικά σε 24 αστυνομικές υπηρεσίες σε όλη την επικράτεια: Υποδιευθύνσεις Ασφαλείας Κέρκυρας, Λάρισας, Ιωαννίνων, Μυτιλήνης, Πατρών και Χανιών. Τμήματα Ασφαλείας Αμπελοκήπων, Άνω Λιοσίων, Αχαρνών, Ηλιούπολης, Κορωπίου, Πειραιώς, Νέου Ψυχικού, Αιγάλεω, Λευκού Πύργου, Μενεμένης & Πλατείας Δημοκρατίας Θεσσαλονίκης, Αμφιλοχίας Βάλτου, Γιαννιτσών, Ερμούπολης, Κοζάνης, Κομοτηνής, Λαμίας και Τρίπολης.


Σε ένα μήνα περίπου η νέα διαδικασία θα εφαρμόζεται σε όλη τη χώρα και κάθε πολίτης θα μπορεί πλέον να πηγαίνει μόνο με δύο φωτογραφίες του και ένα μάρτυρα στο Αστυνομικό Τμήμα και να λαμβάνει άμεσα και εύκολα το Δελτίο Αστυνομικής Ταυτότητας, χωρίς να προσκομίζει πιστοποιητικά ή βεβαιώσεις. Μόλις ξεκινήσει η καθολική εφαρμογή του νέου συστήματος, κάθε πολίτης θα μπορεί να υποβάλει αίτηση για έκδοση Δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητας στο Αστυνομικό Τμήμα του τόπου κατοικίας του και να την παραλαμβάνει μέσα σε λίγα λεπτά.

Αυτό γίνεται εφικτό, σημειώνεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Δημόσιας Τάξης, χάρη στη διασύνδεση των αστυνομικών τμημάτων με τα δημοτολόγια, την πρώτη «government to government» (διασύνδεση δημοσίων υπηρεσιών) Υπηρεσία. Ο αρμόδιος υπάλληλος της αστυνομικής αρχής θα αναζητά πλέον αυτεπάγγελτα, μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Εθνικού Δημοτολογίου (ΟΠΣΕΔ), τα απαραίτητα στοιχεία για την έκδοση Δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητας (επώνυμο, όνομα, ονοματεπώνυμο πατέρα, ονοματεπώνυμο μητέρας, ημερομηνία γέννησης, τόπος γέννησης, δήμος δημοτολογίου, αριθμός οικογενειακής μερίδας, ιθαγένεια).
Η διαδικασία έκδοσης Δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητας, συνοπτικά, θα διαμορφωθεί ως εξής: «Μετά την ολοκλήρωση της αυτεπάγγελτης αναζήτησης και την ταυτοποίηση του αιτούντος από τον αρμόδιο υπάλληλο της αστυνομικής αρχής, διαμορφώνεται αυτόματα η σχετική αίτηση, στην οποία περιλαμβάνονται μέχρι τρία τυχαία ερωτήματα επί των δημοτολογικών στοιχείων που βρίσκονται καταχωρημένα στο ΟΠΣΕΔ. Τα ερωτήματα εκτυπώνονται και ο αιτών απαντά εγγράφως σε αυτά. Αφού υπογράψει την αίτηση − υπεύθυνη δήλωση, ο αρμόδιος υπάλληλος της αστυνομικής αρχής καταχωρεί στην εφαρμογή τις σχετικές απαντήσεις. Στη συνέχεια ο υπάλληλος εκτυπώνει την αίτηση, επικολλά τη φωτογραφία και καλεί τον αιτούντα και το μάρτυρα να υπογράψουν. Το Δελτίο Αστυνομικής Ταυτότητας πλαστικοποιείται και παραδίδεται στον αιτούντα».
Με τον τρόπο αυτό, επισημάνθηκε: «Κερδίζουν χρόνο και γλιτώνουν κόπο οι πολίτες. Εξοικονομούνται οικονομικοί πόροι και ενέργεια από τις εκτυπώσεις. Με το νέο σύστημα θα εκτυπώνονται πλέον ετησίως δύο εκατομμύρια χαρτιά λιγότερα! Πρόκειται για τα σχετικά έγγραφα (αίτηση έκδοσης πιστοποιητικού, αποδεικτικό αποστολής μέσω φαξ, κ.λπ.) που απαιτούντο για καθεμιά από τις περίπου 450.000 αστυνομικές ταυτότητες που εκδίδονται κάθε χρόνο. Το συνολικό κόστος εκτύπωσης 1.000.000 καρτελών που δαπανάται ετησίως από την Ελληνική Αστυνομία προς το Τυπογραφείο της Τράπεζας της Ελλάδος ανέρχεται σε 128.000 ευρώ.Εξοικονομούνται περίπου 150.000 ανθρωποώρες εργασίας δημοτικών υπαλλήλων και αστυνομικών υπαλλήλων ετησίως». 
Συγκεκριμένα, οι εργασίες που θα πάψουν να εκτελούνται με το νέο σύστημα έκδοσης των αστυνομικών ταυτοτήτων, είναι για τις Αστυνομικές Υπηρεσίες η παραλαβή αίτησης, η πρωτοκόλληση, η αποστολή αίτησης στον αρμόδιο Δήμο μέσω φαξ, η παραλαβή πιστοποιητικού από τον αρμόδιο Δήμο μέσω φαξ και η ενημέρωση του πολίτη για την παραλαβή του πιστοποιητικού. Για τους Δήμους θα γίνονται πλέον οι ακόλουθες εργασίες: Παραλαβή/εκτύπωση αίτησης στο φαξ, πρωτοκόλληση, αναζήτηση πιστοποιητικού στον υπολογιστή, εκτύπωση, πρωτοκόλληση, υπογραφή, σφραγίδα, αποστολή μέσω φαξ.
Ο υπουργός Δημόσιας Τάξης στην ομιλία του επεσήμανε πως «είναι ενδεικτικό ότι μόνο από τις αλλαγές που κάνουμε στη διαδικασία έκδοσης των ταυτοτήτων εξοικονομούνται ετησίως προς όφελος της ασφάλειας του πολίτη 59.000 εργατοώρες, 7.400 εργατοημέρες, 330 εργατομήνες. Βασικός μας στόχος είναι η ενσωμάτωση της σύγχρονης τεχνολογίας στην καθημερινή λειτουργία των Αστυνομικών Υπηρεσιών με απώτερο στόχο την καλύτερη και ποιοτικότερη εξυπηρέτηση του πολίτη».
Ο κ. Κ.Μητσοτάκης σημείωσε ότι «παρουσιάζουμε σήμερα μία από τις πρώτες διαλειτουργικές εφαρμογές «government to government» διασύνδεσης μητρώων μεταξύ φορέων του Δημοσίου. Πιστεύω ότι στο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης κάνουμε πράξη την επανάσταση του αυτονόητου. Τη δυνατότητα, δηλαδή, να επικοινωνούνε μεταξύ τους πληροφοριακά συστήματα του Δημοσίου, έτσι ώστε ο πολίτης να μην είναι ένας τροχονόμος χαρτιών από τη μία υηρεσία στην άλλη, αλλά να δίνεται η δυνατότητα στο Δημόσιο αυτεπάγγελτα και ηλεκτρονικά να αναζητεί πληροφορίες, οι οποίες είναι ήδη καταχωρημένες σε κάποιο σύστημα του Δημοσίου. Και αυτό ακριβώς κάνουμε με τον καινούριο τρόπο έκδοσης ταυτοτήτων». 
Ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης είπε επιπλέον πως αυτή η διασύνδεση των δύο μητρώων έγινε χωρίς καμία πρόσθετη οικονομική επιβάρυνση. 
Στη συνέντευξη Τύπου παραβρέθηκε και η Υφυπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Εύη Χριστοφιλοπούλου η οποία δήλωσε, μεταξύ άλλων «είναι η αρχή για να βάλουμε οριστικό τέλος στα έντυπα και ηλεκτρονικά πιστοποιητικά που ταλαιπωρούν τον πολίτη. Το κράτος παρέχει περίπου 522 Υπηρεσίες στον πολίτη στις οποίες περιλαμβάνονται όχι μόνο απλές βεβαιώσεις, αλλά και σύνθετες υπηρεσίες όπως η έκδοση αστυνομικής ταυτότητας, η αίτηση βεβαιώσεων από το Τaxis και το ΙΚΑ ή ακόμη και η αίτηση για σύνταξη. Έχουν δαπανηθεί στο παρελθόν πολλοί εθνικοί και κοινοτικοί πόροι για τις βάσεις δεδομένων και τα μητρώα. Η υλοποίηση του νέου συστήματος έκδοσης ταυτοτήτων επετεύχθη χάρη στην αξιοποίηση αυτών των πληροφοριακών υποδομών του δημοσίου». 

Πηγή

Popular

To Top