Οικονομία

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν υπάρχει πιά …την πάτησε ο Σπίρτζης

Ξεπεράστηκαν και τα τελευταία εμπόδια – Αύριο οι υπογραφές για την πώληση της εταιρείας στους Ιταλούς – 45 εκατ. ευρώ θα εισρεύσουν στα ταμεία του ΤΑΙΠΕΔ από την ιδιωτικοποίηση

Τα τελευταία εμπόδια υπερπήδησε χθες η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για την πώληση της εταιρείας στους Ιταλούς, ανοίγοντας και τυπικά τον δρόμο με την έγκριση του διοικητικού συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ και τη δημοσίευση στο ΦΕΚ της κοινής υπουργικής απόφασης για την απαλλαγή από παράνομες κρατικές ενισχύσεις, συνολικού ύψους 692 εκατ. ευρώ.

Η μεταβίβαση της εταιρείας λαμβάνει πανηγυρικό τόνο και συνδέεται με την παρουσία των δύο Πρωθυπουργών Αλέξη Τσίπρα και Πάολο Τζεντιλόνι, στην Κέρκυρα, στο πλαίσιο της πρώτης ελληνοϊταλικής συνάντησης.

Η κυβέρνηση θα επιχειρήσει να εξωραΐσει το δυσμενές αρνητικό περιβάλλον που αφήνει το προχθεσινό αποτύπωμα της Eldorado Gold για τα μεταλλεία στην Χαλκιδική, υπογράφοντας την συμφωνία πώλησης που εκκρεμεί από το καλοκαίρι του 2013. Το επόμενο βήμα είναι η καταβολή των 45 εκατ. ευρώ που θα εισρεύσουν στον κουμπαρά του ΤΑΙΠΕΔ από το τίμημα της ιδιωτικοποίησης.

Η μεταβίβαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Ferrovie Dello Stato Italiane (FS), ανοίγει μια καινούρια σελίδα για την εταιρεία και αναμένεται να κινητοποιήσει επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 500 εκατ. ευρώ που έχει ανακοινώσει ότι θα πραγματοποιήσει στα τρένα η FS για την αναβάθμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου.

Για να ολοκληρωθεί η διαδικασία που σερνόταν επί μήνες, στις αρχές Αυγούστου, εστάλη στο γραφείο του Υπουργού Υποδομών Χρίστου Σπίρτζη, η έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου καθώς χρειάστηκε να τροποποιηθεί το άρθρο 11 της αρχικής σύμβασης μεταξύ ΤΡΑΙΝΟΣΕ και υπουργείου Υποδομών που αφορά τις αποζημιώσεις που λαμβάνει η σιδηροδρομική εταιρεία για τις δημόσιες υπηρεσίες που παρέχει.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα μεταβιβαστεί με ένα ισχυρό ταμείο, όπως προβλέπεται από τη συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών. Τα υπόλοιπα κεφάλαια από τα αποθεματικό της θα διατεθούν για να καλυφθεί ένα μέρος από το χρέος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ, για τις υποχρεώσεις προς την ΕΕΣΣΤΥ για τις υπηρεσίες συντήρησης, τα τέλη υποδομής προς τον ΟΣΕ και για την ενοικίαση του τροχαίου υλικού από την ΓΑΙΑΟΣΕ.

Με την απόκτηση της εταιρείας, οι Ιταλοί θα αρχίσουν να ξεδιπλώνουν τη στρατηγική τους για την ελληνική αγορά. Παράλληλα, θα χρειαστεί να αποσαφηνίσουν και τη στάση που θα κρατήσουν στην επικείμενη ιδιωτικοποίηση της εταιρείας τροχαίου σιδηροδρομικού υλικού (ΕΕΣΣΤΥ) που έχει μετατεθεί για τον προσεχή Νοέμβριο.

της Μαριάννας Τζάννε
newmoney.gr

Πηγή

Popular

To Top