[ccpw id="136103"]

«Δεν είστε τρολ κ. Μητσοτάκη, είστε πρόεδρος της αξιωματικής αντιπολίτευσης».

Αυτή τη μομφή είχε εξαπολύσει στις 3 Ιουλίου του 2017 ο τότε πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας απευθυνόμενος στον Κυριάκο Μητσοτάκη.

Είναι από τις λίγες φορές που τα troll του Διαδικτύου, οι γνωστοί «καλικάντζαροι» που παρεισφρέουν στα social media και σχολιάζουν επί παντός του επιστητού, μπήκαν στον δημόσιο διάλογο.

Εκτοτε, φυσικά, και από τα δύο κόμματα έχουν χρησιμοποιηθεί για την άσκηση πολιτικής. Είτε αντιπολίτευσης, είτε για απαντήσεις σε κριτική που ασκείται στο κυβερνητικό έργο.

Ωστόσο, το εγγενές πρόβλημα που έχει ο ΣΥΡΙΖΑ να ασκήσει αντιπολίτευση αυτή την περίοδο, τον οδηγεί σε λαϊκίστικες πρακτικές και σε αντιπολιτευτικές κραυγές που πολλές φορές στηρίζονται σε ανυπόστατες φήμες.

Ουσιαστικά σε «τρολιές», δηλαδή δημιουργήματα των troll που «τσακώνονται» στο διαδικτυακό ρινγκ με τους αντιπάλους των άλλων κομμάτων.

Αλλο, όμως, ο… πόλεμος των «καλικαντζάρων» κι άλλο η θεσμική αντιπολίτευση που βασίζεται σε πραγματικά στοιχεία και σε γεγονότα που είναι αδιαμφισβήτητα.

Το πρόβλημα είναι βαθύτατα πολιτικό για τον ΣΥΡΙΖΑ και προσωπικά για τον Αλέξη Τσίπρα, ο οποίος επιχειρεί να ξαναστήσει ένα κόμμα που θα διεκδικήσει την εξουσία.

Με τις δημοσκοπήσεις να δείχνουν ότι η ΝΔ προηγείται πάνω – κάτω με 15-20 μονάδες διαφορά, στην Κουμουνδούρου δυσκολεύονται να ασκήσουν κριτική που θα «περνάει στον κόσμο».

Παράλληλα, η επιτυχημένη αντιμετώπιση της κρίσης του κορωνοϊού από την κυβέρνηση της ΝΔ, «αφόπλισε» την αξιωματική αντιπολίτευση.

Μάλιστα, μια μερίδα αυτής ίσως και να ήθελε να αποτύχει η κυβέρνηση στη διαχείριση της πανδημίας ώστε να βρει τα όπλα που χρειαζόταν για να επιτεθεί.

Ομοίως και στην κρίση του Εβρου, με την υβριδική εισβολή που επιχείρησε η Τουρκία, η άμεση αντίδραση της κυβέρνησης περιόρισε τις κινήσεις της Κουμουνδούρου.

Σε γενικές γραμμές, το «σκληρό ροκ» που κάποιοι ήλπιζαν να ξεκινήσει με το πέρασμα των μηνών διακυβέρνησης της ΝΔ, δεν έγινε πραγματικότητα.

Η αλήθεια είναι ότι ο ΣΥΡΙΖΑ σε πολλούς τομείς είναι προσεκτικός και δεν κάνει λάθη. Οπως π.χ. στην οικονομία και τα εργασιακά όπου οι αντιπολιτευτικοί τόνοι είναι και προσεγμένοι .χευμένοι.

Οι γκάφες

Ωστόσο, πολλές φορές στελέχη του παρασύρονται από τα troll και προβαίνουν σε γκάφες.

Μια από αυτές έγινε πρόσφατα με την καμπάνια του ΕΟΤ για τον τουρισμό.

Γνωστοί και άγνωστοι Συριζαίοι, επώνυμα και ανώνυμα troll, ανέβασαν με… ιερή οργή αναρτήσεις λέγοντας ότι η παραλία ήταν στην Κροατία κι όχι στο Μαρμάρι της Εύβοιας.

«Είναι ανίκανοι, άχρηστοι, να φύγουν», έλεγαν τα μηνύματα στο Facebook, τα οποία, όμως, μαζεύτηκαν όταν αποδείχθηκε η… ελληνικότητα της παραλίας.

Στο ίδιο λάθος έπεσαν και με το κόστος της καμπάνιας,.

Στο Διαδίκτυο έγινε πάρτι για τα… τρωκτικά που θα έτρωγαν τα 32 εκατ. ευρώ από μια… ιδιωτική εταιρεία, τη Marketing Greece.

Τελικώς αποδείχθηκε ότι η εταιρεία είναι θυγατρική, μη κερδοσκοπική εταιρεία του ΣΕΤΕ κι ότι το σποτάκι δεν κόστισε ούτε ένα ευρώ.

Ομως, το θέμα υιοθετήθηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ που έκανε αντιπολίτευση βάζοντας μπροστά τα troll και χωρίς καμιά διασταύρωση.

Στον ίδιο δρόμο κινήθηκε η αξιωματική αντιπολίτευση μετά την ανακοίνωση της ύφεσης στην οικονομία το πρώτο τρίμηνο. Μπορεί να μην ήταν «θετική εξέλιξη», η υποχώρηση του ΑΕΠ, όπως έσπευσαν να πουν στην κυβέρνηση, αλλά στον ΣΥΡΙΖΑ «έπαιξαν» ξανά με τις ατάκες του Διαδικτύου.

Μετρώντας διαφορετικά και κρύβοντας ότι το τρίμηνο περιλαμβάνει και το καταστροφικό lockdown του δεύτερου 15νθημέρου του Μαρτίου, αλλά κι ότι ήταν η χαμηλότερη ύφεση της ευρωζώνης, η Κουμουνδούρου έδωσε έτοιμη «τροφή» στα troll που… ξεσάλωσαν με την «καταστροφή της οικονομίας από την κυβέρνηση ΝΔ».

Με τον ίδιο τρόπο προσπάθησαν το προηγούμενο διάστημα να δημιουργήσουν θέμα με το περίφημο «μαξιλάρι» που άφησε ο ΣΥΡΙΖΑ φεύγοντας από την εξουσία.

Τα 36,6 δισ. ευρώ έγιναν θέμα αντιπαράθεσης στο Διαδίκτυο με τους υποστηρικτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης να λένε ότι ο Τσίπρας άφησε κουμπαρά και ο Μητσοτάκης τον σπάει και τα μοιράζει.

Βεβαίως, τα 36,6 δισ. ευρώ είναι και διαθέσιμα των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης, και ταμειακά διαθέσιμα αλλά και 15,7 δισ. από το υπερπλεόνασμα που δημιουργήθηκε καθώς η χώρα δεν μπορούσε να δανειστεί.

Η υπόθεση της αντιπολίτευσης των trolls έχει παρατηρηθεί από παλιά και αποτελεί ένδειξη ένδειας επιχειρημάτων από κάθε κόμμα.

Πρόσφατα ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Κ. Μπάρκας πίστεψε ένα troll που ανέβασε παραποιημένη φωτό του Αδωνη Γεωργιάδη να κάνει άσεμνη χειρονομία στον Αλέξη Τσίπρα. Ο ίδιος έγραψε ότι η σύζυγος του Κ. Μητσοτάκη, Μ. Γκραμπόφσκι, πήρε… εργολαβία την ενδυμασία των εργαζόμενων στο Εθνικό Θέατρο.

Μόνο που επρόκειτο για fake news του Διαδικτύου, καθώς τελικά ήταν χορηγία και ο βουλευτής ζήτησε συγγνώμη.

Ακόμη πιο πρόσφατα ένας γνωστός δημοσιογράφος μετατράπηκε από τον Ευ. Αντώναρο σε… άνθρωπο της ασφάλειας του Αδ. Γεωργιάδη και το μικρόφωνο έγινε… κλομπ ή καδρόνι.

Βασίλης Σ. Κανέλλης

in.gr

Πηγή http://politika-gr.blogspot.com/2020/06/a-troll.html