Την τελευταία τριετία η αγορά κινήθηκε κυρίως, αν όχι αποκλειστικά, με τα “καύσιμα” από το πρώην δίκτυο της Μαρινόπουλος που πέρασε στον έλεγχο της οικογένειας Σκλαβενίτη την 1η Μαρτίου του 2017.
Διαψεύδονται οι προσδοκίες για ουσιαστική ανάκαμψη της κατανάλωσης το 2020.
Η υποχώρηση του ρυθμού ανάπτυξης του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων κάτω του 2% τη νέα χρόνια δείχνει και ποια είναι τα όρια των αλυσίδων σούπερ μάρκετ αλλά ποιο το “ταβάνι” στο ετήσιο budget του καταναλωτή.
Oι εκτιμήσεις των εταιρειών μέτρησης της κατανάλωσης για ρυθμό ανάπτυξης λίγο πάνω από το 1%, έρχονται να επιβεβαιώσουν ότι την τελευταία τριετία η αγορά κινήθηκε κυρίως, αν όχι αποκλειστικά, με τα “καύσιμα” από το πρώην δίκτυο της Μαρινόπουλος που πέρασε στον έλεγχο της οικογένειας Σκλαβενίτη την 1η Μαρτίου του 2017.
Τα στοιχεία, δε, επιβεβαιώνουν ότι οι αλυσίδες στο σύνολό τους αδυνατούν να απεγκλωβιστούν από τον ρόλο τον οποίο είχαν αναλάβει δύο δεκαετίες πίσω και να δελεάσουν τους καταναλωτές, παρά τις προσπάθειες που έχουν κάνει μπαίνοντας σε νέα δίκτυα, όπως το online grocery και διευρύνοντας τη θέση τους σε “παραδοσιακές” κατηγορίες όπως του κρεοπωλείου, του αρτοπωλείου κ.λπ.
Παρά λοιπόν τις φιλότιμες προσπάθειες τις οποίες έχουν κάνει, στα χρόνια της κρίσης έχασαν πάνω από 1 δισ. ευρώ τζίρο τον οποίο πολύ δύσκολα θα μαζέψουν.
Η ενίσχυση της θέσης του οργανωμένου λιανεμπορίου σε δραστηριότητες, όπως του κρεοπωλείου, του αρτοποιείου, του ιχθυοπωλείου κ.ά., όπως έχουν παραδεχθεί στελέχη του κλάδου αποτελεί μονόδρομο αφού έχουν δει ότι η αγορά δεν πρόκειται να εμφανίσει τους ρυθμούς ανάπτυξης που εμφάνιζε πριν την κρίση.
Η άσκηση πάντως είναι δύσκολη αφού μόλις 7 στους 100 καταναλωτές εμπιστεύονται τα σούπερ μάρκετ για να αγοράσουν έτοιμο φαγητό. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με την κατηγορία του ψωμιού, όπου μόλις 1 στους 6 καταναλωτές θα αγοράσει ψωμί από το σούπερ μάρκετ, την αγορά κρέατος όπου 1 στους 2 καταναλωτές το αγοράζει από το κρεοπωλείο, των συμπληρωμάτων διατροφής κ.ά.
Της Αλεξάνδρας Γκίτση
capital.gr
Πηγή http://politika-gr.blogspot.com/2019/12/blog-post_671.html