Οικονομία

ΜΑΖΕΨΤΕ ΤΟΥΣ – Ηχηρό καμπανάκι από την Cosco για τον Πειραιά

“Η απεργία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας γκρεμίζει μέσα σε λίγες μέρες όσα χρειάστηκε χρόνια για να κτιστούν”. 
Η οικονομική ζημία, που είναι μεγάλη, δεν είναι το βασικό πρόβλημα. 
Το χτύπημα είναι στη φήμη του Πειραιά ως αξιόπιστος κομβικός τερματικός εμπορικός σταθμός.

Αυτά υπογράμμισε ο γενικός εμπορικός διευθυντής της θυγατρικής της Cosco στον Πειραιά ΣΕΠ ΑΕ, Tάσος Βαμβακίδης μιλώντας στο συνέδριο Capital + Vision που διοργανώνει το γαλλογερμανικό επιμελητήριο σε συνεργασία με το capital.gr και την εφημερίδα Κεφάλαιο.

Εξήγησε μάλιστα πως ένα από τα δεκάδες πλοία που περιμένουν για να μπουν στο λιμάνι με κόστος αργοπορίας που προσμετράται σε δεκάδες χιλιάδες δολάρια περιλαμβάνει φορτίο μεγάλης πολυεθνικής εταιρείας ηλεκτρικών καταναλωτικών αγαθών που δοκιμάζει το δρομολόγιο Ασία Πειραιάς και δια τους σιδηροδρόμου στην Κεντρική Ευρώπη. Και δεν μπορεί να ξεφορτώσει απουσία πλοηγικής υπηρεσίας και ρυμουλκών εξαιτίας της απεργίας των ναυτεργατών.

Ερωτηθείς μετά την ομιλία του κατά τη διάρκεια δημόσιας συζήτησης για το πως επηρεάζει η εξαίρεση του παραλιακού μετώπου των λιπασμάτων στην Δραπετσώνα από την παραχώρηση του δημοσίου στον ΟΛΠ τον διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση, σημείωσε πως “όταν πουλάς κάτι και του αφαιρείς κάτι τότε μειώνεται αυτονόητα η αξία του”.

Ο εμπορικός διευθυντής της ΣΕΠ ΑΕ όμως δεν έμεινε σε αυτά. Προσέθεσε πως η μείωση των εισαγωγών στην Ελλάδα και η συνέχιση των capital controls “απειλούν” τις επιδόσεις του Πειραιά εν γένει. Εμφανίστηκε απαισιόδοξος για την φετινή, χρήση και σημείωσε πως ο στόχος για διακίνηση 3,25 εκατ. teu, μπορεί να μην επιτευχθεί δηλώνοντας παράλληλα ανήσυχος και για τους προβλεπόμενους στόχους του 2016.

Πέρσι, για το σύνολο του έτους, η Cosco διακίνησε 2,99 εκατ. TEU, σημειώνοντας αύξηση 18,5%, σε σχέση με το 2013. Σε κάθε περίπτωση όμως διατηρεί ακλόνητους τους σχεδιασμούς της για την ανάπτυξη του λιμένα και όχι μόνο.

Όπως υπογράμμισε επιδίωξη της Cosco αποτελεί να καταστεί o Πειραιάς το νούμερο ένα λιμάνι της Μεσογείου και ένα από τα μεγαλύτερα της Ευρώπης όπως και να μετατραπεί ο Πειραιάς στο μεγαλύτερο distribution center της ΝΑ Ευρώπης, δημιουργώντας στο Θριάσιο εμπορευματικό κέντρο, ένα logistics cluster, με στόχο να εδραιωθεί το λιμάνι του Πειραιά ως κομβικό στην εφοδιαστική αλυσίδα των προϊόντων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης και αντιστρόφως.

Αποκαλυπτικός όμως ήταν και για πολλά εκ των όσων ενίοτε καταλογίζονται στην θυγατρική της Cosco περί των εργασιακών σχέσεων αλλά και της ευρύτερης συνεισφοράς της στην οικονομία:

“Στην εταιρεία μας στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ εργάζονται επτά (7) Κινέζοι υπήκοοι στο management και οι άλλοι 1.247 εργαζόμενοι είναι Έλληνες, εκ των οποίων το 60% προέρχεται από τις γύρω περιοχές” ανέφερε χαρακτηριστικά ο Τ. Βαμβακίδης.

Αντέκρουσε τις κατηγορίες περί “εργασιακού μεσαίωνα”, σημειώνοντας ότι η εταιρεία έχει περάσει χωρίς προβλήματα μέσα σε 5 χρόνια από 26 ελέγχους από διάφορα όργανα όπως Επιθεώρηση Εργασίας, Εφορία, ΙΚΑ και άλλα με τον τελευταίο να ολοκληρώθηκε προχθές.

Αναφορικά με τις επενδύσεις, έως σήμερα, έχουν ήδη δαπανηθεί 380 εκατ. σε ργα και εξοπλισμό, στα οποία, εάν προστεθούν τα 230 εκατ. για την επέκταση της προβλήτας ΙΙΙ, τότε αθροιστικά ανέρχονται σε 610 εκατ. Έως τα τέλη του 2014, σύμφωνα με τον Τ. Βαμβακίδη, η ΣΕΠ ΑΕ είχε διανείμει μέρισμα 200 εκατ. στον ΟΛΠ από τη σύμβαση παραχώρησης και δαπανήσει 100 εκατ. σε εργοδοτικές εισφορές και 105 εκατ. σε μισθούς.

Εχει εισφέρει δηλαδή άμεσα στην ελληνική οικονομία άνω του ενός δισεκατομμυρίου ευρώ χωρίς να συμπεριλαμβάνεται ο κύκλος εργασιών που εχει δημιουργήσει για υπηρεσίες όπως η πετρέλευση των πλοίων, οι προμηθευτές και οι μεταφορές

Του Ηλία Γ. Μπέλλου
capital.gr

Πηγή

Popular

To Top