Εκτός, βέβαια, από την έναρξη των κατεδαφίσεων τα βλέμματα είναι στραμμένα στην ολοκλήρωση των δικαστικών εκκρεμοτήτων που αφορούν την Μητροπολιτική Παρέμβαση στο Ελληνικό και την κατασκευή του ολοκληρωμένου συγκροτήματος με καζίνο, με την προσφυγή της Hardrock- η προσφορά της δεν έγινε δεκτή-να προγραμματίζεται να συζητηθεί σήμερα.

Πάντως, η έναρξη του έργου, ύψους 3 εκατ. ευρώ, με αντικείμενο τις εργασίες κατεδάφισης, που έχει αναλάβει η Intrakat, δίνει σήμερα το μήνυμα της εκκίνησης του μεγαλύτερου έργου ανάπλασης ακίνητης περιουσίας στην Ευρώπη.

Κεφαλαιακά θωρακισμένη η Lamda

Εξίσου ηχηρό ήταν το μήνυμα των τελευταίων μηνών κυρίως προς την
επενδυτική κοινότητα, όπως αναφέρουν αναλυτές.

Ύστερα δηλαδή, από την
αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου ύψους 650 εκατ. ευρώ της Lamda
Development και την εξασφάλιση κοινοπρακτικών δανείων με τις τράπεζες
Eurobank και Πειραιώς, ύψους 879 εκατ. και 303 εκατ. ευρώ, αντίστοιχα.


Πλέον, η εισηγμένη βρίσκεται στο τελικό στάδιο της έκδοσης ομολόγου
ύψους έως 320 εκατ. ευρώ. Στην αγορά αποδίδουν την επιτυχία της
κεφαλαιακής θωράκισης της εταιρείας στο διευθύνοντα σύμβουλο της Lamda
Development Οδυσσέα Αθανασίου, ο οποίος βίωσε εκ  των έσω τα αλλεπάλληλα
“ήξεις αφήξεις” σχεδόν όλων των τελευταίων κυβερνήσεων.

Τι έχει προηγηθεί

Το τι μέλλει γενέσθαι στο χώρο του αεροδρομίου του Ελληνικού είχε
εξεταστεί για πρώτη φορά το 1995, οπότε το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο
είχε αναλάβει την εκπόνηση μελέτης για την αξιοποίηση του χώρου, λόγω
της επικείμενης μετεγκατάστασης του αεροδρομίου στα Σπάτα.


Η μελέτη αυτή όμως, παρέμεινε ημιτελής. Την ίδια χρονιά, θα ψηφιστεί
και το νομοσχέδιο 2338/95 “κύρωση σύμβασης του νέου διεθνούς αεροδρομίου
της Αθήνας στα Σπάτα και άλλες διατάξεις”.

Σε αυτό αναφέρεται ότι στο
Ελληνικό θα δημιουργηθεί μητροπολιτική ζώνη πρασίνου.


Μάλιστα, ο τότε ΥΠΕΧΩΔΕ, Κώστας Λαλιώτης είχε δεσμευτεί ότι το Ελληνικό
θα μετατραπεί σε χώρο πρασίνου. Δεν είχε παραλείψει όμως, να αναφέρει,
κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου στην Βουλή το 2001, ότι “θα υπάρξει
ήπια οικιστική ανάπτυξη για να συγκεντρωθούν οι αναγκαίοι πόροι”, καθώς
από τότε η εξασφάλιση της απαιτούμενης χρηματοδότησης για τη δημιουργία
του πάρκου ήταν βασικό ζητούμενο.


Το 2001 στα εγκαίνια του Ελ. Βενιζέλος, ο τότε πρωθυπουργός, Κώστας
Σημίτης διαβεβαίωνε ότι στο Ελληνικό θα πραγματοποιηθεί το μεγαλύτερο
πάρκο στην Ευρώπη…


Δύο χρόνια μετά, προκηρύσσεται διεθνής διαγωνισμός για την αξιοποίηση
του σχεδιαζόμενου πάρκου και η Βάσω Παπανδρέου που είχε διαδεχτεί τον Κ.
Λαλιώτη στο Περιβάλλοντος θα δεσμευτεί εκ νέου για την δημιουργία του
“Μητροπολιτικού Πάρκου”.


Λίγο περισσότερο από ένα χρόνο μετά, πριν από τις εκλογές του 2004 ο
τότε πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής πείθει και τον τελευταίο κάτοικο της
Αργυρούπολης, σε ομιλία του, ότι το πάρκο θα γίνει πραγματικότητα στο
Ελληνικό.


“Το Ελληνικό είναι μία από τις τελευταίες ευκαιρίες για την αύξηση του
πρασίνου στην πόλη. Δεν υπάρχει δίλημμα τσιμέντο ή πράσινο. Δεσμευόμαστε
ότι οι χώροι που απελευθερώθηκαν θα χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία
πρότυπου πάρκου” σημείωνε.

Και για τον Γιώργο Σουφλιά η δημιουργία πάρκου στο Ελληνικού θα
αποτελέσει “πρώτη προτεραιότητα”, όπως είχε δηλώσει το 2004. Θα
περάσουν, ωστόσο, τρία χρόνια, μέχρι τον Ιούνιο του 2007, οπότε ο
Λαρισαίος υπουργός δεσμεύεται στη Βουλή ότι το έργο “θα γίνει το
ταχύτερο δυνατό”.


“Το πάρκο θα γίνει με αυτοχρηματοδότηση. Ένα κομμάτι θα κτιστεί και από
τα χρήματα που θα συγκεντρωθούν, θα πάνε για τη συντήρηση και για την
κατασκευή άλλων πνευμόνων πρασίνου. Αν περιμέναμε από τον προϋπολογισμό
θα συζητούσαμε για πολλά χρόνια” εξηγούσε ο Γ. Σουφλιάς τον Αύγουστο του
‘07, όταν ακόμη η κρίση δεν είχε επισκεφτεί την ελληνική οικονομία.


Αντιδράσεις επί αντιδράσεων από τοπικούς πολιτευτές και οικολόγους θα
διαδεχτούν την μελέτη 30 σελίδων του Σουφλιά, η οποία βρίσκεται πια
σκονισμένη σε κάποια συρτάρια του ΥΠΕΚΑ.

Οι θυελλώδεις πολιτικά ημέρες
που θα ακολουθήσουν θα βυθίσουν στη λήθη τα σχέδια για πάρκο στο
Ελληνικό.


Μέχρι να αναλάβει τα ηνία της εξουσίας η κυβέρνηση Παπανδρέου και η
υπουργός Περιβάλλοντος, Τίνα Μπιρμπίλη, η οποία με την σειρά της θα
δώσει ιδιαίτερη “βαρύτητα” στην μετατροπή του Ελληνικού σε χώρο
πρασίνου.


Η είσοδος της οικονομίας στον αστερισμό των μνημονίων και η σύσταση του
Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) οδήγησε το
2011 στην προκήρυξη διεθνούς πλειοδοτικού διαγωνισμού για το Ελληνικό.


Την άνοιξη του 2014 επιλέχθηκε η Lamda Development ως προτιμητέος
επενδυτής, με το έργο να εγκαινιάζει τη νέα εποχή αβεβαιότητας με την
έλευση  της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Η τότε κυβέρνηση παρότι είχε πράξει
το…καθήκον της, είχε προχωρήσει στην επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης, δεν κατάφερε ποτέ να επιτύχει την έναρξη υλοποίησης του έργου.


Σήμερα, οι προκαταρκτικές εργασίες στο πρώην διεθνές αεροδρόμιο είναι
γεγονός.

Ωστόσο, εκκρεμεί η πλήρωση συγκεκριμένων αναβλητικών αιρέσεων,
προκειμένου η κοινοπραξία με επικεφαλής την Lamda Development να είναι
σε θέση όχι μόνο να κατεδαφίσει αλλά και να χτίσει.

Του Δημήτρη Δελεβέγκου
capital.gr

Πηγή http://politika-gr.blogspot.com/2020/07/blog-post_26.html

Share.