[ccpw id="136103"]
Μεταξύ των παράδοξων απόψεων που κυκλοφορούν τον τελευταίο καιρό είναι και αυτή που υποστηρίζει πως η πανδημία είναι μια εκδοχή της συνηθισμένης εποχικής γρίπης, την οποία κάποιες πολιτικές και οικονομικές ελίτ που συνωμοτικά εξουσιάζουν τον κόσμο, χρησιμοποιούν για να επιβάλουν τους σκοπούς τους.

Σαν επιχείρημα φέρουν το γεγονός πως ο αριθμός των θανάτων δεν ξεπερνά εκείνον των ετήσιων θανάτων από εποχική γρίπη, αγνοώντας επιλεκτικά τους κανόνες καραντίνας που ισχύουν στην περίπτωση της επιδημίας “COVID-19”.

Ανάλογα με το πολιτικό πρόσημο, η κάθε κατηγορία “συνωμοσιολόγων” πιστεύει πως οι ελίτ προσπαθούν να χειραγωγήσουν τις κοινωνίες προκειμένου:

α) Οι αριστεροί: Να περάσουν αντεργατικά μέτρα και να αυξήσουν την εκμετάλλευση των εργαζομένων από το κεφάλαιο.

β) Οι δεξιοί: Να αποσπάσουν την προσοχή από την είσοδο λαθρομεταναστών στο πλαίσιο της ισλαμοποίησης της Χριστιανικής Δύσης.

γ) Οι φανατικά θρησκευόμενοι: Να αποκόψουν τον λαό από έκαστη εκκλησία και τις θρησκευτικές υπαρξιακές ρίζες.

δ) Οι φιλελεύθεροι: Να αυξήσουν τον ρόλο του κράτους στην οικονομία και την προσωπική ζωή των ανθρώπων…

Ο κάθε είδους -ισμός αποτελεί συνήθως μια μονοδιάστατη ερμηνεία όσων συμβαίνουν όπου προσπαθεί να χωρέσει μια πολύπλοκη πραγματικότητα σε κάποιο εύκολο “καλούπι” κατανόησης.

Η αλήθεια είναι όμως πως εν μέρει κάθε μια από τις παραπάνω πλευρές μπορεί να έχει ένα μερίδιο δίκιου…

Αυτό σημαίνει πως από τις παραπάνω εικασίες είναι πιθανό να μείνουν ως συνέπειες της επιδημίας και του κραχ που θα προκαλέσει αυτή στην παγκόσμια οικονομία.

Είναι σύνηθες εξάλλου οι θεωρίες συνωμοσίας να εδράζονται στην αντιστροφή του αιτίου και του αιτιατού. Λαμβάνουν δηλαδή ένα πιθανό αποτέλεσμα που το εμφανίζουν σαν αιτία.

Οι συνέπειες του κραχ…

Μια από τις συνέπειες της επιδημίας είναι πιθανό να είναι η μείωση των μισθών και των συντάξεων. Αν τα επόμενα δυο χρόνια κάποιες οικονομίες δουν το ΑΕΠ να μειώνεται κατά 10-20% είναι απίθανο αυτό να μην μεταφραστεί σε ανάλογες προσαρμογές του βιοτικού επιπέδου.

Οι μετανάστες και δη οι παράνομοι λόγω των συνθηκών διαβίωσης είναι πιθανό να εμφανίσουν μεγαλύτερα ποσοστά ανεξέλεγκτης προσβολής και αυτό ενδεχομένως να αποτελέσει έναν επιπλέον λόγο στοχοποίησης.

Προσοχή, δεν υποστηρίζω πως η ανεξέλεγκτη μετανάστευση δεν αποτελεί πρόβλημα το οποίο πρέπει να ελεγχθεί, αλλά αυτό δεν πρέπει να μας οδηγήσει σε ένα κλίμα ξενοφοβίας και περιχαράκωσης σε μεσαιωνικού τύπου χριστιανικά φέουδα…

Η άρνηση κάποιων φανατικών θρησκευτικών ομάδων να ακολουθήσουν τους κανόνες “καραντίνας” μπορεί να καταστήσει τα μέλη τους ευάλωτα στην επιδημία με αποτέλεσμα περισσότερα κρούσματα και θανάτους. Κάτι τέτοιο θα αποτελούσε ένδειξη απουσίας κάποιας υπερφυσικής ασπίδας που προστατεύει τους πιστούς, κάτι που θα μπορούσε να κλονίσει την πίστη λιγότερο φανατικών…

Οι έκτακτες εξουσίες που αποκτούν τα κράτη την περίοδο της επιδημίας επί του ελέγχου της προσωπικής ζωής και της οικονομικής δραστηριότητας, σε πολλές περιπτώσεις θα διατηρηθούν και όταν η επιδημία περάσει.

Η εξουσία (πολιτική και οικονομική) σπάνια αποποιείται προνόμια που έχουν περιέλθει έστω και συγκυριακά στην κατοχή της.

Το γεγονός πως η επιδημία θα μας αφήσει πίσω κάποια κατάλοιπα δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη πως κάποιος την προκάλεσε με τη δημιουργία του ιού σε κάποιο εργαστήριο ή την επικοινωνιακή παρουσίαση μιας απλής εποχικής γρίπης σαν “πανούκλα”.

Συνήθως τυχαία συμβάντα όταν υπάρχουν ανάλογες κοινωνικές, πολιτικές και οικονομικές συνθήκες προκαλούν αλυσιδωτές απροσδιόριστες εξελίξεις.

Ποιες είναι αυτές οι συνθήκες;

Στην οικονομία π.χ. τις τελευταίες δεκαετίες το παγκόσμιο χρέος έχει εκτιναχθεί πάνω από το 300% του ΑΕΠ. Μοιραία αυτό κάποια στιγμή θα οδηγούσε σε μια αναδιάρθρωση του χρέους με κόστος για όλους. Η προσαρμογή του βιοτικού επιπέδου σε χαμηλότερα επίπεδα θα ήταν η συνέπεια.

Σε μια αίτια που προϋπήρχε προέκυψε και μια αφορμή…

Στην πολιτική π.χ. η ανάπτυξη τεχνολογιών των τηλεπικοινωνιακών μέσων και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχει καταστήσει τις πολιτικές και οικονομικές εξουσίες διάφανες με αποτέλεσμα να μην διαθέτουν την αναγκαία απόσταση και το κύρος επιβολής και αποδοχής της ισχύος τους. 


Η κατάσταση αυτή λειτουργεί αποσταθεροποιητικά και ήδη παρατηρείται αύξηση των καθεστώτων που επιβάλλουν φραγές στην ελεύθερη και ενδεχομένως “πληθωριστική” ενημέρωση…

Στα ζητήματα πίστης στην εποχή του τεχνολογικού κόσμου που εισερχόμαστε είναι φυσικό να αυξηθεί η κοινότητα των “data-ιστών”. Αυτών που αντιμετωπίζουν την τεχνολογία με τον ίδιο τελεολογικό τρόπο που άλλοι προσεγγίζουν μια θρησκεία ή μια ιδεολογία.

O Νοα Χαράρι αναφέρει κάπου στο Homo Deus πως αν ο χριστιανισμός ήταν η θρησκεία της εποχής της φεουδαρχίας και ο σοσιαλισμός η θρησκεία της εποχής των βιομηχανικών επαναστάσεων ο “data-ισμός” είναι η θρησκεία της εποχής της τεχνητής νοημοσύνης.

Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που όσο προχωράμε στο 2020 και το μέσον της πρώτης φάσης της επιδημίας όλο και πιο συχνά διάφοροι διανοητές διατείνονται πως ο κόσμος της επόμενης μέρας δεν θα είναι ίδιος με αυτόν που αφήσαμε πίσω το 2019.

Τούτο δεν έχει να κάνει με κάποια συνωμοσία, αλλά με κάποιο μείγμα τυχαίων εξελίξεων, αιτιών που έχουν ωριμάσει και προθέσεων ισχυρών ατόμων ή πολλών ατόμων που συνήθως συνθέτουν και τα μεγαλύτερα μεγέθη οικονομικής και πολιτικής ισχύος σε κάθε οικονομικό και πολιτικό σύστημα.

Το 2020 έχει βάλει σοβαρή υποψηφιότητα να αναδιαμορφώσει ριζικά τις συνθήκες εν μέσω των οποίων θα κινηθεί ο κόσμος τις επόμενες δεκαετίες. Πολλά από αυτά που θεωρούσαμε άπαντες ως ακλόνητες αλήθειες θα “κλονιστούν”…

2) Η ανοησία της αγέλης

Αξιότιμε κε Στούπα,

Στη σωστή ανάλυσή σας για το ποιες θα ήταν οι οικονομικές συνέπειες αν δεν υπήρχαν τα μέτρα έχετε παραλείψει μερικές πολύ σημαντικές παραμέτρους, λαμβάνοντας ως δεδομένο ότι η δυναμικότητα του Ε.Σ.Υ. θα εξαντλούνταν εντός 10 ημερών και από εκεί κι έπειτα θα υπήρχαν νεκροί μόνον επειδή δε θα έβρισκαν κρεβάτι.

Οι παράμετροι που έχετε παραλείψει είναι:

α) Η τεράστια χρονική επέκταση της υγειονομικής κρίσης, η οποία θα νέκρωνε την αγορά για πολύ μεγαλύτερο διάστημα γιατί όταν πια θα πέθαινε κόσμος εκτός Ε.Σ.Υ. ελάχιστοι θα δεχόντουσαν να ανοίξουν τα μαγαζιά τους και ακόμα πιο λίγοι να πάνε βόλτα σε αυτά.

β) Η δυσφήμιση που θα δεχόταν η χώρα ως τουριστικός προορισμός θα ήταν πολύ μεγάλη και θα είχε πολύ μεγάλη διάρκεια.

γ) Η κοινωνική και πολιτική αναστάτωση θα ήταν άνευ προηγουμένου. Θα μπαίναμε σε διαρκείς πολιτικές διεργασίες (εκλογές κ.λπ.) με τρομακτική ένταση και συναισθηματικό φορτίο, βλέποντας τους χιλιάδες νεκρούς εκτός Ε.Σ.Υ.

δ) (τελευταίο άφησα το κυριότερο, το οποίο δεν έχω δει να έχει γίνει αντιληπτό). Αυτή τη στιγμή όλα τα εργοστάσια ειδών πρώτης ανάγκης είναι σε λειτουργία και πάρα πολλά επίσης που δεν παράγουν ήδη πρώτης ανάγκης.

Δηλαδή, η παραγωγή της χώρας είναι ανοιχτή, σε αντίθεση με την παραγωγή της Ιταλίας και της Ισπανίας που άργησαν να λάβουν μέτρα και αναγκάστηκαν να την κλείσουν. Όμως, ακόμα κι αν δεν λαμβάνονταν κανένα μέτρο, η παραγωγή της χώρας δεν θα έμενε ανοιχτή. Για να το καταλάβετε θα δώσω ένα παράδειγμα με δύο εργοστάσια που τα ξέρω από πρώτο χέρι.

Φανταστείτε μεγάλη εξάπλωση του ιού και φανταστείτε ότι αύριο εμφανίζεται ένα κρούσμα στο εργοστάσιο της Μίσκο και μεθαύριο άλλο ένα στο εργοστάσιο της Μέλισσα. Και με διαφορά μίας ημέρας κλείνουν και τα δύο εργοστάσια για 14 μέρες.

Ξανανοίγουν και μετά από 10 μέρες εμφανίζεται ξανά κρούσμα στο ένα και κλείνει για άλλες 14 μέρες. Και στο άλλο εμφανίζεται άλλο ένα κρούσμα μετά από 7 μέρες και κλείνει κι αυτό για άλλες 14 μέρες. Δε θα πάω πιο πέρα. Όποιος νομίζει ότι σε αυτή την περίπτωση δε θα υπήρχαν τραυματίες από τις μάχες στα σούπερ μάρκετ για το τελευταίο πακέτο μακαρόνια, ζει αλλού.

Εννοώ στα μισά σούπερ μάρκετ, γιατί τα υπόλοιπα μισά θα ήταν κι αυτά κλειστά από τις 14ημερες καραντίνες και από την άρνηση των υπαλλήλων να πάνε στη δουλειά τους όταν θα έβλεπαν τους χιλιάδες νεκρούς εκτός Ε.Σ.Υ. Και δεν αναφέρω τι τροφή θα δινόταν στους συνδικαλιστές για απεργίες και γενικότερο ξεσηκωμό.

Κε Στούπα, παρακαλώ σε επόμενη ανάλυσή σας να συμπεριλάβετε τις ανωτέρω παραμέτρους στους συλλογισμούς σας μπας και συνέλθουν κάποιοι που εξακολουθούν να είναι εκτός τόπου και χρόνου.

Σε περίπτωση που θελήσετε να αναδημοσιεύεσετε οτιδήποτε από τα ανωτέρω, τα οποία τα έχω αναρτήσει και ως σχόλιο, παρακαλώ να μη δημοσιευτεί το όνομά μου.

Μετά τιμής
ΑΚ

Κ.Στούπας
capital.gr

Πηγή http://politika-gr.blogspot.com/2020/04/blog-post_762.html