[ccpw id="136103"]

Αύξηση των πωλήσεων κατά 41% κατέγραψε η ηλεκτρονική αγορά του Skroutz τον μήνα Μάρτιο, όπου ξεκίνησαν να εφαρμόζονται και τα μέτρα περιορισμού της κίνησης με τους καταναλωτές να στρέφονται σε είδη που κανονικά περνάνε… απαρατήρητα.

Τα στοιχεία της δημοφιλούς πλατφόρμας στην οποία συμμετέχουν πάνω από 4.400 καταστήματα με περισσότερα από 10 εκατομμύρια προϊόντα, δείχνουν τις δραστικές αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες που έφερε η πανδημία του κορονοϊού.

Έτσι, στις κατηγορίες με τις περισσότερες πωλήσεις κυριαρχούν τα συμπληρώματα διατροφής με αύξηση πωλήσεων 54,3% σε σχέση με τον Φεβρουάριο, οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές με αύξηση 90,70% και τα φαρμακευτικά προϊόντα με αύξηση 86,4%.

Την ίδια περίοδο οι καταναλωτές έμειναν μακριά από τον ρουχισμό και την υπόδηση με την κατηγορία “Μόδα” να καταγράφει πτώση της τάξης του -35,4%. Οι πωλήσεις στα μποτάκια υποχώρησαν πάνω από 70%, οι ανδρικές μπλούζες κατά 50,9% και οι γυναικείες τσάντες κατά 50,6%.

Εκτινάχθηκαν οι πωλήσεις των παζλ

Ο εγκλεισμός στο σπίτι και οι αυξημένες ανάγκες για δημιουργική απασχόληση σε αυτό έκανε δημοφιλείς αγορές προϊόντων, τα οποία κανονικά εμφανίζουν πολύ χαμηλές πωλήσεις. Έτσι, ραγδαία αύξηση 2675,5% καταγράφτηκε στις πωλήσεις παζλ.

Αντίστοιχη αύξηση, της τάξης του 2329,2% κατέγραψαν και οι πωλήσεις των πασχαλινών ειδών, κάτι το οποίο θεωρείται λογικό καθώς πλησιάζει το Πάσχα.

Οι web cameras είναι ένα περιφερειακό υπολογιστών που ελάχιστοι θεωρούσαν απαραίτητο μέχρι πριν από ένα μήνα.

Ο κορονοϊός άλλαξε τα πάντα κάνοντας απαραίτητες τις web cameres για εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους και μαθητές που καλούνται να εργαστούν ή να κάνουν μαθήματα από τον υπολογιστή τους. Οι πωλήσεις τους αυξήθηκαν κατά 1859,4% και πλέον τα αποθέματα στα περισσότερα μαγαζιά έχουν εξαντληθεί.

Διπλάσιες ή και τριπλάσιες πωλήσεις καταγράφτηκαν και στις κατηγορίες προϊόντων που έχουν να κάνουν με τη διασκέδαση στο σπίτι. Ενδεικτικά: Multimedia (αύξηση 563%), επιτραπέζια παιχνίδια (+448,1%), κονσόλες (+358,6%), PC Games (+325,2%).

Με την άθληση εκτός σπιτιού να γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη καθώς τα γυμναστήρια και οι χώροι άθληση να είναι κλειστοί αύξηση 625,6% κατέγραψαν τα όργανα γυμναστικής και 492,7% οι διάδρομοι γυμναστικής.

Παραγγελίες που δεν φτάνουν ποτέ

Στο μεταξύ, καθώς με την αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου έχουν αυξηθεί σημαντικά τα προβλήματα που καταγράφονται τις τελευταίες ημέρες στις παραγγελίες από ηλεκτρονικά καταστήματα, όπως φαίνεται από τις καταγγελίες που έχουν υποβληθεί στον Συνήγορο του Καταναλωτή.

Όπως αναφέρει η Ανεξάρτητη Αρχή πολλοί καταναλωτές καταγγέλλουν ότι οι παραγγελίες τους ειδικά σε προϊόντα τεχνολογίας δεν εκτελούνται κανονικά.

Το φαινόμενο αυτό εντοπίζεται ιδιαίτερα σε προϊόντα τεχνολογίας (κινητά τηλέφωνα, τάμπλετ, φορητούς υπολογιστές κ.α.) και κυρίως σε αυτά που εμφανίζουν προνομιακές τιμές σε σχέση με τον ανταγωνισμό, προσελκύοντας μεγάλο αριθμό ενδιαφερόμενων πελατών, όπως συμβαίνει με τα αποκαλούμενα “προϊόντα-κράχτες”.

Όπως διαπιστώθηκε, ορισμένα από τα καταστήματα αυτά δεν παραδίδουν τα προϊόντα εντός του συμφωνημένου κατά περίπτωση χρόνου και μεταθέτουν διαρκώς τον χρόνο παράδοσης σε μελλοντικές ημερομηνίες, χωρίς, όμως, εν τέλει να τηρούν τις δεσμεύσεις τους απέναντι στους καταναλωτές και χωρίς να επιστρέφουν τα χρηματικά ποσά που έχουν εισπράξει.

“Στις περισσότερες, δε, περιπτώσεις, οι εν λόγω επιχειρήσεις διακόπτουν, μετά τη συναλλαγή, και κάθε επικοινωνία με τους καταναλωτές, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να λάβουν καμία πληροφόρηση σε σχέση με την πορεία των αγορών τους ή την επιστροφή των χρημάτων τους”, αναφέρει ακόμη ο Συνήγορος του Καταναλωτή.

Στο πλαίσιο αυτό, η Ανεξάρτητη Αρχή συνιστά στους καταναλωτές να επιλέγουν γνωστά και αξιόπιστα ηλεκτρονικά καταστήματα.

Ακόμη, να αποφεύγουν ηλεκτρονικά καταστήματα που εμφανίζουν ως στοιχεία επικοινωνίας απλά ένα email και ένα κινητό τηλέφωνο καθώς και όσους δεν επιτρέπουν την πληρωμή με αντικαταβολή ή ηλεκτρονική πληρωμή την ώρα της παράδοσης.

Του Κώστα Κετσιετζή
capital.gr

Πηγή http://politika-gr.blogspot.com/2020/04/blog-post_471.html