Η απότομη, ελέω κορονοϊού, μετάβαση στις ψηφιακές τραπεζικές συναλλαγές εκτιμάται ότι θα κλείσει σημαντικά την “ψαλίδα” στο digital banking με την υπόλοιπη Ευρώπη όπου το ποσοστό των πελατών του e-banking κινείται στο 50% – 55%.

Στην Ελλάδα, το ποσοστό των ενεργών πελατών του internet και mobile banking ανέρχεται τώρα σε 35%, αλλά με αφορμή το lockdown οι ψηφιακές συναλλαγές θα παγιωθούν και θα βαίνουν αυξανόμενες και μετά το πέρας της κρίσης του κορονοϊού.

Ενδεικτικά, στην Alpha Bank οι νέες εγγραφές στο e-banking κινούνται στους 1.500 νέους κωδικούς σε ημερήσια βάση το τελευταίο δεκαπενθήμερο, ενώ μόνο προχθές 4.600 άτομα απέκτησαν κωδικό για online συναλλαγές. Όπως αναφέρεται στο Capital.gr, από τις 15 Μαρτίου έχουν δοθεί περί τους 25.000 νέοι κωδικοί e-banking.

Η Eurobank αναφέρει τη χορήγηση 7.500 νέων κωδικών το τελευταίο δεκαήμερο και 1.600 νέων επιχειρήσεων που συνδέθηκαν στην πρωτοποριακή υπηρεσία v-banking (υπηρεσία προσωποποιημένης εξυπηρέτησης σε ασφαλές ψηφιακό περιβάλλον, από εξειδικευμένους συμβούλους, μέσω video κλήσης υψηλής ευκρίνειας).

Καλύπτοντας την ολοένα μεγαλύτερη ανάγκη για ψηφιακές συναλλαγές, χθες η Τράπεζα λάνσαρε μία ακόμη πρωτοποριακή υπηρεσία, το Eurobank Payment Link, ένα νέο κανάλι συναλλαγών για τις επιχειρήσεις με τους πελάτες τους, ακόμη και εάν αυτές δεν διαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop).

Η Τράπεζα Πειραιώς, η οποία ήταν η πρώτη που έκανε προ ετών την είσοδό της στην ηλεκτρονική τραπεζική και διαθέτει το μεγαλύτερο πλήθος πελατών e-banking, παρουσιάζει αύξηση πάνω από δέκα φορές στους online κωδικούς e-banking μετά την επιβολή του lockdown, όπως αναφέρεται στο Capital.gr.

Οι πληρωμές μέσω e-banking είχαν αυξηθεί κατά 10% ήδη πριν το lockdown, ωστόσο δεν ακολουθούν την εκρηκτική άνοδο των νέων κωδικών, αφού το κλείσιμο της οικονομικής δραστηριότητας έχει περιορίσει τις αγορές. Όπως σημειώνεται, “φωτιά” από τη ζήτηση ηλεκτρονικών συναλλαγών έχουν πάρει και τα call centers, με την Τράπεζα Πειραιώς να έχει καταφέρει πάνω από 200 εργαζόμενοι στα call centers να δουλεύουν από το σπίτι τους.

Εντυπωσιακές επιδόσεις καταγράφει και το e-banking της Εθνικής Τράπεζας, η οποία είναι η πιο νέα στο χώρο, καθώς εγκαινίασε τον ψηφιακό μετασχηματισμό της στα μέσα του 2019.

Όπως αναφέρεται στο Capital.gr, τις τελευταίες δύο εβδομάδες 40.000 πελάτες γνώρισαν την ψηφιακή εμπειρία της Εθνικής Τράπεζας χωρίς επίσκεψη στο κατάστημα, πραγματοποιώντας εγγραφή σε internet και mobile banking από το κινητό τηλέφωνο (μέσα σε λίγα λεπτά, ο πελάτης μπορεί με τη χρήση της χρεωστικής κάρτας του να αποκτήσει άμεσα κωδικούς internet και mobile banking).

Επίσης, από την αρχή του έτους 9.000 πελάτες της Τράπεζας απέκτησαν τη νέα τους κάρτα online, καθώς σε κάθε ιδιώτη πελάτη ή ατομική επιχείρηση που χρειάζεται χρεωστική ή προπληρωμένη κάρτα, η Εθνική Τράπεζα δίνει τη δυνατότητα έκδοσης αποκλειστικά online και παράδοσης στη διεύθυνση του πελάτη.

Επίσης, για νέους ή ιδιώτες που δεν έχουν ακόμα σχέση με την Εθνική Τράπεζα, αποκλειστικά στην Ελλάδα, η Εθνική προσφέρει τηνυπηρεσία mobile customer onboarding. Μέσω αυτής οποιοσδήποτε μπορεί να γίνει πελάτης της Εθνικής Τράπεζας και να αποκτήσει τον πρώτο του λογαριασμό, χρεωστική κάρτα και internet banking. Από την αρχή του έτους 1.000 ιδιώτες έγιναν πελάτες της Εθνικής Τράπεζας από την άνεση του κινητού τους.

Τέλος, από την αρχή του έτους, πάνω από 4.000 επιχειρήσεις απέκτησαν πρόσβαση στην ψηφιακή πρόταση της Εθνικής και χιλιάδες άλλες ενεργοποίησαν εκ νέου την ψηφιακή τους σχέση με την Τράπεζα.

της Νένας Μαλλιάρα
capital.gr

Πηγή http://politika-gr.blogspot.com/2020/04/e-banking-lockdown.html

Share.