[ccpw id="136103"]
Πλήρως έχει αλλάξει, μέσα σε δεκαπέντε ημέρες, τον τρόπο λειτουργίας των τραπεζών ο κορονοϊός, οδηγώντας τις με ταχύτητα φωτός στην ψηφιοποίησή τους.

Ήδη μέσα στις δύο τελευταίες εβδομάδες, διάστημα αδιανόητο υπό άλλες συνθήκες, το 30% – 40% του προσωπικού των τραπεζών δουλεύει εξ αποστάσεως και συγκριτικά με το παρελθόν, είναι μεγαλύτερος ο όγκος εργασιών που πραγματοποιούνται ψηφιακά. Το ποσοστό τηλεργασίας είναι ακόμη μεγαλύτερο σε συνδεδεμένες με τις τράπεζες εταιρείες.

Ενδεικτικά, σύμφωνα με τις πληροφορίες του Capital.gr, στην Intrum Hellas (εταιρεία διαχείρισης απαιτήσεων με συμμετοχή 80% της Intrum και 20% της Τράπεζας Πειραιώς) η εξ αποστάσεως εργασία αφορά στο 80% του προσωπικού των 1.300 ατόμων.

Στο γραφείο (και με τριπλασιασμό της μεταξύ τους απόστασης για μεγαλύτερη προστασία) δουλεύουν 260 εργαζόμενοι, οι οποίοι είτε ανήκουν στο call center (λόγω της βαριάς υποδομής και της ανάγκης καταγραφής των συνομιλιών, είναι δύσκολη η εξ αποστάσεως εργασία) είτε έχουν δηλώσει ότι δεν μπορούν να εργαστούν από το σπίτι.

Όπως υπολογίζουν, μιλώντας στο Capital.gr, αρμόδια στελέχη τραπεζών, αυτή τη στιγμή περίπου 15.000 τραπεζοϋπάλληλοι δουλεύουν εξ αποστάσεως, ενώ αυξημένος κατά περίπου 30% υπολογίζεται ο όγκος των ηλεκτρονικών συναλλαγών.

Ενδεικτική της εσωτερικής μεταμόρφωσης των τραπεζών είναι η ευχαριστήρια επιστολή που απέστειλε στο προσωπικό της Eurobank, ο διευθύνων σύμβουλος της Τράπεζας, Φωκίων Καραβίας. Ευχαριστώντας το σύνολο του προσωπικού που σε δύσκολες συνθήκες εργάζεται για να διασφαλίσει την ομαλή λειτουργία της Τράπεζας, ο κ. Καραβίας δίνει το στίγμα της επιταχυνόμενης μετάβασης των τραπεζών στο digital banking.

“Οι εργαζόμενοι στον τομέα της τεχνολογικής υποστήριξης δουλεύουν ακατάπαυστα, και όχι μόνον από το σπίτι. Έχουν πετύχει κάτι που χθες ακόμη θα έμοιαζε αδύνατο: να υποστηρίξουν τη δυνατότητα τηλεργασίας για σχεδόν 4.000 συναδέλφους μας. Έφτιαξαν πρακτικά έναν ψηφιακό τραπεζικό οργανισμό σε μηδενικό χρόνο και στις συνθήκες, αντικειμενικές και ψυχικές, που όλοι γνωρίζουμε”, αναφέρει χαρακτηριστικά ο CEO της Eurobank.

Σημειώνεται ότι η στρατηγική άμυνας των τραπεζών προκειμένου η λειτουργία τους να συνεχίσει απρόσκοπτα υπό τις έκτακτες συνθήκες του κοροναϊού, επικεντρώθηκε στην εργασία εξ αποστάσεως. Άμεσα, η διενέργεια όλων των συσκέψεων έγινε με teleconference ή videoconference, ενώ εφαρμόστηκε σχέδιο λειτουργίας “εκτάκτων συνθηκών” στις κεντρικές υπηρεσίες, με ενεργοποίηση των “disaster centers/sites”. Πρόκειται για τα κέντρα που, σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών, διαθέτουν όλο τον τεχνολογικό μηχανισμό ώστε να διατηρήσουν σε λειτουργία τις εργασίες όλων των μονάδων της τράπεζας.

Ο σχεδιασμός των τραπεζών προέβλεψε ακόμη τη μεταφορά του 1/3 των εργαζομένων στις κεντρικές υπηρεσίες στα “disaster centers/sites”, με το άλλο 1/3 να δουλεύει στο γραφείο εκ περιτροπής και το υπόλοιπο 1/3 από το σπίτι. Ο διαχωρισμός του προσωπικού των διαφόρων μονάδων με υποχρεωτική παρουσία στην τράπεζα έγινε ακόμη και με “σπάσιμο” της ομάδας σε διαφορετικούς ορόφους, ώστε να ελαχιστοποιείται το ενδεχόμενο εξάπλωσης του ιού.
 

Οι συναλλαγές με το κοινό

Οι συνθήκες κορονοϊού μείωσαν εξαρχής και την επισκεψιμότητα στα τραπεζικά καταστήματα, χωρίς να δημιουργηθεί πρόβλημα στις εργασίες των τραπεζών. Δεδομένων των αυστηρότερων περιορισμών στην κυκλοφορία που επιβλήθηκαν από την κυβέρνηση για την αποτροπή εξάπλωσης της πανδημίας, οι τράπεζες προχώρησαν σε αυστηρότερα μέτρα προστασίας των συναλλασσόμενων και του προσωπικού τους στα καταστήματα, μεταφέροντας υποχρεωτικά στα εναλλακτικά δίκτυα συγκεκριμένες συναλλαγές.

Έτσι, από την Τρίτη 24 Μαρτίου, υποχρεωτικά εξ αποστάσεως γίνονται: α) οι αναλήψεις μετρητών έως 400 ευρώ από το ΑΤΜ (εννοείται ότι δεν τίθεται όριο στις αναλήψεις και μέσω ΑΤΜ μπορεί κανείς να “σηκώσει” όποιο ποσό επιθυμεί. Αν θέλει να κάνει την ανάληψη από το γκισέ, μπορεί να το κάνει, αρκεί το ποσό που επιθυμεί να “σηκώσει” να είναι μεγαλύτερο των 400 ευρώ),

β) οι καταθέσεις μετρητών έως 1.000 ευρώ, στα ΑΤΜ με χρήση χρεωστικής κάρτας

γ) οι πληρωμές λογαριασμών τρίτων (Δημόσιο, ενέργεια, ύδρευση, τηλεφωνία, συνδρομητική τηλεόραση, ασφάλειες κ.λπ.) εξοφλούνται μέσω internet/mobile banking ή στα ΑΤΜ και στα Κέντρα Αυτόματων Συναλλαγών (APS) και

δ) η ενημέρωση λογαριασμών (κινήσεων και υπολοίπων) επίσης μέσω internet/mobile banking ή στα ΑΤΜ.

της Νένας Μαλλιάρα
capital.gr

Πηγή http://politika-gr.blogspot.com/2020/03/blog-post_832.html