[ccpw id="136103"]

Μετά το άλμα που έχει κάνει το λιμάνι του Πειραιά στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, σειρά παίρνει ο τομέας της κρουαζιέρας, μετά τη θεμελίωση της καινούριας επένδυσης της Cosco για τη δημιουργία νέου τέρμιναλ κρουαζιέρας. 

Η επένδυση ύψους 120 εκατ. ευρώ θα δημιουργήσει δύο θέσεις για πρόσδεση κρουαζιερόπλοιων “νέας γενιάς” μήκους μεγαλύτερου των 280μ. με χρονοδιάγραμμα υλοποίησης 32 μήνες.

Αφετηρία μιας νέας πολύ καλύτερης εποχής για την κρουαζιέρα χαρακτήρισε την έναρξη της επένδυσης ο υπουργός ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης, με τον πρόεδρο του ΟΛΠ κ. Yu Zenggang να κάνει λόγο από την πλευρά του για ένα ολιστικό σχέδιο ανάπτυξης του λιμανιού του Πειραιά. 

“Στόχος μας είναι να βελτιώσουμε όλες τις δραστηριότητες και η επέκταση του επιβατικού λιμένα θα ενισχύσει την κρουαζιέρα όχι μόνο στον Πειραιά αλλά σε ολόκληρη την Ελλάδα” τόνισε ο πρόεδρος του ΟΛΠ.

Η τελετή των εγκαινίων της νέας επένδυσης που συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, έγινε παρουσία υψηλόβαθμων εκπροσώπων των δύο μεγαλύτερων εταιρειών κρουαζιέρας στον κόσμο.

Συγκεκριμένα στον Πειραιά βρέθηκαν για τα χθεσινά εγκαίνια ο ο αντιπρόεδρος της Carnival Corporation για την ανάπτυξη των προορισμών Michel Nestour και η διευθύντρια εμπορικής ανάπτυξης της Royal Caribbean, Ana Karina Santini.

Τα στελέχη των δύο εταιρειών που διακινούν 7 στους 10 επιβάτες κρουαζιέρας στον κόσμο, κατά τους χαιρετισμούς τους δεν έκρυψαν την πρόθεσή τους να ενισχύσουν τη θέση τους στον Πειραιά αξιοποιώντας τη νέα επένδυση όταν ολοκληρωθεί.

Η νέα επένδυση σημαίνει περισσότερες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, προσέλκυση μεγαλύτερων πλοίων, πολύ περισσότερους επιβάτες, καλύτερης ποιότητας υπηρεσίες, διεύρυνση του homeporting, ενδυνάμωση της θέσης και του ρόλου του λιμανιού του Πειραιά στον παγκόσμιο χάρτη της κρουαζιέρας, ανέφερε από την πλευρά του ο Γ. Πλακιωτάκης.

Σημειώνεται ότι η Μεσόγειος είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά κρουαζιέρας στον κόσμο, καλύπτοντας περισσότερο του 18% της ετήσιας διακίνησης της κρουαζιέρας. Κάθε χρόνο καταγράφονται 26 εκατομμύρια επιβάτες κρουαζιέρας, εκ των οποίων στον Πειραιά φτάνουν μόλις 1,1 εκατομμύριο.

Το έτος ρεκόρ για τους τράνζιτ επιβάτες ήταν το 2011 όταν έφτασαν στον Πειραιά 931 πλοία με 1,4 εκατ. επιβάτες κρουαζιέρας, ενώ η χειρότερη χρονιά των τελευταίων ετών ήταν το 2018 με 524 πλοία και 961 χιλιάδες επιβάτες. 

Ωστόσο το 2019 υπήρξε αύξηση και κυρίως ενισχύθηκαν οι home επιβάτες δηλαδή οι επιβάτες που επιβιβάστηκαν/αποβιβάστηκαν στον Πειραιά (410 χιλιάδες). Στόχος και εκτίμηση του ΟΛΠ είναι ότι φέτος οι επιβάτες home θα φτάσουν τους 550 χιλιάδες.

Το έργο

Το έργο που εγκαινιάστηκε αφορά στην επέκταση του τέρμιναλ κρουαζιέρας του ΟΛΠ, με την κατασκευή δύο νέων θέσεων ελλιμενισμού για κρουαζιερόπλοια. 

Πρόκειται για θέσεις που θα μπορούν να εξυπηρετούν πιο αποτελεσματικά πλοία νέας γενιάς, με μήκος μεγαλύτερο από 280 μ. 

Αυτή τη στιγμή, ο διαθέσιμος χώρος κρουαζιέρας του ΟΛΠ, επί συνόλου έντεκα θέσεων, έχει μόνο μια θέση που καλύπτει τις απαιτήσεις τέτοιων πλοίων.

Το έργο, που έχει αναλάβει η εταιρεία ΤΕΚΑΛ αποτελείται από την κατασκευή βασικής λιμενικής υποδομής, περιλαμβάνοντας κρηπιδότοιχο συνολικού μήκους 2.300 μ. και μεταβλητού βάθους από 19.00 έως 28.50 μ. χερσαίας έκτασης περίπου 153.000 τ.μ., δίκτυα αποχέτευσης και οπτικών ινών και παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και πόσιμου νερού. 

Η υποδομή προβλέπεται να κατασκευαστεί στο δυτικό άκρο του υπάρχοντος προβλήτα κρουαζιέρας.

Πηγή http://politika-gr.blogspot.com/2020/02/136000000.html