Η απολιγνιτοποίηση επιβάλλεται για λόγους τόσο περιβαλλοντικούς όσο και οικονομικούς, τόνισε ο υπουργός Ενέργειας. Η γεωπολιτική διάσταση της κλιματικής αλλαγής.

Η απολιγνιτοποίηση της ΔΕΗ επιβάλλεται όι μόνο για περιβαλλοντικούς αλλά και για οικονομικούς λόγους, τόνισε χθες ο υπουργός ενέργειας Κ. Χατζηδάκης προσθέτοντας ότι οι εκτιμήσεις που υπάρχουν είναι ότι η επιχείρηση θα ζημιωθεί από τους λιγνίτες στη διάρκεια του 2020 ένα ποσό της τάξης των 400 εκατ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι το 2018 η ΔΕΗ απώλεσε από τους λιγνίτες 200 εκατ. ενώ το 2019 300 εκατ. ευρώ. Κατά τη διάρκεια ημερίδας με θέμα: “Κλιματική αλλαγή: 


Επείγουσα παράμετρος του νέου μοντέλου ανάπτυξης”, που διοργάνωσε ο Κύκλος Ιδεών για την Εθνική Ανασυγκρότηση και το Konrad Adenauer Stiftung, ο κ. Χατζηδάκης υπογράμμισε την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης να βρεθεί στην πρωτοπορία της μάχης κατά της κλιματικής αλλαγής, ενώ επανέλαβε ότι η κυβέρνηση έχει υιοθετήσει μια φιλόδοξη πράσινη ατζέντα από την οποία καθορίζονται οι κινήσεις και οι πρωτοβουλίες της στο πεδίο της ενέργειας.

Ο κ. Χατζηδάκης μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στα σχέδια για τις μεγάλες διασυνδέσεις της Κρήτης και των νησιών, σημειώνοντας ότι η μικρή διασύνδεση της Κρήτης ολοκληρώνεται φέτος ενώ η μεγάλη το 2023 ενώ το 2024 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η διασύνδεση των Κυκλάδων, με το συνολικό ύψος της εξοικονόμησης να φτάνει τα 800 εκατ. ευρώ από τα χρήματα που σήμερα δαπανώνται για τις ΥΚΩ.

Επίσης ο ΥΠΕΝ έκανε μνεία στις παρεμβάσεις που σχεδιάζονται στον τομέα της εξοικονόμησης ενέργειας με το ΕΣΕΚ να προβλέπει παρεμβάσεις σε 600 χιλιάδες κτίρια μέχρι το 2030.

Τέλος ο ίδιος ανέφερε ότι το νέο μοντέλο και ο συνολικός σχεδιασμός της αγοράς ηλεκτρισμού διαμορφώνουν τους όρους ώστε να αποφευχθούν σενάρια αύξησης της τιμής του ρεύματος από τη διείσδυση των ΑΠΕ.

Στην ίδια εκδήλωση ο Ε. Βενιζέλος αναφέρθηκε στις ευρύτερες επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και των πολιτικών που εφαρμόζονται για την καταπολέμησή της, σημειώνοντας ότι υπάρχουν ακόμη και γεωπολιτικές διαστάσεις. Ο ίδιος ανέφερε ως παράδειγμα τη μείωση του χρόνου απόσβεσης ή της μετατροπής των σχεδίων για υλοποίηση έργων μεγάλων αγωγών αλλά και την μείωση του χρόνου εκμετάλλευσης κοιτασμάτων, όπως αυτά στην Ανατολική Μεσόγειο.

Τέλος η κλιματική αλλαγή ενδέχεται να επηρεάσει ακόμη και το προσφυγικό με τους λεγόμενους κλιματικούς πρόσφυγες, δηλαδή τους ανθρώπους που θα αναγκαστούν να μεταναστεύσουν για κλιματικούς λόγους.

Του Χάρη Φλουδόπουλου
capital.gr

Πηγή http://politika-gr.blogspot.com/2020/02/400000000-2020.html

Share.