Ο κλάδος της κρουαζιέρας έχει τεράστια περιθώρια ανάπτυξης, καθώς αντιπροσωπεύει μόλις το 2% της συνολικής ταξιδιωτικής βιομηχανίας, αποτελώντας ένα μικρό μέρος μόνο από το σύνολο του 1,5 δισεκατομμυρίου ατομικών ταξιδιών που πραγματοποιούνται ετησίως.

Ο πρώτος στόχος του κλάδου έχει οριοθετηθεί στους 50 εκατομμύρια επιβάτες παγκοσμίως από 30 εκατομμύρια που είναι σήμερα. Από αυτούς, τα 7,5 εκατομμύρια αφορούν την Ευρώπη, ενώ η διακίνηση επιβατών κρουαζιέρας του λιμανιού του Πειραιά ανέρχεται περίπου στο ένα εκατομμύριο τον χρόνο.

Μεγάλη βαρύτητα θα δοθεί στην ανάπτυξη του κλάδου της πολυτελούς κρουαζιέρας, luxury cruising, ο οποίος θα έχει συνεχή και σταθερά μεγάλη ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια, με 43 νέα πλοία αυτής της κατηγορίας να προστίθενται στον στόλο μέχρι το 2027.

Η Μεσόγειος για το 2019 έχει το 23,90% της κίνησης αυτής της κατηγορίας, που είναι και το υψηλότερο -Βόρεια Ευρώπη 19,20% και Καραϊβική 13,70%- σε αντίθεση με τη γενική κατάταξη όπου η Μεσόγειος βρίσκεται στο 14,20%, πίσω από την Καραϊβική και την Ασία, με 38,40% και 15,10% αντίστοιχα.

Η χώρα μας μπορεί να λάβει ένα μεγάλο μερίδιο της ανάπτυξης του κλάδου, συμπεριλαμβανομένης και της πολυτελούς κρουαζιέρας, καθώς η Cosco είναι αποφασισμένη να διεκδικήσει μεγαλύτερο μερίδιο από την πίτα.

Οι προοπτικές είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς, καθώς ο παγκόσμιος τζίρος του κλάδου της κρουαζιέρας ανέρχεται στα 134 δισεκατομμύρια δολάρια και η Ελλάδα εισπράττει μόλις τα 500 εκατομμύρια από αυτή τη βιομηχανία.

Μπορεί φέτος να ξεπεράστηκαν αρκετά από τα προβλήματα των προηγούμενων ετών και το πρόσημο για το 2019 να κλείνει θετικά και με αύξηση κατά 10% σε επίπεδο επιβατών, όμως έχουμε ακόμα πολύ δουλειά μπροστά μας.

Άλλωστε αυτό που πρέπει να κατανοήσουμε είναι ότι η ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα μπορεί να έχει πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα, καθώς ειδική μελέτη έχει δείξει ότι ποσοστό άνω του 62%-65% επιθυμεί να επιστρέψει στον προορισμό ως κανονικός τουρίστας.

Ως εκ τούτου, θα πρέπει οι νέες περιφερειακές και δημοτικές αρχές μαζί με τα Λιμενικά Ταμεία και τις νέες διοικήσεις στους Οργανισμούς Λιμένων να πάρουν πολύ σοβαρά την ανάπτυξη του συγκεκριμένου κλάδου. Επιπλέον, η δημιουργία υδατοδρομίων θα δώσει νέα ώθηση στον ελληνικό τουρισμό καθώς μεγάλο μέρος των προσεγγίσεων γίνεται σε μήνες εκτός σεζόν, επιτυγχάνοντας έτσι ακόμα πιο σημαντικά αποτελέσματα.

Μέσα από αυτό το πρίσμα γίνεται απόλυτα κατανοητή η σημασία των νέων έργων της Cosco που αφορούν στην προβλήτα που θα μπορεί να υποδέχεται 2-4 κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και το mall των 22.000 τετραγωνικών μέτρων.

Τα έργα αυτά θα βοηθήσουν την Ελλάδα να κεφαλαιοποιήσει τη δύναμη που έχει στην κρουαζιέρα, γιατί έχει δύναμη.

Η Ελλάδα κατέχει μερίδιο 10% στις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων στην περιοχή της Μεσογείου, ένα σημαντικό ποσοστό παγκοσμίως, με δεδομένο ότι η περιοχή κατατάσσεται στη δεύτερη θέση μετά την Καραϊβική όσον αφορά τις πολλαπλές επιλογές δρομολογίων.

Μπορούμε πολλά περισσότερα

Η διακίνηση επιβατών κρουαζιέρας του λιμανιού του Πειραιά προσεγγίζει περίπου το ένα εκατομμύριο τον χρόνο, με την Cosco να έχει βάλει πλώρη να αυξήσει τα νούμερα μέχρι το 1,5 εκατ. και μακροπρόθεσμα μέχρι και τα τρία εκατομμύρια!

Στόχος της είναι η αναβάθμιση των υποδομών και των υπηρεσιών κρουαζιέρας, ώστε να αναδειχθεί ο Πειραιάς ως λιμάνι αφετηρίας κρουαζιέρας.

Η δημιουργία υποδομών που θα μπορούν να εξυπηρετούν κρουαζιερόπλοια μεταφορικής ικανότητας άνω των 4.000 επιβατών είναι αναγκαία, αφού αποτελούν το 50% των παραγγελιών στα ναυπηγεία και επομένως αντιπροσωπεύουν τη μελλοντική τάση.

Τα σχέδια της Cosco αφορούν:

-Την επέκταση των υποδομών στη νότια πλευρά του λιμανιού με την κατασκευή τεσσάρων νέων θέσεων παραβολής μήκους 400 μέτρων η κάθε μία για κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς.
-Την αναβάθμιση των υφιστάμενων υπηρεσιών και παροχή νέων υπηρεσιών για τους επιβάτες κρουαζιέρας.
-Τη δημιουργία συστήματος ώστε μία εταιρεία να μπορεί να κλείνει θέση ελλιμενισμού-Birth allocation- των κρουαζιεροπλοίων της σε βάθος δύο ετών.
– Την αξιοποίηση της Ελεύθερης Ζώνης της Cosco στον Πειραιά για διακίνηση ανταλλακτικών χωρίς φόρους.
– Τη συνεργασία με το αεροδρόμιο «Ελ.Βενιζέλος».
– Την ανάπτυξη του Πειραιά στις εσωτερικές υποδομές, μέσω ξενοδοχείων, εμπορικών κέντρων, εστιατορίων κ.α.
– Την ανάπτυξη του Πειραιά ως κέντρου υποδοχής και εξυπηρέτησης όλων των κρουαζιερόπλοιων παρέχοντας όλες τις απαιτούμενες υπηρεσίες και καλύπτοντας όλες τις ανάγκες των εταιρειών κρουαζιέρας.
– Την δυνατότητα για δεξαμενισμό των κρουαζιερόπλοιων στις εγκαταστάσεις του ΟΛΠ.

Η Cosco προβλέπει επίσης την περαιτέρω ενίσχυση του εμπορικού λιμανιού με την κατασκευή στο μέλλον και τέταρτης προβλήτας.

Όπως δήλωσε και η πρέσβειρα της Κίνας στην Αθήνα στόχος είναι το λιμάνι του Πειραιά να εισέλθει σταθερά στα 30 μεγαλύτερα του κόσμου.

Τώρα είναι στην 32η θέση παγκοσμίως, 2ο στη Μεσόγειο με πλώρη για την πρωτιά και 5ο με στόχο την 4η θέση στην Ευρώπη.

Όμως αν δεν φτιαχτεί η νέα προβλήτα αυτό θα είναι και το ταβάνι του μεγάλου λιμανιού. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες όπως η Maersk, η ZIM, η CMA, η Hapag Lloyd, ενδιαφέρονται για την κατασκευή της τέταρτης προβλήτας προκειμένου να φέρουν περισσότερα φορτία.

Της Μαίρης Βενέτη
liberal.gr

Πηγή http://politika-gr.blogspot.com/2019/11/cosco_25.html

Share.