Υπογραμμίζει ακόμη πως η τακτική του στρουθοκαμηλισμού από την κυβέρνηση προκαλεί ανησυχία ειδικά μετά τις τελευταίες αποκαλύψεις που επιβεβαιώνουν την ανυπαρξία λειτουργίας του κρατικού μηχανισμού.
Σύμφωνα με τον καθηγητή φυσικών καταστροφών ο κυνισμός της κυβέρνησης προκαλεί ανησυχία για νέες πιθανές καταστροφές ακόμη και σε περιπτώσεις που δεν υπάρχουν ακραία φαινόμενα. Κυρίως μέσω της προσπάθειάς της να επιρρίψει ευθύνες οπουδήποτε χωρίς παραλλήλως να επιδιώκει να λάβει μέτρα αποτροπής επανάληψης καταστάσεων όπως αυτή στο Μάτι.
Υπενθυμίζοντας ότι στο πόρισμα της ομάδας του και χωρίς να γνωρίζει τις τηλεφωνικές συνομιλίες που είδαν το φως της δημοσιότητα είχε επισημάνει πως μια εντολή εκκένωσης θα είχε αποτρέψει τον τραγικό θάνατο τόσων ανθρώπων υπογραμμίζει πως η απάντηση από την πλευρά των αρμοδίων ήταν επιθέσεις σε βάρος του ίδιου και της οικογένειάς του αντί αναζήτησης λύσης για το μέλλον.
«Με τρομάζει ότι η κυβέρνηση φαίνεται να τηρεί στάση στρουθοκαμήλου» δηλώνει υπογραμμίζοντας πως ακόμη και τώρα «Δεν φαίνεται να έχει αλλάξει η αρχική της θέση, που ήταν ότι δεν μπορούσαν να βρουν τίποτε που είχαν κάνει λάθος στην διαχείριση της συγκεκριμένης κρίσης»
Κάνει λόγο για «κυνική νοοτροπία» και προειδοποιεί πως «αν δεν προετοιμαστούμε, ακόμη και μη ακραία φαινόμενα θα οδηγήσουν σε πολλούς θανάτους». Μάλιστα αναφέρει πως η πρακτική της πολιτείας θυμίζει ανέκδοτο της Σοβιετίας του 1980 για έναν πολίτη που έπεσε σε ανοιχτό φρεάτιο του Μετρό τραυματίστηκε και το κράτος τον κατηγόρησε για καταστροφή κρατικής υπηρεσίας
– Κύριε Συνολάκη, η εκπομπή του Αλέξη Παπαχελά στον ΣΚΑΙ
επανέφερε τραγικές μνήμες από την καταστροφή στο Μάτι. Πρόκειται για
τραγωδία. Τι πήγε περισσότερο, λάθος στο σύστημα; Το οργανωτικό, το
θεσμικό ή το τεχνικό μέρος;
– Σας τρομάζει η κυνική στάση της κυβέρνησης σχετικά με
την ανάληψη των ευθυνών; Μήπως είναι προάγγελος νέων συμφορών, εν όψει
της θερινής περιόδου και με την φύση να έχει οργιάσει από τις πολλές
βροχοπτώσεις;
Δηλαδή, σε άναρχα δομημένες περιοχές, λόγω της κλιματικής αλλαγής, όταν υπάρχει εμπρησμός θα πεθαίνουν δεκάδες άνθρωποι, και ο συντονισμός των επιχειρήσεων διάσωσης δεν μετράει. Με άλλα λόγια, ας τρέμουμε όλοι, το κράτος είναι ανίσχυρο να μας προστατέψει από φυσικές καταστροφές σε περιοχές με επικινδυνότητα.
Αυτή ακριβώς η κυνική νοοτροπία είναι πιθανός προάγγελος νέων καταστροφών. Είναι βέβαιο, ότι αν δεν προετοιμαστούμε, ακόμη και μη ακραία φαινόμενα θα οδηγήσουν σε πολλούς θανάτους. Η πρακτική της πολιτείας μας μου θυμίζει ένα αστείο για την Σοβιετία του 1980. Ένας άνθρωπος περπατάει σε κεντρικό δρόμο την νύκτα, λείπει το κάλυμμα μιας μεγάλης οπής (κατασκευασμένου ανοίγματος) στο πεζοδρόμιο, τρύπας που οδηγεί σε αεραγωγό του μετρό.
Ο πεζός πέφτει στην τρύπα και τραυματίζεται σοβαρά, αλλά μετά κατηγορείται από τις αρχές για καταστροφή της κρατικής περιουσίας δηλαδή του αεραγωγού. Ο κυβερνητικός μας κυνισμός δεν διαφέρει, δεν ασχολούνται με το πώς να βεβαιωθούν ότι όλες οι είσοδοι αεραγωγών είναι ασφαλείς και δεν κινδυνεύει να πέσει κανείς, αλλά το ποιος φταίει. Το ποιος φταίει είναι δευτερεύον, αυτό που είναι πρωταρχικό είναι το πως θα αποφύγουμε ένα παρόμοιο περιστατικό.
Η πολιτική προστασία και οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης οφείλουν να είναι προετοιμασμένες για να σώζουν ανθρώπους όποιος και να φταίει. Αν πάτε στο νοσοκομείο με έμφραγμα, δεν νομίζω ότι το πρώτο που θα σας ρωτήσουν είναι το πόσο χρόνια καπνίζατε, θα σας ρωτήσουν τι συμπτώματα αισθάνεστε και θα προσπαθήσουν να σας κάνουν θρομβο-καθαριστική θεραπεία, μετά θα προσπαθήσουν να καταλάβουν πώς οι αρτηρίες σας έφτασαν στην κατάσταση που ήταν.
– Ποιες είναι οι δικές προτάσεις για ένα κράτος και μία
κοινωνία ευθύνης; Για μία πολιτεία που θα επιδεικνύει αυστηρή αφοσίωση
στις υποχρεώσεις της αλλά και μία κοινωνία πολιτών που θα αναλαμβάνει το
μερίδιο συλλογικής ευθύνης που της αναλογεί;
Ένα κράτος δικαίου δεν φοβάται τις δομικές αλλαγές που θα σώσουν ανθρώπινες ζωές, ούτε φοβάται να αναλάβει τις ευθύνες που του αναλογούν, ούτε στην προετοιμασία, ούτε στην αντιμετώπιση, αλλά ούτε .ν καταλογισμό καταστροφών. Ένα κράτος δικαίου υπηρετεί την βασική πρωταρχική του υποχρέωση, δηλαδή την προστασία της ανθρώπινης ζωής.
Συνέντευξη στον Ανδρέα Ζαμπούκα
liberal.gr
Πηγή http://politika-gr.blogspot.com/2019/05/blog-post_535.html