• Latest
  • Trending
  • All

Ο θησαυρός των 21,4 δισ. για τις κατασκευαστικές την επόμενη τετραετία

29 Απριλίου 2019

Μητσοτάκης : Το ψηφιακό πιστοποιητικό θα βοηθήσει τον τουρισμό – Τι είπε για τη χαλάρωση των μέτρων

17 Μαρτίου 2021

Σοκ: 600 κρυφά τζαμιά λειτουργούν παράνομα στην Ελλάδα!

17 Μαρτίου 2021

To NATO για πρώτη φορά εκφράζει ”σοβαρές ανησυχίες” για τις πράξεις της Τουρκίας

16 Μαρτίου 2021

-Παρόντες όλοι; -Κύριε, ο Ευαγόρας λείπει….

16 Μαρτίου 2021

Η διπλωματική διακοίνωση της Τουρκίας προς Ελλάδα, Ισραήλ, ΕΕ και η ηλεκτρική διασύνδεση των χωρών της Ανατολικής Μεσογείου

15 Μαρτίου 2021

Η διπλωματική ΝΟΤΑΜ της Τουρκίας προς Ελλάδα, Ισραήλ, ΕΕ και η ηλεκτρική διασύνδεση των χωρών της Ανατολικής Μεσογείου

15 Μαρτίου 2021

Το συναξάρι Λευτεριάς στην Πλατεία και ο σπαραγμός του Βαγορή

15 Μαρτίου 2021

Στρατιωτική άσκηση “ΜΑΤΙ ΤΟΥ ΓΕΡΑΚΙΟΥ” στην Ανατολική Μεσόγειο μεταξύ Ελλάδας και Σαουδικής Αραβίας

15 Μαρτίου 2021

Θα πάρω μια ανηφοριά

14 Μαρτίου 2021

Νησιά και σύνορα: Μαύρες τρύπες με το νέο σύμφωνο μετανάστευσης

14 Μαρτίου 2021

Σακελλαροπούλου, Αγγελοπούλου, Διαμαντοπούλου, τρεις αποτυχημένες επιλογές

14 Μαρτίου 2021

Boλές βλημάτων Spike NLOS παρουσίασαν οι Ισραηλινοί σε Έλληνες αξιωματούχους κατά την διάρκεια άσκησης στο Τελ Αβίβ – Συμμετείχαν και ελικόπτερα Apache A

13 Μαρτίου 2021
  • Ροή
  • Περι Real Politics
  • Επικοινωνία
Τετάρτη, 17 Μαρτίου, 2021
  • Login
Real Politics
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Real opinions
  • Κοινωνία
  • Διεθνείς Σχέσεις
  • Συνεντέυξεις
No Result
View All Result
Real Politics
No Result
View All Result
Home Politics

Ο θησαυρός των 21,4 δισ. για τις κατασκευαστικές την επόμενη τετραετία

29 Απριλίου 2019
in Politics
491
SHARES
1.4k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Πρόκειται για το επόμενο “πακέτο” δημοσίων, αλλά και ιδιωτικών έργων νέας γενιάς, το μεγαλύτερο μέρος του οποίου θα υλοποιηθεί με εναλλακτικές μορφές χρηματοδότησης, δηλαδή είτε ως συμβάσεις παραχώρησης, είτε ως ΣΔΙΤ (Συμβάσεις Δημοσίου-Ιδιωτικού Τομέα), δεδομένης της έλλειψης δημοσίων κονδυλίων και του περιορισμού του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) από το 2010 και μετά.

Σύμφωνα με τα όσα επισημαίνουν οι διοικήσεις των μεγάλων ομίλων της χώρας, 

  • 34 έργα αφορούν αυτοκινητόδρομους, λιμάνια και αεροδρόμια, 
  • 15 αφορούν ενεργειακά έργα, 
  • 10 αφορούν σιδηροδρομικά κι άλλα 
  • 10 αφορούν έργα διαχείρισης απορριμμάτων και υδάτινων πόρων.

Μεταξύ άλλων, ξεχωρίζει το έργο της ανάπτυξης της έκτασης του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό, το κατασκευαστικό αντικείμενο του οποίου υπολογίζεται σε 5 δις ευρώ και θα υλοποιηθεί σταδιακά κατά την διάρκεια της επόμενης δεκαετίας.

Αντίστοιχα, 1,5 δις ευρώ αφορούν στο έργο της κατασκευής του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), εκ των οποίων περίπου 1,2 δις ευρώ θα εκτελεστεί μέσω ΣΔΙΤ, με τα υπόλοιπα 300 εκατ. ευρώ να γίνονται με την μορφή του τυπικού δημοσίου έργου.

Επιπλέον 1,4 δις ευρώ αφορούν στο έργο της νέας Γραμμής 4 του ΜΕΤΡΟ στην Αθήνα, αν και ο συγκεκριμένος διαγωνισμός είναι πιθανό να αντιμετωπίσει σημαντικές καθυστερήσεις, δεδομένων των δικαστικών εκκρεμμοτήτων σε επίπεδο ΣτΕ, που είναι πιθανόν να εκτροχιάσουν την όλη διαδικασία.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δεν προχώρησε στην υποβολή πλήρους φακέλου προσφοράς (με αποτέλεσμα να οδεύει προς αποκλεισμό), εκτιμώντας ότι ο σχετικός διαγωνισμός θα ακυρωθεί, λόγω νομικών εμπλοκών.
Υπενθυμίζεται ότι η ΜΕΤΚΑ έχει καταθέσει προσφυγές στο ΣτΕ (οι οποίες συζητήθηκε πρόσφατα και αναμένεται σχετική απόφαση) τόσο εναντίον του αποκλεισμού της από την συνέχεια του διαγωνισμού, όσο και λόγω της συμμετοχής σε αυτόν, εταιρειών που συμμετείχαν στο “καρτέλ” των δημοσίων έργων.

Ένα ακόμα έργο, για το οποίο θα υποβληθούν σύντομα δεσμευτικές οικονομικές προσφορές είναι η υποθαλάσσια ζεύξη της Σαλαμίνας, για την ανάθεση της οποίας έχει προκριθεί η διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου.
Στο πλαίσιο της εν λόγω διαδικασίας, οι ενδιαφερόμενες εταιρείες προχωρούν σε προτάσεις για τον τρόπο υλοποίησης του έργου και την μορφή της σύμβασης παραχώρησης κι εφόσον οριστικοποιηθούν οι όροι της σύμβασης (με τη συναίνεση και των τοπικών φορέων), τότε υποβάλλονται οι δεσμευτικές προσφορές. Το κόστος του έργου αναμένεται να προσεγγίσει τα 400 εκατ. ευρώ.

Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί ότι όλες οι παραπάνω συμβάσεις αφορούν έργα, τα οποία επιχειρείται να ανατεθούν και να κατασκευαστούν επί σειρά ετών, χωρίς επιτυχία μέχρι σήμερα. 

Για παράδειγμα, ο διαγωνισμός για το Ελληνικό ολοκληρώθηκε ήδη από το 2014 και η υπογραφή της σχετικής σύμβασης, προκειμένου να εκδοθούν οι απαιτούμενες άδειες και να ξεκινήσουν τα πρώτα έργα, δεν θα πρέπει να αναμένεται πριν το 2020.

Αντίστοιχα, το έργο της υποθαλάσσιας ζεύξης της Σαλαμίνας βρίσκεται στην ημερήσια διάταξη από το 2015 και μόλις φέτος το φθινόπωρο εκτιμάται ότι θα υποβληθούν οι σχετικές οικονομικές προσφορές.

Αντίστοιχα, αν υπάρξει εμπλοκή στον διαγωνισμό του ΜΕΤΡΟ, που ήδη έχει ξεκινήσει από το 2017, είναι πιθανό η τελική επιλογή του αναδόχου να απαιτήσει ακόμα περισσότερους μήνες.

Σημειωτέον δε ότι πρόκειται για έργα, για τα οποία υφίσταται χρηματοδότηση, επομένως θα μπορούσαν ήδη να υλοποιούνται σήμερα, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας.

economistas.gr

Πηγή http://politika-gr.blogspot.com/2019/04/214.html

Share196Tweet123
  • Trending
  • Comments
  • Latest
Λέανδρος Ρακιντζής: Καθηγητές τρεις κι εχάθη η πατρίς…

Λέανδρος Ρακιντζής: Καθηγητές τρεις κι εχάθη η πατρίς…

16 Μαΐου 2018
Ευχαριστίες-Μητσοτάκη-στις-Ένοπλες-Δυνάμεις-για-το-εμβολιαστικό-κέντρο-“Προμηθέας”:-Την-Δευτέρα-ξεκινά-λειτουργία

Ευχαριστίες Μητσοτάκη στις Ένοπλες Δυνάμεις για το εμβολιαστικό κέντρο “Προμηθέας”: Την Δευτέρα ξεκινά λειτουργία

14 Φεβρουαρίου 2021

Ο Τσακλόγλου στα χνάρια του Πατέλη για τα δικαιώματα των νέων έναντι των συνταξιούχων

13 Φεβρουαρίου 2021

Μητσοτάκης : Το ψηφιακό πιστοποιητικό θα βοηθήσει τον τουρισμό – Τι είπε για τη χαλάρωση των μέτρων

0
Oταν οι κότες κάνουν τα …λιοντάρια!

Oταν οι κότες κάνουν τα …λιοντάρια!

0
Στο Καλντερίμι (Νο 230)

Στο Καλντερίμι (Νο 230)

0

Μητσοτάκης : Το ψηφιακό πιστοποιητικό θα βοηθήσει τον τουρισμό – Τι είπε για τη χαλάρωση των μέτρων

17 Μαρτίου 2021

Σοκ: 600 κρυφά τζαμιά λειτουργούν παράνομα στην Ελλάδα!

17 Μαρτίου 2021

To NATO για πρώτη φορά εκφράζει ”σοβαρές ανησυχίες” για τις πράξεις της Τουρκίας

16 Μαρτίου 2021
Real Politics

Copyright © 2009 realpolitics.gr

Navigate Site

  • Ροή
  • Περι Real Politics
  • Επικοινωνία

Follow Us

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Real opinions
  • Κοινωνία
  • Διεθνείς Σχέσεις
  • Συνεντέυξεις

Copyright © 2009 realpolitics.gr

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
This website uses cookies. By continuing to use this website you are giving consent to cookies being used. Visit our Privacy and Cookie Policy.