Οικονομία

Η Ελλάδα αλλάζει – Μεταφορές, ενέργεια, κτιριακές και ψηφιακές υποδομές στο πρόγραμμα της ΝΔ

  • Νέος οδικός άξονας που θα παρακάμπτει την Αττική συνδέοντας την Υλίκη με την Ελευσίνα.
  • Σύνδεση των αποκομμένων μεγάλων πόλεων με τους κεντρικούς εθνικούς άξονες.
  • Εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού δικτύου.
  • Ενεργειακή διασύνδεση των νησιών.
  • Επέκταση σε όλη τη χώρα του φυσικού αερίου.
  • Επίλυση του χρόνιου προβλήματος των απορριμμάτων.
Αυτές είναι ορισμένες από τις δεσμεύσεις-αιχμή που αποτυπώνονται στο κυβερνητικό σχέδιο της Νέας Δημοκρατίας για τις νέες υποδομές στην Ελλάδα. 
Τίτλος του σχεδίου, που έρχεται στο προσκήνιο μετά την παρουσίαση των θέσεων της «γαλάζιας» παράταξης για την Παιδεία και την Υγεία, είναι «Ανάπτυξη και νέες δουλειές«. 
Νέες δουλειές που αποτελούν κομβικό αφήγημα για τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Κυριάκο Μητσοτάκη, που θέτει σε πρώτο πλάνο τις επενδύσεις, τη μείωση της φορολογίας και των ασφαλιστικών εισφορών και την ανάπτυξη, με στόχο να περάσει η χώρα στο momentum της κανονικότητας.
Όπως επισημαίνουν στην οδό Πειραιώς, το σχέδιο του κόμματος για τις υποδομές είναι ένας πλήρης προγραμματικός χάρτης με έργα εθνικής εμβέλειας σε κάθε τομέα. 
Από τις οδικές, σιδηροδρομικές και θαλάσσιες μεταφορές μέχρι τη διαχείριση των φυσικών πόρων, την Ενέργεια, τα κτίρια και τις ψηφιακές υποδομές. 
Ένα σχέδιο που δεν είναι ένα ακόμα ευχολόγιο, αλλά έχει στο πλάι του τις έννοιες του ρεαλισμού και της υλοποίησης. 
Οι σχετικές επενδύσεις έχουν ήδη κοστολογηθεί σε δέκα με δώδεκα δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι το 2023. 
Γεγονός που, όπως τονίζουν στη Νέα Δημοκρατία, θα αποφέρει έως 2% πρόσθετη αύξηση του ΑΕΠ ετησίως, αλλά κυρίως θα δημιουργήσει 240.000 νέες και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας εντός της επόμενης τετραετίας.
Στελέχη της αξιωματικής αντιπολίτευσης σημειώνουν πως η σημασία που προσδίδει ο Κυριάκος Μητσοτάκης στο σχέδιο της «γαλάζιας» παράταξης αποδεικνύεται και από μια ακόμη καινοτομία. 
Η διαχείριση των φυσικών πόρων και των υποδομών επί της διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας θα παρακολουθείται από μια ειδική επιτροπή. 
Η επιτροπή αυτή θα υπάγεται στον πρωθυπουργό, ενώ μία ακόμα δέσμευση είναι η δημιουργία «Εθνικού Μητρώου Υποδομών», προκειμένου για κάθε υποδομή να υπάρχει πλέον ένας μόνον αρμόδιος φορέας για τη συντήρησή της, τον οποίο θα γνωρίζουν οι πολίτες για να μην υπάρξουν ποτέ ξανά οι γνωστές αλληλοκατηγορίες και αλληλοεπιρρίψεις ευθυνών.
Σύμφωνα με τις βασικές αιχμές του προγράμματος για τις υποδομές, δύο είναι οι κυρίαρχες επισημάνσεις, που διαφοροποιούν το σχέδιο της οδού Πειραιώς από όλα τα παρελθόντα προγράμματα:
-Ιδιαίτερο βάρος θα δοθεί στην ιδιωτική χρηματοδότηση των έργων, ώστε να καταστεί ταχύτερη αλλά και πιο οικονομική η υλοποίηση του Εθνικού Σχεδίου Υποδομών. Και αυτό, γιατί είναι οξύμωρο σε μια χώρα που έχει περάσει τόσο μακρά οικονομική κρίση η χρηματοδότηση των έργων να έχει ακόμη και σήμερα ιδιωτική συμμετοχή μόλις 10-15%, όταν στη Μ. Βρετανία αυτή ξεπερνά το 60%.
-Το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας προβλέπει και την αξιοποίηση του ιδιωτικού τομέα στον σχεδιασμό των έργων, με το πρωτοποριακό εργαλείο «προτάσεις καινοτομίας”, κατά το παράδειγμα κρατών που έχουν υιοθετήσει με πολύ μεγάλη επιτυχία το συγκεκριμένο μοντέλο. Το εργαλείο αυτό θα επιτρέπει σε ιδιωτικούς φορείς να μπορούν να διαμορφώσουν και να υποβάλουν προτάσεις έργων. Παράλληλα, όλα τα έργα θα σχεδιαστούν με απολύτως διαφανείς και ευέλικτες διαδικασίες και θα υλοποιηθούν βάσει του πραγματικού συμφέροντος των πολιτών και όχι των εργολάβων. 

Ο προγραμματικός χάρτης που φέρνει στο προσκήνιο η «γαλάζια» παράταξη περιλαμβάνει:
-Κατασκευή αυτοκινητοδρόμου μήκους 50 χιλιομέτρων που θα συνδέει απευθείας την Υλίκη με την Ελευσίνα. Πρόκειται για ένα έργο πνοής που θα συνδέσει τις δύο εθνικές οδούς (Αθηνών- Θεσσαλονίκης και Αθηνών Πατρών) παρακάμπτοντας επί της ουσίας την Αθήνα και την Αττική. Με τον τρόπο αυτό θα μειωθεί δραστικά ο χρόνος και το κόστος μετακίνησης από το Βορρά προς το Νότο, θα αποφορτισθεί η κίνηση του Κηφισού που τα τελευταία χρόνια χρησιμοποιείται για καθημερινές μετακινήσεις και θα βελτιωθεί η ποιότητα ζωής σχεδόν σε όλο το λεκανοπέδιο.
-Επέκταση της Αττικής Οδού προς Λεωφόρο Βουλιαγμένης στο Ελληνικό. Αυτή είναι η πραγματικά αναγκαία επέκταση της Αττικής Οδού που θα δώσει ανάσα στα Νότια Προάστια. Αυτήν θα προωθήσει η επόμενη κυβέρνηση προκειμένου να υπάρχει και δρόμος ταχείας κυκλοφορίας προς το εμβληματικό πρότζεκτ του Ελληνικού.
-Υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος.
-Σύνδεση των αποκομμένων πόλεων με το Κεντρικό Οδικό Δίκτυο. Μεταξύ άλλων το πρόγραμμα της ΝΔ προβλέπει τη σύνδεση της Δράμας με την Εγνατία οδό, του Καρπενησίου με τη Λαμία, της Έδεσσας και των Γιαννιτσών με τον ΠΑΘΕ και της Κακαβιάς με τα Ιωάννινα.
-Επιτάχυνση της Ολοκλήρωσης του Κεντρικού Οδικού Δικτύου, και συγκεκριμένα του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος, του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας.
-Κατασκευή του ΒΟΑΚ με ενιαία δημοπράτηση του τμήματος Χανιά-Άγιος Νικόλαος.
-Αναβάθμιση και συντήρηση του σιδηροδρομικού και του προαστιακού δικτύου. Αδιαπραγμάτευτος στόχος είναι στο τέλος της τετραετίας το ταξίδι Αθήνα- Θεσσαλονίκη να χρειάζεται 3 ώρες.
-Σύνδεση του Ρίου με το νέο λιμάνι της Πάτρας.

-Νέα χάραξη της γραμμής Θεσσαλονίκη-Καβάλα και εκσυγχρονισμός της υφιστάμενης μέχρι την Αλεξανδρούπολη.
-Ολοκλήρωση του μετρό στη Θεσσαλονίκη.
-Κατασκευή της γραμμής 4 του Μετρό στην Αθήνα (Άλσος Βεΐκου – Γουδή) με επέκταση από το Άλσος Βεΐκου στον Περισσό και από το Γουδή στην Κατεχάκη ώστε να απολήγει στις γραμμές 1 και 3 αντίστοιχα και να βελτιωθεί η συνδεσιμότητα του Δικτύου, καθώς με το σημερινό σχεδιασμό η γραμμή 4 δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες του επιβατικού κοινού της Αττικής.
Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται και στις ενεργειακές υποδομές με 
  • τη σύνδεση της Κρήτης με την Αττική και 
  • των Δωδεκανήσων με την Κρήτη, 
  • τη σύνδεση της Ικαρίας και της Σάμου με τις Κυκλάδες και 
  • των Κυκλάδων με την ηπειρωτική χώρα, 
  • τη σύνδεση των νησιών του Β. Αιγαίου με την Αν. Μακεδονία και 
  • την προώθηση συστημάτων ανάκτησης ενέργειας από τα απορρίμματα, πάντοτε παράλληλα με την ανακύκλωση.

Πηγή

Popular

To Top