12019 / pixabay
Αποχαιρετούμε το 2018 αλλά με ελπίδες ανατροπής για το 2019, με επίκεντρο της ευρωεκλογές του ερχόμενου χρόνου. Αποχαιρετούμε το 2018με άλλη μια πικρή γεύση δυσάρεστων αναμνήσεων που μας έχουν γίνει πλέον συνήθεια τα τελευταία χρόνια.Το 2018 βιώσαμε φυσικές καταστροφές όπως αυτές των 100 νεκρών από το ολοκαύτωμα στο Μάτι της Αττικής, τις πλημμύρες στη Μάνδρα,το ξεπούλημα της Μακεδονίας, την εισβολή εκατοντάδων χιλιάδων μη αφομοιώσιμων μουσουλμάνων εποίκων, τη φυγή ελληνόπουλων στο εξωτερικό,τις συνεχείς υποχωρήσεις στην επιθετικότητα της Τουρκίας κλπ.

Θεόδωρος Κατσανέβας

Η μεγαλύτερη τραγωδία όμως, συνεχίζει να είναι η απώλεια της οικονομικής μας ανεξαρτησίας που είναι άρρηκτα συνυφασμένη με την εθνική μας ανεξαρτησία. Ας μην γελιόμαστε. Η Ελλάδα δεν ανήκει στους Έλληνες. Ανήκει στους Γερμανούς. Οι οποίοι αφού απέτυχαν να μας καταλάβουν με τα όπλα και τη βία το 1941, το πετυχαίνουν σήμερα με ένα ποιο αποτελεσματικό τρόπο, με τις τράπεζες, το νόμισμα και τον έλεγχο τον ΜΜΕ. Ελέγχουν τον «κουμπαρά» και ελέγχουν τη χώρα μας με τη συνέργεια εγχώριων συνεργατών τους. 

H ξένη κατοχή επισφραγίζεται με τις συνόδους του Eurogroup, όπου πρόθυμες ελληνικές κυβερνήσεις με τη συνέργεια και της αξιωματικής αντιπολίτευσης, αποδέχονται τις ολοένα και σκληρότερες αποφάσεις σε βάρος μας. Σε δύο Eurogroup που συνήλθαν μέσα το 2018, το πρώτο στις 22/1/2018 και το δεύτερο στις 21-22/6/2018, μπήκαν και νέες επώδυνες σφραγίδες για τη συνέχιση της Ελληνικής Τραγωδίας μέχρι το 2060.
Απόφαση του Eurogroup της 22/1/2018
Σύμφωνα με την απόφαση του Eurogroup που έγινε στις αρχές του χρόνου, στις 22 Ιανουαρίου 2018 και την επιλεγόμενη “Έκθεσης Συμμόρφωσης” των Θεσμών (Compliance Report), αποφασίστηκε να γίνουν 10.000 πλειστηριασμοί το 2018 και από το 2019 μέχρι το 2021, κάθε χρόνο 40.000 πλειστηριασμοί. Αυτό σημαίνει ότι, από το 2018 μέχρι το 2021 θα έχουν εκποιηθεί με συνοπτικές διαδικασίες ηλεκτρονικών πλειστηριασμών 130.000 ακίνητα. 
Επί πλέον αποφασίστηκε να προωθηθούν αποκρατικοποιήσεις 1 δισ. ευρώ έως το καλοκαίρι, αύξηση του ΕΝΦΙΑ λόγω των νέων αντικειμενικών αξιών, κατάργηση του μειωμένου ΦΠΑ σε πέντε νησιά του Αιγαίου (Λέσβο, Χίο, Σάμο, Κω και Λέρο) στο τέλος Ιουνίου και μείωση του αφορολόγητου από τα 8.700 ευρώ στα 5.700 ευρω,

Στην ίδια απόφαση του Eurogtroup της  22/1/2018 αναφέρονται 88 προαπαιτούμενα μεταξύ των οποίων και τα ακόλουθα :

  • Επανυπολογισμός και μειώσεις των  συντάξεων από 1.1.2019 ( για την απόφαση αυτή υπήρξε αναστολή με πρόσφατη ρύθμιση, λόγω και των επικείμενων εκλογών)

  • Περικοπή του ΕΚΑΣ το 2019.

  • Μείωση του αφορολόγητου από το 2019 αντί για το 2020 αν ΔΝΤ και ΕΕ κρίνουν ότι απαιτείται για την επίτευξη πλεονάσματος 3,5% του ΑΕΠ το 2019.

  • Εφαρμογή των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών ακινήτων για οφειλές προς στο Δημόσιο για ποσά πάνω από 500 ευρώ

  • Αυξήσεις στον ΕΝΦΙΑ και διεύρυνση της φορολογικής βάσης ώστε τα εκκαθαριστικά του φόρου που θα εκδοθούν τον Αύγουστο του 2018 να αποφέρουν τα ίδια έσοδα μετά την ευθυγράμμιση των αντικειμενικών με τις εμπορικές τιμές των ακινήτων.

  • Αποκοπή λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ με ψήφιση νομοσχεδίου για τις προς πώληση μονάδες. Εφαρμογή επιπλέον μέτρων για την είσπραξη ανεξόφλητων λογαριασμών της επιχείρησης.

  • Κατάργηση του μειωμένου ΦΠΑ στα υπόλοιπα πέντε νησιά του Αιγαίου (Λέσβος, Χίος, Σάμος, Κως, Λέρος).

  • Προκήρυξη διαγωνισμών για την πώληση του 30% του Ελευθέριος Βενιζέλος, του 65% της ΔΕΠΑ, του 5% του ΟΤΕ και του 35% των ΕΛΠΕ. Ως τον Ιούνιο ακολουθεί η πώληση του 17% της ΔΕΗ ή μια διαδικασία με αντίστοιχο όφελος.Εκπόνηση οδικού χάρτη για την ενιαία είσπραξη φόρων και ασφαλιστικών εισφορών.

Απόφαση του Eurogroup τστις 22-21 Ιουνίου 2018

Στην επίσημη ανακοίνωση του του Euroworking Group της 21-22/6/2018 αναφέρονται τα εξής: «Το EG καλωσορίζει την δέσμευση της Ελλάδας να διατηρήσει πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% έως το 2022 και από εκει και πέρα να διασφαλίσει ότι οι δημοσιονομικές δεσμεύσεις είναι σύμφωνες με το ευρωπαϊκό δημοσιονομικό πλαίσιο. Η ανάλυση της Ε.Ε. υποδεικνύει ότι αυτό σημαίνει πρωτογενές πλεόνασμα [2,2% του ΑΕΠ] κατά μέσο όρο για την περίοδο 2023-2060.Οι ακαθάριστες χρηματοδοτικές ανάγκες εξυπηρετήσης του χρέους πρέπει να παραμείνουν κάτω του 15% του ΑΕΠ μεοσπρόθεσμα και κάτω του 20% από εκεί και πέρα, ενώ θα διασφαλίζεται ότι το χρέος θα βρίσκεται σε τροχιά μείωσης.Μεσοπρόθεσμα αυτό περιέχει τα ακόλουθα εμπροσθοβαρή μέτρα:

Την κατάργηση του επιτοκίου step up, που έχει συνδεθεί με το δάνειο του δεύτερου προγράμματος (EFSF).

Tη χρήση των κερδών του 2014 από τα ομόλογα που έχουν οι κεντρικές τράπεζες (ANFAs – SMPs) από τον λογαριασμό του ESM και την συνέχιση της επιστροφής των ANFAs και SMPs του 2017. Αυτά θα επιστρέφονται στην Ελλάδα σε δύο ισόποσες δόσεις, τον Ιούνιο και τον Δεκέμβριο, αρχής γενομένης από το 2018 μέχρι τον Ιούνιο του 2022, μέσω του ειδικού λογαριασμού του ESM και θα χρησιμοποιηθούν για να μειώσουν τις χρηματοδοτικές ανάγκες.

Μια περαιτέρω παράταση της περιόδου χάριτος για τα δάνεια του EFSF [κατά 10 χρόνια] και μια επιμήκυνση της μέσης διάρκειας λήξης κατά [10 – 15 χρόνια].

Συμφωνούμε ότι στη βάση μιας νέας ανάλυσης βιωσιμότητας του χρέους από τους θεσμούς στο τέλος του 2032, το Eurogroup θα αποφασίσει αν χρειάζονται περαιτέρω μέτρα ελάφρυνσης, ούτως ώστε να διασφαλιστεί ότι επιτυγχάνονται οι στόχοι για τις χρηματοδοτικές ανάγκες εξυπηρέτησης του χρέους. Προϋπόθεση είναι να τηρείται το ευρωπαϊκό δημοσιονομικό πλαίσιο.

Σ’ αυτό το πλαίσιο, μακροπρόθεσμα, το EG υπενθυμίζει την συμφωνία του Μαΐου του 2016 για ένα μηχανισμό, ο οποίος θα ενεργοποιείται στην περίπτωση πολύ δυσμενέστερου απρόοπτου μακροοικονομικού σεναρίου. Οποτε ενεργοποιείται από το Eurogroup, θα περιέχει μέτρα όπως περαιτέρω αναδιάρθρωση του χρέους με ανώτατο όριο και παρατάσεις των πληρωμών τόκων του δανείου του EFSF, στο βαθμό του είναι αναγκαία για τη βιωσιμότητα του χρέους.

ΕΛΣΤΑΤ

Υπενθυμίσαμε ότι οι νομικές διαδικασίες κατά των εμπειρογνωμόνων του ΤΑΙΠΕΔ είναι θέμα έντονης ανησυχίας. Επίσης, υπάρχει ανησυχία για τις νομικές διαδικασίες εναντίον του πρώην προέδρου και άλλων στελεχών της ΕΛΣΤΑΤ σε ό,τι αφορά την αμφισβήτηση των στατιστικών στοιχείων. Το EG συνεχίζει να έχει πλήρη εμπιστοσύνη στα στοιχεία που επικύρωσε η Eurostat και κατατέθηκαν από την ΕΛΣΤΑΤ από το 2010 ότι είναι σύμφωνα με τους κανόνες που ισχύουν σε όλα τα κράτη-μέλη.Το EG δίνει εντολη στους θεσμούς να συνεχίσουν να παρακολουθούν την εξέλιξη αυτών των υποθέσεων και τα αναφέρουν στο EG στο πλαίσιο της μεταμνημονιακής εποπτείας.

Ύψος δόσης

Το εκτελεστικό συμβούλιο του ESM αναμένεται να εγκρίνει την εκταμίευση της πέμπτης και τελευταίας δόσης ύψους [11,7 – 21,7] δισ. ευρώ. Από αυτό το συνολικό ποσό, [5,5] δισ. θα χρησιμοποιηθούν για αποπληρωμή του χρέους, ενώ [6,2-16,2] δισ. θα χρησιμοποιηθούν για το χτίσιμο του μαξιλαριού ρευστότητας. Συνολικά, η Ελλάδα θα βγει από το πρόγραμμα με ένα σημαντικό μαξιλάρι ρευστότητας [20,8-30,8] δισ. που θα καλύψει τις χρηματοδοτικές ανάγκες του δημοσίου για [περίπου 21 – περισσότερο από 28] μήνες μετά το τέλος του προγράμματος.

Τι πραγματικά σημαίνουν οι αποφάσεις αυτές

Από τις ως άνω διατυπώσεις του EG (Eurogroup) της 22-21 Ιουνίου 2018 στην ουσία επιβεβαιώνεται η απόφαση του EG της 15ης Ιουνίου 2017, όπου συμφωνείται πως θα καταβάλλουμε ετησίως ποσά της τάξης του 15-20% που αναλογούν σε ποσά άνω των 20 δις ετησίως,τα οποία θα προέρχονται από το πλεόνασμα του 3,5% και την εκποίηση-εκμετάλλευση της δημόσιας περιουσίας από το Υπερταμείο. (Το 15% του ΑΕΠ μέχρι το 2023 αναλογεί σε 27 δις και το 20% του ΑΕΠ από το 2023 μέχρι το 2060 36 δις !).Από την ίδια απόφαση, προβλέπεται η παρακράτηση των κερδών από τα ελληνικά ομόλογα και η απόδοσή τους σε επόμενο χρόνο, με την προϋπόθεση ότι τηρείται κανονικά το πρόγραμμα αποπληρωμής των χρεών, των οποίων η πληρωμή επιμηκύνεται σε περισσότερα χρόνια.

Επί πλέον, θεσπίζεται ο επιλεγόμενος “κόφτης”, δηλ. οι μεγαλύτερες περικοπές σε μισθούς, συντάξεις, κλπ., αν οι ήδη βεβαρημένες δεσμεύσεις για πλεόνασμα 3,5% κλπ. και οι εισπράξεις από την υπαγωγή στο Υπερταμείο και εκμετάλλευση της δημόσιας περιουσίας, δεν αποδώσαν τα αναμενόμενα και συμφωνηθέντα. Με την ίδια απόφαση, εκφράζεται η αμέριστη  υποστήριξη του Eurogroup στη διοίκηση της ΕΛΣΤΑΤ και ειδικότερα στον τ. πρόεδρό της Γεωργίου,παρεμβαίνοντας έτσι στις αποφάσεις της ελληνικής δικαιοσύνης.

Και τέλος, το  Eurogroup αποφασίζει την εκταμίευση νέων δανείων τα οποία θα χρησιμοποιούνται κατά ένα μέρος για την αποπληρωμή παλαιότερων χρεών και κατά ένα άλλο για τη δημιουργία ενός αποθέματος ( μαξιλάρι), το οποίο θα αξιοποιείται κατά περίπτωση για την εξυπηρέτηση χρεών όταν οι άλλοι πόροι δεν επαρκούν,

Να αποτινάξουμε το γύψο της ευρωκατοχής

Με τα μέτρα που αποφασίστηκαν από τις συνόδους των Eurogroup, το 2018, όπως και από αυτά των προηγούμενων χρόνων, φτωχοποιείται ακόμα περισσότερο ο ελληνικός λαός και υφαρπάζεται η δημόσια και ιδιωτική μας περιουσία έναντι των τεχνητών χρεών που δημιουργήθηκαν μέσα στην ευρωζώνη. Υπενθυμίζεται ότι το χρέος ανερχόταν σε 158 δις το 2002 που ενταχθήκαμε στο ευρώ και σήμερα, με τον συνυπολογισμό και του κουρέματος ελληνικών κυρίως δημόσιων και ιδιωτικών ομολόγων το 2012, ανέρχεται σχεδόν σε 400 δις. Και παρ’ όλη τη ληστρική επιδρομή σε βάρος της οικονομίας της χώρας, το χρέος αυξάνεται ετησίως σε επίπεδα της τάξης των 15 δις.

Μέσα στο 2018, η συνέχιση της σύγχρονης Ελληνικής Τραγωδίας επισφραγίστηκε για άλλη μια φορά μέσα στο 2018. Και έπεται η συνέχεια της το 2019 και στα επόμενα χρόνια μέχρι το 2016, αν δεν υπάρξει ριζική ανατροπή αυτής της πορείας. Το παράδειγμα της Ιταλίας, της Γαλλίας και άλλων χωρών στην Ευρώπης που αμφισβητούν την Ευρώπη της Γερμανίας, παρέχει κάποια ψήγματα αισιοδοξίας και ελπίδας. Αλλά χρειάζεται και η δική μας εγρήγορση προς την σωστή κατεύθυνση. Οι επερχόμενες ευρωεκλογές το Μάιο του 2019 είναι κοντά. Και εκεί θα κριθούν πολλά.

. .

..

. . . ..



Πηγή

Share.