Πιο κοντά φέρνει το αδιέξοδο στην Συμφωνία των Πρεσπών η αμηχανία και η έλλειψη προσανατολισμού της Ελληνικής Κυβέρνησης, καθώς «καίγονται» και οι πρόχειρες ιδέες της τελευταίας στιγμής για εκ των υστέρων πρωτόκολλα, δηλώσεις και «δεσμεύσεις» για να αντιμετωπισθούν ζητήματα που εγείρει με τις δηλώσεις του ο Ζ. Ζάεφ και αφορούν τον πυρήνα του «Μακεδονισμού». 
Την «Μακεδονική γλώσσα», την «μακεδονική ιστορία ,πολιτισμό ,ταυτότητα και εθνότητα» που μέσω της δημιουργικής ασάφειας της Συμφωνίας των Πρεσπών όχι απλώς επιβεβαιώνονται αλλά αποκτούν υπόσταση με ελληνική μάλιστα υπογραφή.

Μετά από έντονη φημολογία και δημοσιεύματα, τα οποία μάλιστα απέδιδαν τους ερασιτεχνικού τύπου σχεδιασμούς για πρόσθετα πρωτόκολλα ,επίσημες διευκρινήσεις κ.α. προσαρτημένα στην Συμφωνία στον ίδιο τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλο, υποχρεώθηκαν τόσο η Αθήνα όσο και τα Σκόπια στην διάψευση των σεναρίων αυτών.

Σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδόθηκαν από την Μόσχα ο διπλωματικός σύμβουλος του πρωθυπουργού Βαγγέλης Καλπαδακης δήλωσε ότι δεν υπάρχει προετοιμασία με τον ΟΗΕ για τη διαμόρφωση τέτοιου Πρωτοκόλλου, ενώ και ο εκπρόσωπος της σκοπιανής κυβέρνησης Μίλε Μποσνιακόφσκι διέψευσε ότι υπάρχει τέτοιο ενδεχόμενο, να υπάρξει δηλαδή Πρωτόκολλο στον ΟΗΕ προκειμένου να περιορίσει την ζημιά για την Ελλάδα» κάνοντας μάλιστα λόγο για fake news.

Είναι προφανές ότι τέτοιο πρωτόκολλο δεν μπορεί να υπάρξει καθώς η Συμφωνία έχει υπογραφεί μόλις πριν έξι μήνες και τυπικά έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία επικύρωσης της από την πλευρά της ΠΓΔΜ(στην Βουλή και με Δημοψήφισμα)και στην γειτονική χώρα πλέον εκκρεμεί μόνο η ολοκλήρωση της συνταγματικής αναθεώρησης.

Η Αθήνα εφόσον ήταν γνωστά εκ των προτέρων τα σημεία που θα μπορούσαν να αποδειχθούν προβληματικά είτε θα έπρεπε να συνεχίσει την διαπραγμάτευση αντί να υπογράψει την Συμφωνία στις Πρέσπες η όφειλε να είχε θέσει το ζήτημα του πρωτοκόλλου πριν από το Δημοψήφισμα.

Πλέον η Σκοπιανή πλευρά νομιμοποιείται να μην δεχθεί αυτή την προσθήκη στην Συμφωνία η οποία έστω και με απόφαση της Βουλής δεν θα έχει ισχύ καθώς θα έρχεται σε αντίθεση με την έγκριση της Συμφωνίας στο Δημοψήφισμα.

Επίσης η οποιαδήποτε διευκρινιστική δήλωση του κ. Ζαεφ ή της κυβέρνησης του, δεν έχει καμιά απολύτως τυπική ισχύ έναντι της υπογεγραμμένης Συμφωνίας αλλά και των διατάξεων του Συντάγματος.

Με δεδομένο ότι ο κ Ζαεφ δεν έχει την δυνατότητα να προβεί σε αυτή την φάση, σε δήλωση ή πρωτοβουλία που θα αποκηρύσσει την «μακεδονική ταυτότητα, και εθνότητα» ώστε να δηλώσει επίσημα ότι «δεν υφίσταται θέμα «μακεδονικής μειονότητας στις γειτονικές χώρες» η Αθήνα είναι εγκλωβισμένη, χωρίς να γνωρίζει τι ακριβώς πρέπει να ζητήσει από την άλλη πλευρά.

Ακόμη κι αν υπήρχε η δυνατότητα αυτού του πρόσθετου Πρωτοκόλλου που θα «διευκρίνιζε» τις προθέσεις της σκοπιανής πλευράς, η διαπραγμάτευση του θα έπαιρνε μήνες και τελικά θα οδηγούσε είτε σε αποδοχή της σκοπιανής θέσης η θα οδηγούσε σε ανατροπή της Συμφωνίας των Πρεσπών .

Σε κάθε περίπτωση όμως η Αθήνα θα έπρεπε ήδη από τώρα και πριν την κατάθεση σε έξι ημέρες της τελικής πρότασης της κυβέρνησης Ζαεφ για τις συνταγματικές αλλαγές, να είχε απαιτήσει την απόσυρση της τροπολογίας 36 του άρθρου 49 του Συντάγματος που έχει αναφορά σε «μέλη του Μακεδονικού λαού στο εξωτερικό», που θεσμοθετεί έτσι με συνταγματική εγκυρότητα μάλιστα ,την ύπαρξη «μακεδονικής μειονότητας» σε γειτονικές χώρες.

Και στην Διπλωματία, όπως δείχνει δυστυχώς η υπόθεση της Συμφωνίας των Πρεσπών επιβεβαιώνεται η γνωστή ρήση: «μετά την απομάκρυνση από το ταμείο ουδέν λάθος αναγνωρίζεται ..»

Του Νίκου Μελέτη
liberal.gr

Πηγή

Share.