[ccpw id="136103"]

Η νεοφιλελεύθερη ΝΔ έκανε κι αυτή τις δικές της προτάσεις για την αναθεώρηση του Συντάγματος, οι οποίες όμως σε αντίθεση με παλιότερες προτάσεις του ίδιου κόμματος που ήταν
τουλάχιστον αξιόλογες, επαναφέρουν το κόμμα σε αυστηρά καθεστωτικά νεοφιλελεύθερα και στεγανά πλαίσια, αποκλείοντας εντελώς το λαό από το Σύνταγμα.
Από: hassapis-peter.blogspot.com – Πέτρος Χασάπης
Πέρα από τις άλλες ανούσιες προτάσεις της ΝΔ, οι οποίες μάλλον έγιναν απλά για να γεμίσει η λίστα, οι πιο σημαντικές και ενδεικτικές του τρόπου σκέψης του νεοφιλελεύθερου κ. Μητσοτάκη, είναι οι πιο κάτω, όπου γίνονται και αντίστοιχες δημοκρατικές προτάσεις από τον γράφοντα, που είναι και προτάσεις της κίνησης πολιτών «ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΙΑ ΡΙΖΙΚΗ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ»:
1) Η ΝΔ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΕΙ ΤΟ «ΜΕΝΟΥΜΕ ΕΥΡΩΠΗ»
Στο άρθρο 2 του Συντάγματος στο οποίο ορίζονται οι πρωταρχικές υποχρεώσεις της Πολιτείας, η ΝΔ θέλει να κατοχυρώσει συνταγματικά τη διασφάλιση του ευρωπαϊκού προσανατολισμού της χώρας. Δηλαδή θέλει να κατοχυρωθεί συνταγματικά το «Μένουμε Ευρώπη» ώστε να γίνουμε μόνιμα προτεκτοράτο της γερμανικής Ευρώπης και να μην μπορεί καμία κυβέρνηση να έχει τη δυνατότητα κάποιου διαφορετικού ελιγμού.
Προφανώς εδώ δεν θα πρέπει να γίνει καμία συνταγματοποίηση αυτής της απόλυτης δέσμευσης. Εξάλλου δεν είναι απαραίτητη για την παρουσία μας στην ΕΕ και την Ευρωζώνη.
2) ΔΗΘΕΝ ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΗ ΤΗΣ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑΣ
Η ΝΔ προτείνει να περιληφθεί στο άρθρο 4 το οποίο αναφέρεται στην ισότητα των Ελλήνων και η κατοχύρωση ισότητας ευκαιριών και αξιοκρατίας. Προξενεί εντύπωση που το οικογενειοκρατικό κόμμα της ΝΔ αναφέρεται στην αξιοκρατία και στις ίσες ευκαιρίες.
Όμως η αξιοκρατία και οι ίσες ευκαιρίες δεν είναι απλά μια διακήρυξη, αλλά και θα πρέπει να θεσμοθετείται σε όλα τα άρθρα του Συντάγματος, για τα οποία όμως η ΝΔ «ποιεί την νήσσα» .
3) Η ΕΚΛΟΓΗ ΤΟΥ ΠτΔ ΝΑ ΑΠΟΣΥΝΔΕΘΕΙ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
Εδώ η ΝΔ συμφωνεί απόλυτα με τον ΣΥΡΙΖΑ στο να υπάρχει ΠτΔ μόνο του κομματικού σωλήνα και απόλυτα εξαρτώμενος από τον εκάστοτε πρωθυπουργό. Δηλαδή θα γίνονται πρώτα οι διαβουλεύσεις για το ποιος θα εκλεγεί ΠτΔ μεταξύ των δύο μεγαλυτέρων κομμάτων και η συναλλαγή για τα οφέλη, τις ατιμωρησίες κ.λ.π. που θα εξασφαλίσει το άλλο κόμμα. Και αν και όποτε αποτύχει αυτή η συναλλαγή, τότε θα καλείται ο λαός ως «χρήσιμος ηλίθιος» να εκλέξει αυτός έναν από τους δύο του «κομματικού σωλήνα».
Αυτή είναι η διακηρυγμένη δήθεν αξιοκρατία της ΝΔ στην πράξη.
Η ορθή πρόταση θα ήταν να εκλέγεται ο ΠτΔ απευθείας από το λαό και μάλιστα να είναι υποψήφιες και άλλες προσωπικότητες, πέραν των κομματικών.
4) ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΠτΔ
Τη μόνη αρμοδιότητα που θέλει η ΝΔ να έχει ο ΠτΔ και για τον οποίο ενδέχεται μάλιστα να γίνει εκλογή του από το λαό, είναι η «φοβερή» αρμοδιότητα του να μπορεί ο ΠτΔ να συγκαλεί το συμβούλιο των πολιτικών αρχηγών. Αν είναι δυνατόν!!!
Δηλαδή ο ΠτΔ θα παραμείνει πολιτική «γλάστρα».
Η σωστή πρόταση εδώ, είναι να έχει ο ΠτΔ τουλάχιστον τις αρμοδιότητες που του παρείχε το Σύνταγμα του 1975, πριν ο Α. Παπανδρέου μετατρέψει το πολίτευμα σε πρωθυπουργοκεντρικό.
5) ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑΤΑ
Η ΝΔ θεωρεί τα δημοψηφίσματα με λαϊκή πρωτοβουλία (όπως έχουν όλα τα ανεπτυγμένα κράτη) ως επικίνδυνα.
Στο άρθρο 44 δεν προτείνει καμία ουσιαστική αλλαγή σχετικά με τα δημοψηφίσματα, παρά μόνο να είναι το ερώτημα εύληπτο (!!!) και να προκηρύσσεται προ 20 ημερών. Δηλαδή τίποτα.
Προφανώς η σύγχρονη δημοκρατική πρόταση θα ήταν να θεσμοθετηθούν δημοψηφίσματα (γενικά και τοπικά) με λαϊκή πρωτοβουλία. Όχι όμως με τις απαγορευτικές προϋποθέσεις που βάζει ο ΣΥΡΙΖΑ, για να κάνει μόνο επικοινωνιακό παιχνίδι με αφελείς ψηφοφόρους, αλλά με αντίστοιχες προϋποθέσεις που ισχύουν και σε άλλα κράτη.
6) ΕΝΙΣΧΥΜΕΝΗ ΑΝΑΛΟΓΙΚΗ
Η ΝΔ δεν θέλει να κυβερνά τη χώρα η πλειοψηφία του λαού, αλλά η μειοψηφία. Είναι απόλυτα πιστή σε αυτό. Απόλυτα πιστή την νεοφιλελεύθερη παγκοσμιοποίηση.
Στο άρθρο 54 θέλει να εισάγει την αρχή της κυβερνησιμότητας. Η κυβερησιμότητα όμως κατά τη λογική της ΝΔ σημαίνει πάντα ενισχυμένη αναλογική, αποκλεισμό μικρών κομμάτων και αντιδημοκρατικό bonus στο πρώτο κόμμα.
Προφανώς η απλή αναλογική είναι το μόνο δημοκρατικό γνήσια αναλογικό σύστημα που υπάρχει και αυτό θα πρέπει να θεσμοθετηθεί συνταγματικά.
Όμως εδώ θα μπορούσε να αποσυνδεθεί η εκλογή των βουλευτών από την εκλογή της κυβέρνησης, μέσω του διαχωρισμού της νομοθετικής από την εκτελεστική εξουσία, που φυσικά σημαίνει εισαγωγή του προεδρικού συστήματος, με κατάργηση του πρωθυπουργού. Όμως το ελληνικό καθεστώς ούτε που θέλει να ακούσει τέτοια αλλαγή.
7) ΟΧΙ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ
Η νεοφιλελεύθερη ΝΔ πιστή στην νομοθετική ασυδοσία και τον μη δικαστικό έλεγχο της συνταγματικότητας των νόμων από Συνταγματικό Δικαστήριο (το οποίο έχουν όλα τα κράτη του κόσμου πλην Ελλάδας) προτείνει να γίνεται δήθεν προληπτικός έλεγχος της συνταγματικότητας των νόμων από το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο του άρθρου 100. Ούτε λόγος για Συνταγματικό Δικαστήριο.
Μάλιστα προτείνει να έχει προηγηθεί ένσταση αντισυνταγματικότητας ψηφισμένη από 120 βουλευτές και στη συνέχεια ο έλεγχος της αντισυνταγματικότητα από το ΑΕΔ να είναι απλά συμβουλευτικός. Μετά θα είναι αρμοδιότητα του ΠτΔ να αναπέμψει το νόμο, αλλά αν ψηφιστεί και πάλι από 151 βουλευτές θα ισχύει κανονικά. Εν τέλει καταλήγουμε σε αυτό δηλαδή που ισχύει και σήμερα.
Μιλάμε για την απόλυτη πολιτική κοροϊδία και όχι για σοβαρή πρόταση αναθεώρησης.
Υπενθυμίζουμε εδώ ότι αν υπήρχε Συνταγματικό Δικαστήριο, αυτό θα ήταν αρμόδιο να ακυρώσει πλήρως και για ολόκληρο το λαό ψηφισμένο και ισχύοντα νόμο, όπως γίνεται σε όλα τα κράτη του κόσμου. Όμως στη χρεοκοπημένη Ελλάδα της ΝΔ, αυτό απαγορεύεται.
Η σωστή πρόταση λοιπόν είναι, ο έλεγχος της συνταγματικότητας των νόμων να γίνεται από κανονικό Συνταγματικό Δικαστήριο.
8) ΟΧΙ ΕΛΕΓΧΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΣΥΝΘΗΚΗΣ ΤΩΝ ΠΡΕΣΠΩΝ
Σύμφωνα με την πρόταση της ΝΔ για την αναθεώρηση του άρθρου 72, εξαιρείται από τον πιο πάνω, έστω προληπτικό, συνταγματικό έλεγχο η κύρωση των διεθνών συνθηκών. Με λίγα λόγια η νεοφιλελεύθερη ΝΔ που δήθεν κόπτεται για τη συμφωνία των Πρεσπών, η ίδια δια του κ. Μητσοτάκη προτείνει να εξαιρεθεί από τον έλεγχο της συνταγματικότητας η κύρωση παρόμοιων συνθηκών.
9) ΟΧΙ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 86 ΠΕΡΙ ΕΥΘΥΝΗΣ ΥΠΟΥΡΓΩΝ
Παρά την πάνδημη απαίτηση για κατάργηση του άρθρου 86, που στην ουσία παρέχει πλήρη ασυλία στα εγκλήματα των υπουργών, εδώ ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ ταυτίζονται πλήρως στην μη κατάργησή του. Και το μόνο που κάνουν, για να εξαπατήσουν πολιτικά το λαό, είναι να καταργήσουν τη σύντομη παραγραφή των εγκλημάτων, κάτι που δεν σημαίνει απολύτως τίποτα, αφού ολόκληρη η υπόλοιπη διαδικασία πολιτικού κουκουλώματος παραμένει ανέγγιχτη.
Θα δείτε λοιπόν ότι στο τέλος, η μόνη αλλαγή στο Σύνταγμα που θα γίνει θα είναι μόνο αυτή και κάποιες άλλες επουσιώδεις, ενώ θα μείνουν για πάντα ανέγγιχτα σοβαρά θέματα λειτουργίας του χρεοκοπημένου Συντάγματος.
Προφανώς η λαϊκή απαίτηση εδώ είναι η πλήρης κατάργηση του άρθρου 86, ώστε στο εξής και οι υπουργοί να δικάζονται για τα εγκλήματά τους όπως οι υπόλοιποι εγκληματίες.
10) ΟΙ ΠΡΟΑΓΩΓΕΣ ΤΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΩΝ ΣΥΝΕΧΊΖΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΚΥΒΕΡΝΩΝ ΚΟΜΜΑ
Η πρόταση της ΝΔ εδώ (άρθρο 90) είναι να μην γίνονται πλέον οι προαγωγές από την κυβέρνηση, αλλά από ειδική κοινοβουλευτική επιτροπή, όπου προφανώς την πλειοψηφία έχει το κυβερνών κόμμα, η οποία πλειοψηφία και θα υλοποιεί επακριβώς τη βούληση του εκάστοτε πρωθυπουργού. Δηλαδή «δεν είναι Γιάννης είναι Γιαννάκης», για τα μάτια αφελών οπαδών.
Αντιθέτως εδώ οι προαγωγές θα έπρεπε να αποσυνδεθούν πλήρως από την εκτελεστική και νομοθετική εξουσία και να περάσουν σε άλλο όργανο, όπου μέσα του δεν θα ήταν τα κόμματα.
11) ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΚΑΣΤΕΣ ΣΤΟ ΑΕΔ
Η ΝΔ θέλει να είναι μόνιμοι οι δικαστές του Ανώτατου Ειδικού Δικαστηρίου. Προφανώς αυτό θα οδηγήσει σε μια δεύτερη δικαστική κυβέρνηση μόνιμη (κράτος εν κράτει) μέσα στη χώρα, χωρίς δυνατότητα αλλαγής τους ή κληρώσεως τους κ.λ.π. Όμως δεν μας λέει η ΝΔ ποιος είναι εκείνος ο υπέρτατος νους που θα διορίσει αυτούς τους κραταιούς δικαστές; Μάλλον, σύμφωνα με την προηγούμενη πρόταση, θα τους διορίσει ο πρωθυπουργός, μέσω της κοινοβουλευτικής ομάδας.
Η ορθή πρόταση εδώ είναι να καταργηθεί το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο και στη θέση του να θεσμοθετηθεί κανονικό Συνταγματικό Δικαστήριο, το οποίο θα αποτελείται από κληρωτούς ανώτατους δικαστές, καθηγητές νομικής και δικηγόρους στον Άρειο Πάγο.
12) ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ
Για το άρθρο 110 η ΝΔ προτείνει να ψηφίζονται στην πρώτη Βουλή οι προς αναθεώρηση διατάξεις με 151 ψήφους και η αναθεωρητική Βουλή να τις αλλάζει με 180 ψήφους, ενώ ταυτόχρονα προτείνει την κατάργηση της πενταετίας για νέα αναθεώρηση.
Αυτή εδώ η πρόταση είναι η μόνη που κάπως διευκολύνει την αναθεωρητική διαδικασία, αλλά και πάλι ο λαός κρατείται μακριά από το Σύνταγμα.
Η σωστή πρόταση θα ήταν αφενός να μπορούσαν και οι πολίτες με συλλογή υπογραφών να ξεκινούσαν τη διαδικασία αναθεώρησης του Συντάγματος, όπως συμβαίνει σε πολλές χώρες, αφετέρου, οπωσδήποτε να ενέκρινε ο λαός την όποια αναθεώρηση που θα ψήφιζε η Βουλή με δημοψήφισμα, όπως και πάλι γίνεται σε πολλές χώρες.

. .

..

. . . ..



Πηγή