[ccpw id="136103"]

Ε, αυτή τη φορά το παράκαναν.

Η πλειοψηφία του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, με την ακατ – ανόητη απόφαση τους να μην επιτρέψουν στο BBC να γυρίσει στο ναό του Σουνίου σκηνές για ένα ποιοτικό σήριαλ, με κορυφαία σκηνοθεσία, που θα παιχτεί από 80 δίκτυα σε όλο τον κόσμο και θα απασχολούσε στην Ελλάδα πάνω από 1.100 Έλληνες, ξεπέρασαν κάθε όριο πουριτανισμού, ειδωλολατρίας και αναχρονισμού.

Πίσω από τη δεκαετία του ’50!

Η πλειοψηφία του ΚΑΣ διώχνει για πολλοστή φορά την καθαρή προβολή της Ελλάδας από τη χώρα και στέλνει διεθνείς παραγωγές και πρωτοκλασάτα ονόματα της Τέχνης και του marketing σε άλλες χώρες, στην Τουρκία, την Ιταλία, την Ισπανία, το Μαρόκο. Χωρίς σοβαρό λόγο. Από αναχρονιστικές εμμονές.

Είχαν προηγηθεί πρόσφατα οι αρνήσεις για χρησιμοποίηση της Ακρόπολης από τους μεγαλύτερους οίκους μόδας. Με το σκεπτικό της… βλασφημίας του ιερού χώρου!

Αλλά, τα μέλη του που μειοψήφησαν στέκουν περήφανα για τις φωτογραφίες της Νέλλη στον Παρθενώνα! Ευτυχώς που τότε ήταν αγέννητοι.

Μέχρι και τη Σύρο σαμποτάρισε προ λίγων ετών για ξένες παραγωγές η πλειοψηφία του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου! Που έχει διώξει με αστείες ειδωλολατρικές αιτιάσεις χολυγουντιανές παραγωγές και μεγάλους παραγωγούς διαφήμισης από τη χώρα!

Η έκρηξη του ελληνικού τουρισμού και της προβολής της χώρας έγινε τη δεκαετία του ’50 όταν ο Κ. Καραμανλής, έχοντας για σύμβουλους τα πιο φωτισμένα μυαλά της εποχής, παραχωρούσε όλη τη χώρα στα διψασμένα μάτια και στις διψασμένες κάμερες και στα διψασμένα καλλιτεχνικά εργαλεία της παγκόσμιας Τέχνης και του διεθνούς jet set. Τίποτε δεν καταστράφηκε. Τότε, που τα μέσα προστασίας ήταν μηδαμινά και τα αρχαία χύμα!

Εδώ και χρόνια οι αρχαιολογικοί χώροι σχεδόν σε όλες τις χώρες του κόσμου είναι διαθέσιμοι για πρωταγωνιστές σε μεγάλες παραγωγές. Είτε της τέχνης είτε της διαφήμισης είτε της μόδας. Κι αυτή τέχνη είναι. Γιατί οι θησαυροί του πολιτισμού είναι πρώτα για να μοιράζονται στον κόσμο και δεύτερο να παράγουν πλούτο ώστε να συντηρούνται.

Η σειρά που θέλει να γυρίσει εδώ το BBC είναι βασισμένη σε έργο του Τζον Λε Καρε, σε σκηνοθεσία του διάσημου Παρκ Τσαν Γουκ και με πασίγνωστους ηθοποιούς. Το έργο εκτυλίσσεται και στην Ελλάδα και στη συνεδρίαση του ΚΑΣ ήταν παρών ο ίδιος ο σκηνοθέτης, που τόνιζε ματαίως ότι το Σούνιο «έχει την πιο ισχυρή εικόνα από οπουδήποτε αλλού»!

Τα μέλη του ΚΑΣ που πλειοψήφησαν αρνήθηκαν την παραχώρηση με τη δικιολογία ότι η κινηματογράφηση θα είναι μεγάλης διάρκειας (7 πρωί- 7 βράδυ!), ότι πολλοί συντελεστές θα στέκονται στο χώρο και θα σταματούν σε κάποιες στιγμές τη ροή των επισκεπτών (!) και ότι θα κουβαλάνε βαρύ εξοπλισμό (!) σε περίοδο που 1.000 επισκέπτες τη μέρα είναι στο ναό του Σουνίου! Τα 1.000 και 2.000 τακούνια ανδρών και γυναικών την ημέρα επί τόσα χρόνια δεν το ανησύχησαν το ΚΑΣ! Ούτε απαίτησε ποτέ να φοράνε σαγιονάρες οι επισκέπτες! Όλα φαιδρά!

Γιατί ο παρών εκπρόσωπος της παραγωγής είπε ότι σε αντίστοιχες περιπτώσεις παγκοσμίως οι επισκέπτες δείχνουν κατανόηση και πολλοί το διασκεδάζουν κιόλας, ενώ προθυμοποιήθηκε να πληρώσει η παραγωγή τα εισιτήρια που θα χαθούν από επισκέπτες, καθώς και τις αντίστοιχες ενημερώσεις στα ΜΜΕ! Μέλη που μειοψήφησαν πρότειναν εναλλακτικές, που έπεσαν στο κενό.

Περιττεύει να τονιστεί ότι η πλειοψηφία δείχνει άγνοια του απόλυτου επαγγελματισμού από τα συνεργεία του BBC στα γυρίσματα παγκοσμίως, με απόλυτο σεβασμό χώρων και ανθρώπων. Οι οποίοι αμφισβητήθηκαν από τους ιθαγενείς, που έχουν τα αρχαία και τον υπόλοιπο πλούτο της χώρας παραπεταμένο, γεμάτο σκουπίδια στην πλειονότητά του, εκτός από ό,τι φαίνεται στη βιτρίνα. Και που δεν έχουν ανησυχήσει ποτέ με δυναμική παρέμβαση το μισό χρόνο που οι αρχαιολογικοί χώροι και τα μουσεία είναι κλειστά! Τώρα τους έπιασε ο πόνος για τους επισκέπτες και τους χώρους.

Και όλη αυτή η ρεζιλευτική απόφαση γίνεται για μία μέρα! Γυρίσματα μιάς ημέρας! Την 12η Απριλίου! 

Εκτός τουριστικής περιόδου αιχμής! Ημέρα Πέμπτη! Ούτε καν Σαββατοκύριακο! Για 12 ώρες! Τη στιγμή που οπουδήποτε στον κόσμο θα έκλειναν το χώρο στους επισκέπτες προκειμένου να γίνει η δουλειά και η προβολή της χώρας! Όπως γίνεται.

Σε ποια παραγωγή είπε όχι η πλειοψηφία του ΚΑΣ; Σε μια σειρά, που τα γυρίσματα της θα διαρκέσουν 5 μήνες στην Ελλάδα, με σύνολο εργαζόμενων 1.100 Έλληνες και πάνω από 100 ξένους, που θα ξοδέψουν πάνω από 1500 διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχεία εκτός Αττικής και πάνω από 4.000 στην Αθήνα! Ταυτόχρονα, εκατοντάδες μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις και προμηθευτές θα επωφεληθούν από τις ανάγκες των γυρισμάτων!

Τα μέλη του ΚΑΣ που πλειοψήφισαν στην απόφαση αποκλεισμού του Σουνίου, πέρα από τον υπερσυντηρητισμό τους, έδειξαν και την αδιαφορία τους για την τσέπη των Ελλήνων. Οι οποίοι πληρώνουν από τους φόρους τους και τη συντήρηση των μνημείων, και τις αμοιβές του ιερατείου και την οικονομική στενότητα της χώρας και της διακυβέρνησής της.

Πιστεύουν προφανώς ότι τα λεφτά μας περισσεύουν! Και ότι η χώρα και οι ομορφιές της και ο πλούτος της δεν έχουν ανάγκη προβολής. Ούτε τα μνημεία ανάγκη συντήρησης. Ούτε πρέπει να τα μοιραζόμαστε με άλλους. Μοιάζουν με όσους κρατάνε κλειδωμένους στα σκοτάδια σε σεντούκια τους θησαυρούς τους για να μην τα μοιραστούν με κανέναν και κανείς να μην τα δει. Να τα χαίρονται κρυφά, μόνοι τους.

Αυτή και μόνο η νοοτροπία είναι έξω από την ψυχή του Έλληνα, που έχει όλα τα ελαττώματα του κόσμου, αλλά δεν είναι σφιχτόψυχος. Το αντίθετο. Σ’ αυτό είναι ανοιχτόκαρδος. Την ομορφιά της χώρας του τη μοιράζεται. Θέλει να τη μοιράζεται. Είναι περήφανος γι αυτήν. Και δεν την έχει για να τη βλέπει θαμμένη και μούμια σε μια σαρκοφάγο για να τη χαίρεται για τον εαυτό του.

Η απόφαση του ΚΑΣ, στην πραγματικότητα προσβάλλει όλους τους Έλληνες. Που δεν έχουν σχέση με τη μικροψυχία της πλειοψηφίας του Συμβουλίου, που αρνήθηκε σε 100 ξένους να τιμήσουν την ομορφιά και τον παλιό πολιτισμό της Ελλάδας. 

Και σε εκατομμύρια τηλεθεατές σε όλο τον κόσμο να τα χαρούν. Με κέρδος για τη χώρα.

Γ. Παπαδόπουλος – Τετράδης
liberal.gr

Πηγή