Real opinions

Όχι δεν έπιασε ο πόνος τους κυβερνώντες για τα συνταγματικά μας δικαιώματα

blueberrykings111 – pixabay
Τον τελευταίο χρόνο γίνεται προσπάθεια απο την κυβέρνηση να προχωρήσει η αναθεώρηση του Συντάγματος. Είχα γράψει μάλιστα πριν μισό χρόνο την άποψή μου για αυτό. http://www.freepen.gr/2017/07/survivor_18.html

του Μιχάλη Χαιρετάκη

Μπαίνοντας πριν λίγες μέρες στον διαδικτύακό τόπο της δημόσιας διαδούλευσης (γιατί διαδούλευση είναι και όχι διαβούλευση, οταν το κόμμα που έκανε το άσπρο κατάμαυρο στο δημοψήφισμα του 2015 , ασχολείται με την αναθεώρηση του Συντάγματος)

είδα ως δεύτερη πρόταση την πρόταση των πολιτών «Πρωτοβουλία για Ριζική Συνταγματική Αλλαγή» και ως πρώτη την «Πρόταση για μια προοδευτική συνταγματική αναθεώρηση των Χρ. Βερναρδάκη, Αν. Δημητρόπουλου, Κ. Ζώρα, Γ. Κατρούγκαλου (συντονισμός), Ηλ. Νικολόπουλου, Κ. Χρυσόγονου”

Να σας πώ εδώ οτι ήμουν απο τους πρώτους που είχαν υπογράψει την διακήρυξη το 2012 της «Πρωτοβουλίας για Ριζική Συνταγματική Αλλαγή» και ενημερώθηκα τελευταία φορά με email απο τους οργανωτές στις 22/1/2016.

Καλώ δημόσια,και τους οργανωτές αλλά και τα υπόλοιπα μέλη της «Πρωτοβουλίας για Ριζική Συνταγματική Αλλαγή» , να μου πουν αν πιστεύουν οτι το κόμμα που μας κορόιδεψε στο δημοψήφισμα του 2015 και συνεχίζει να μας εξαπά 3 χρόνια τώρα εχει ειλικρινές προθέσεις για να κάνει τη αναθεώρηση του Συντάγματος και να αναρωτηθούν μήπως άθελά τους (ελπίζω και εύχομαι όχι ηθελημένα) γίνονται δεκανίκι του στη νομιμοποίηση των όσων σχεδιάζουν να περάσουν οι δανειστές στο Σύνταγμα της χώρας μας ωστε να γίνει και με επίσημη βούλα προτεκτοράτο.

Επειδή πιστεύω οτι υπάρχουν ανάμεσα και σε αυτούς αλλά και σε όσους διαβάσουν τα όσα πρόχειρα σημείωσα παρακάτω, έγκριτοι νομικοί και συνταγματολόγοι θα ήθελα να ζητήσω τη βοήθεια τους για να μην περάσουν όσα θα μετατρέψουν την χώρα μας σε τριτοκοσμική μνημονιακή μπανανία.

Ας δούμε λοιπόν αναλυτικά τι λέει η κυβερνητικη πρόταση στα επίμαχα άρθρα που έχω επισημάνει και τα σχόλιά μου:

Αρθρο 3

1.Η Ελληνική Πολιτεία είναι θρησκευτικά ουδέτερη. (τα σχόλια δικά σας)

2. Διαγράφεται το «Το εκκλησιαστικό καθεστώς που υπάρχει σε ορισμένες περιοχές του Κράτους δεν αντίκειται στις διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου.” (κατάργηση του διοικητικού καθεστώτος του Αγίου Όρους;)

3. Διαγράφεται το «Το κείμενο της Αγίας Γραφής τηρείται αναλλοίωτο. ” (!!!)

Αρθρο 4

2. Προστίθεται «Το Κράτος λαμβάνει θετικά μέτρα για την προώθηση της ισότητας μεταξύ ανδρών και γυναικών και μεριμνά για την άρση των κοινωνικών και άλλων ανισοτήτων που υφίστανται στην πράξη.” (Απορία, έπρεπε να μπεί στο Σύνταγμα το αυτονόητο που έτσι και αλλιώς τηρείται ή μήπως είναι η πονηρή νομιμοποίηση για extra παροχές σε ομάδες πολιτών, για ψηφοθηρικούς λόγους; )

Αρθρο 14

2 Ο τύπος είναι ελεύθερος. Η λογοκρισία και κάθε άλλο προληπτικό μέτρο απαγορεύονται. (αυτό υπήρχε και παραμένει…προσέξτε όμως στο επόμενο άρθρο !!!)

3Προστίθεται «Νόμος ορίζει τα σχετικά με την αστική και ποινική ευθύνη του τύπου και των άλλων μέσων ενημέρωσης και με την ταχεία εκδίκαση των σχετικών υποθέσεων. Ανεξαρτήτως της κατά το προηγούμενο εδάφιο ευθύνης, καθένας ο οποίος θίγεται από ανακριβές, υβριστικό ή δυσφημιστικό δημοσίευμα ή εκπομπή έχει δικαίωμα απάντησης, το δε μέσο ενημέρωσης έχει αντιστοίχως υποχρέωση πλήρους και άμεσης επανόρθωσης, όπως νόμος ορίζει.”

5 Καταργείται «Η κατάσχεση εφημερίδων και άλλων εντύπων, είτε πριν από την κυκλοφορία είτε ύστερα από αυτή, απαγορεύεται.” (Μάλλον κάποιοι ζήλεψαν τη δόξα του Ερντογάν)

6 Καταργείται «Το δικαστήριο, ύστερα από τρεις τουλάχιστον καταδίκες μέσα σε μία πενταετία για διάπραξη των εγκλημάτων που προβλέπονται στην παράγραφο 3, διατάσσει την οριστική ή προσωρινή παύση της έκδοσης του εντύπου και, σε βαριές περιπτώσεις, την απαγόρευση της άσκησης του δημοσιογραφικού επαγγέλματος από το πρόσωπο που καταδικάστηκε, όπως νόμος ορίζει. Η παύση ή η απαγόρευση αρχίζουν αφότου η καταδικαστική απόφαση γίνει αμετάκλητη.” (Βρίστε, λοιδωρήστε, συκοφαντήστε ανενόχλητοι, το λέει το νέο μας Σύνταγμα )

Άρθρο 15

1.Οι προστατευτικές για τον τύπο διατάξεις της παραγράφου 2 του προηγούμενου άρθρου δεν εφαρμόζονται στη ραδιοφωνία, την τηλεόραση και τα ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης. Η ραδιοφωνία και η τηλεόραση υπάγονται στον άμεσο έλεγχο του Κράτους, ο οποίος λαμβάνει και τη μορφή του καθεστώτος της προηγούμενης άδειας. (!!! )

Άρθρο 17

1.Η ιδιοκτησία τελεί υπό την προστασία του Κράτους, τα δικαιώματα όμως που απορρέουν από αυτή δεν μπορούν να ασκούνται σε βάρος του γενικού συμφέροντος. Προστίθεται «Κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο δικαιούται πλήρους σεβασμού της κάθε μορφής περιουσίας του.” (προσέξτε το νομικό!!!)

2Κανένας δεν στερείται την ιδιοκτησία του, παρά μόνο για δημόσια ωφέλεια που έχει αποδειχθεί με τον προσήκοντα τρόπο, όταν και όπως ο νόμος ορίζει, και πάντοτε αφού προηγηθεί (καταργείται το «πλήρης” !!!) αποζημίωση, που να ανταποκρίνεται στην αξία την οποία είχε το απαλλοτριούμενο κατά το χρόνο της συζήτησης στο δικαστήριο για τον προσωρινό προσδιορισμό της αποζημίωσης. Αν ζητηθεί απευθείας ο οριστικός προσδιορισμός της αποζημίωσης, λαμβάνεται υπόψη η αξία κατά το χρόνο της σχετικής συζήτησης στο δικαστήριο.

Άρθρο 17Α (νεα προσθήκη)

α). Τα αδέσποτα ακίνητα, καθώς και οι περιουσίες όσων πεθαίνουν χωρίς κληρονόμο ανήκουν στο δημόσιο. (!!!)

γ) Εκποίηση της δημόσιας περιουσίας επιτρέπεται για δημόσια ωφέλεια, υπό τις προϋποθέσεις που ορίζει ο νόμος, λαμβανομένης πάντοτε υπόψη της φύσης και της κοινωνικής χρησιμότητας του εκποιουμένου αντικειμένου. (Νομιμοποίηση του ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας)

α) Tα κοινά σε όλους πράγματα, τα κοινόχρηστα και τα προορισμένα για την εξυπηρέτηση δημόσιων σκοπών είναι εκτός συναλλαγής. Σε αυτά μπορεί να αποκτηθούν με παραχώρηση της αρχής κατά τους όρους του νόμου ιδιαίτερα ιδιωτικά δικαιώματα, εφόσον με τα δικαιώματα αυτά εξυπηρετείται ή δεν αναιρείται η κοινή χρήση. (τα ιδιαίτερα ιδιωτικά δικαιώματα προσέξτε εδώ και το πως πονηρά το «δημόσιο αγαθό” υποβαθμίζεται σε «κοινό πράγμα”)

β) Πράγματα κοινής χρήσης είναι ιδίως τα νερά με ελεύθερη και αέναη ροή, οι δρόμοι, οι πλατείες, οι αιγιαλοί, τα λιμάνια και οι όρμοι, οι όχθες πλεύσιμων ποταμών, οι μεγάλες λίμνες και οι όχθες τους . Τα κοινόχρηστα πράγματα, εφόσον δεν ανήκουν σε δήμο ή κοινότητα, ή ο νόμος δεν ορίζει διαφορετικά, ανήκουν στο δημόσιο.

Άρθρο 19

3.Προστίθεται ” Η χρήση αποδεικτικών μέσων που έχουν αποκτηθεί χωρίς την παρέμβαση δημόσιας αρχής επιτρέπεται κατ’εξαίρεση, με ειδικά αιτιολογημένη απόφαση του Δικαστηρίου, είτε για λόγους επιτακτικού δημοσίου συμφέροντος είτε για να προστατευθεί υπέρτερο ιδιωτικό αγαθό.” (να προστατευθεί υπέρτερο ιδιωτικό αγαθό;τι θέλει να πει ο νομοθέτης;)

Αρθρο 21

(Εδώ γίνεται το έλα να δεις)

Ηταν

‘Αρθρο 21: (Προστασία οικογένειας, γάμου, μητρότητας και παιδικής ηλικίας, δικαιώματα ατόμων με αναπηρίες)

1. H οικογένεια, ως θεμέλιο της συντήρησης και προαγωγής του Έθνους, καθώς και ο γάμος, η μητρότητα και η παιδική ηλικία τελούν υπό την προστασία του Kράτους.

2. Πολύτεκνες οικογένειες, ανάπηροι πολέμου και ειρηνικής περιόδου, θύματα πολέμου, χήρες και ορφανά εκείνων που έπεσαν στον πόλεμο, καθώς και όσοι πάσχουν από ανίατη σωματική ή πνευματική νόσο έχουν δικαίωμα ειδικής φροντίδας από το Kράτος.

4. H απόκτηση κατοικίας από αυτούς που την στερούνται ή που στεγάζονται ανεπαρκώς αποτελεί αντικείμενο ειδικής φροντίδας του Kράτους.

και γίνεται έκτρωμα

1. Το κράτος εγγυάται, μέσω καθολικών κοινωνικών υπηρεσιών και εισοδηματικών ενισχύσεων, αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης για όλους. Για τον προσδιορισμό του επιπέδου διαβίωσης ο νομοθέτης οφείλει να χρησιμοποιεί επιστημονικές μεθόδους και να λαμβάνει υπόψη τις επίκαιρες αντικειμενικές κοινωνικές συνθήκες. (προσέξτε το κομμάτι που αναφέρεται στο πως προσδιορίζεται το επίπεδο διαβίωσης, λογικά και στη Βενεζουέλα το επίπεδο διαβίωσης είναι αρκετά υψηλό σύμφωνα με τις δικές τους επιστημονικές μεθόδους και τις επίκαιρες αντικειμενικες κοινωνικά συνθήκες)

3. Η εξασφάλιση στέγης αποτελεί αντικείμενο ειδικών κοινωνικών πολιτικών του Κράτους. (η κατοικία μετατρέπεται σε στέγη, καταλαβαίνετε όλοι φαντάζομαι τη διαφορά)

(Προσέξτε τι άλλο καταργείται: «όσοι πάσχουν από ανίατη σωματική ή πνευματική νόσο έχουν δικαίωμα ειδικής φροντίδας από το Kράτος. ” )

Άρθρο 22

1.Προστίθεται «Το δικαίωμα στην εργασία προστατεύεται από το κράτος, το οποίο υποχρεώνεται να εξασφαλίζει δίκαιους και ασφαλείς όρους εργασίας για το σύνολο του πληθυσμού «

Ενώ καταργείται το «Η εργασία αποτελεί δικαίωμα και προστατεύεται από το Κράτος, που μεριμνά για τη δημιουργία συνθηκών απασχόλησης όλων των πολιτών και για την ηθική και υλική εξύψωση του εργαζόμενου αγροτικού και αστικού πληθυσμού.”

(Τι να πρωτοθαυμάσει κανείς . Η προστασία της εργασίας καταργείται πονηρά και στη θέση της έρχεται η προστασία στο δικαίωμα κάποιου να εργάζεται)

3. Προστίθεται «Ειδικότεροι όροι εργασίας και ο ελάχιστος μισθός ρυθμίζονται με συλλογικές συμβάσεις εργασίας που συνάπτονται με ελεύθερες συλλογικές διαπραγματεύσεις και αν αυτές αποτύχουν ή, επικουρικά, με διαιτητικές αποφάσεις που εξομοιώνονται πλήρως με συλλογικές συμβάσεις εργασίας. Η μονομερής προσφυγή στη διαιτησία είναι δικαίωμα των μερών της συλλογικής διαφοράς συμφερόντων και ασκείται όπως νόμος ορίζει..” (Τέλεια!)

5. Προστίθεται”Η κοινωνική ασφάλιση αποτελεί δικαίωμα. Το κράτος υποχρεώνεται να εξασφαλίζει αποτελεσματική προστασία έναντι όλων των ασφαλιστικών κινδύνων μέσω ενός συστήματος καθολικής κάλυψης, στο πλαίσιο δημόσιου αναδιανεμητικού συστήματος, που λειτουργεί βάσει των αρχών της αλληλεγγύης και της ανταποδοτικότητας.” (τσεκούρεμα των συντάξεων συνταγματικά δηλαδή )

Προσέξτε όμως:

Αυτό που είναι βασικό να κατανοήσει κανείς είναι πως, στο αναδιανεμητικό σύστημα, η σύνταξη είναι μεν ανάλογη των εισφορών, δεν είναι όμως υποχρεωτικό το ύψος της να αντιστοιχεί σε αυτές. Με άλλα λόγια, κάποιος που πλήρωσε υψηλές εισφορές λογικά θα πάρει μεγαλύτερη σύνταξη από κάποιον που πλήρωσε χαμηλότερες εισφορές στο ίδιο ταμείο. Όμως, κάθε σύνταξη ξεχωριστά είναι δυνατόν να είναι υψηλότερη ή και πολύ χαμηλότερη των εισφορών που έχει καταβάλει ο δικαιούχος στη διάρκεια της ασφάλισης.

Άρθρο 25

1.Τα δικαιώματα του ανθρώπου ως ατόμου και ως μέλους του κοινωνικού συνόλου και η αρχή του κοινωνικού κράτους δικαίου τελούν υπό την εγγύηση του Κράτους. Όλα τα κρατικά όργανα υποχρεούνται να διασφαλίζουν την ανεμπόδιστη και αποτελεσματική άσκησή τους. Τα δικαιώματα αυτά ισχύουν και στις σχέσεις μεταξύ ιδιωτών στις οποίες προσιδιάζουν. Οι κάθε είδους περιορισμοί που μπορούν κατά το Σύνταγμα να επιβληθούν στα δικαιώματα αυτά πρέπει να προβλέπονται είτε απευθείας από το Σύνταγμα είτε από το νόμο, (προστίθεται το «για λόγους δημοσίου συμφέροντος”), εφόσον υπάρχει επιφύλαξη υπέρ αυτού και να σέβονται την αρχή της αναλογικότητας.

(Τα δικαιώματα του ανθρώπου όπως ορίζονται απο την ΕΣΔΑ δε θα ισχύουν λοιπόν , όταν υπάρχουν «λόγοι δημοσίου συμφέροντος” ,ούτε ο Ερντογάν δε θα το τολμούσε αυτό)

3 παλιο καταργειται:

«Η καταχρηστική άσκηση δικαιώματος δεν επιτρέπεται”

Διαβάστε για το πόσο σημαντική είναι η διατήρηση της παραγράφου 3

και στη θέση της η 4 γίνεται 3

3. Το Κράτος δικαιούται να αξιώνει από όλους τους πολίτες την εκπλήρωση του χρέους της κοινωνικής και εθνικής αλληλεγγύης.(Προστίθεται ” Μεριμνά για την ανακατανομή του πλούτου και την επίτευξη πραγματικής ισότητας μεταξύ των πολιτών, αίροντας τα εμπόδια οικονομικής και κοινωνικής φύσης, τα οποία περιορίζουν την ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας τους και τη συμμετοχή τους στην πολιτική, οικονομική και κοινωνική ζωή της χώρας.”) (Τι θέλει να πεί ο νομοθέτης εδω;)

Αρθρο 28 (Νομιμοποίηση των μνημονίων στο Σύνταγμα)

2.Διεθνής Συνθήκη με την οποία μεταβιβάζονται αρμοδιότητες που προβλέπονται από το Σύνταγμα, κυρώνεται με πλειοψηφία των τριών πέμπτων του όλου αριθμού των βουλευτών. Ο κυρωτικός νόμος αυτός επικυρώνεται με δημοψήφισμα, εντός εξήντα ημερών από την ψήφιση του. Η μεταβίβαση των ως άνω αρμοδιοτήτων δεν επιτρέπεται σε καμιά περίπτωση να είναι ανέκκλητη, με εξαίρεση αυτές που μεταβιβάζονται προς την Ευρωπαϊκή Ένωση στο πλαίσιο του πρωτογενούς ευρωπαϊκού δικαίου.

4.Διεθνής Συνθήκη που περιορίζει την άσκηση της εθνικής κυριαρχίας με οποιονδήποτε άλλο τρόπο κυρώνεται με νόμο που ψηφίζεται από την απόλυτη πλειοψηφία του όλου αριθμού των βουλευτών.

(Ανάγνωση γνωρίζετε προφανώς δεν έχει νόημα να τα σχολιάσω)

Άρθρο 35 (και αυτό δεν θα το σχολιάσω)

2Κατ’ εξαίρεση δεν απαιτείται προσυπογραφή (του ΠτΔ) για τις ακόλουθες πράξεις:

δ)προστιθεται ” τον διορισμό της ηγεσίας των Ανώτατων Δικαστηρίων, κατά το άρθρο 90 παρ. 5, των μελών του Ανώτατου Ειδικού Δικαστηρίου, κατά το άρθρο 100 παρ. 2 και των μελών των ανεξαρτήτων Αρχών, κατά το άρθρο 101Α παρ. 2″

ζ) την αναπομπή κατά το άρθρο 42 παράγραφος 1 (προστιθεται «ή παραπομπή προς το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο κατά το άρθρο 100 παράγραφος 1 εδ. ” )η νομοσχεδίου ή πρότασης νόμου που έχει ψηφιστεί από τη Βουλή,

η) προστίθεται «την έκδοση διαγγελμάτων,”

Αρθρο 42 (Απογύμνωση του ρόλου του ΠτΔ)

1.Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας εκδίδει και δημοσιεύει τους νόμους που έχουν ψηφιστεί από τη Βουλή μέσα σε ένα μήνα από την ψήφισή τους. Μέσα στην προθεσμία που προβλέπεται στο προηγούμενο εδάφιο, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας μπορεί να αναπέμψει στη Βουλή νομοσχέδιο που έχει ψηφιστεί από αυτή (προστίθεται «για λόγους τυπικής συνταγματικότητας, ή να το παραπέμψει στο Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο του άρθρου 100,”) για λόγους ουσιαστικούς συνταγματικότητας, εκθέτοντας και τους λόγους της αναπομπής, (προστίθεται «ή της παραπομπής.”)

Αρθρο 78

Ερμηνευτική δήλωση: Η φορολογική υποχρέωση των Ελλήνων και η αντίστοιχη φορολογική αξίωση της Πολιτείας αφορούν αποκλειστικά και μόνον την πραγματική αξία των φορολογούμενων στοιχείων, χωρίς να αποκλείεται η χρήση μαχητών τεκμηρίων για τον υπολογισμό αυτής. (Η φορολόγηση μέσω τεκμηριων μέσα στο Σύνταγμα)

Αρθρο 84

2. Η Βουλή μπορεί οποτεδήποτε με απόφαση που λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία των μελών της, να αποσύρει την εμπιστοσύνη της από την Κυβέρνηση, κατόπιν πρότασης δυσπιστίας που υπογράφεται από την απόλυτη πλειοψηφία του όλου αριθμού των βουλευτών(!!!) και με την οποία προτείνεται νέος Πρωθυπουργός. (το όνειρο του Ερντογάν)

Πηγή

Popular

To Top