[ccpw id="136103"]

Όσοι σπατάλησαν λίγο από το χρόνο τους για να παρακολουθήσουν τη Συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Μεταφορών που αφορά μεταξύ άλλων και τη λειτουργία της Beat είχαν μια πρώτης τάξης ευκαιρία να καταλάβουν γιατί αυτή η χώρα θα αποτελεί πάντα τον κακό δαίμονα κάθε καινοτόμου επιχειρηματικής δραστηριότητας.


Σπίρτζης και Λυμπερόπουλος, ο συνδικαλιστικός εκπρόσωπος των ταξιτζήδων, επιχείρησε να «αποκαθηλώσει» τον ιδρυτή της Beat, Νίκο Δρανδάκη, από το θρόνο του πιο επιτυχημένου Έλληνα startuper, έως σήμερα.

Το αποτέλεσμα ήταν μάλλον απογοητευτικό…

Ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, επιβεβαίωσε για μια ακόμα φορά τον τίτλο του σκληρού μεν, παλαιομοδίτη δε, συνδικαλιστή και ο υπουργός του ΣΥΡΙΖA, εκτέθηκε ανεπανόρθωτα στην προσπάθειά του να πλήξει την Beat και αποδείχθηκε ότι νομοθετεί για θέματα για τα οποία δεν γνωρίζει.

Στην πρώτη τους προσπάθεια, Θύμιος και Σπίρτζης επιχείρησαν να εμφανίσουν την Beat, ως μία εταιρία με έδρα το Λονδίνο, η οποία δεν εισφέρει τίποτα στην ελληνική οικονομία, για να εισπράξουν την απάντηση ότι ο λόγος που η μητρική εταιρία ιδρύθηκε στο Λονδίνο ήταν ότι αν επιχειρούσε να την ιδρύσει στην Ελλάδα ..ακόμα θα περίμενε!

Στη συνέχεια, ο ιδρυτής της Beat, κλήθηκε… να «απολογηθεί» γιατί πληρώνει τους οδηγούς ταξί που συνεργάζονται με την εταιρία του μέσω του εξωτερικού.

Η απάντηση του κ. Δρανδάκη ξάφνιασε την ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών, αφού τότε μόνο κατάλαβαν πώς λειτουργεί το διεθνές τραπεζικό σύστημα σε σχέση με τις συναλλαγές πιστωτικών καρτών.

Βέβαια, ο Θύμιος Λυμπερόπουλος επέμενε ότι οι πληρωμές των πιστωτικών είναι …νταλαβέρια μεταξύ της Βeat και των συνεργατών της, μέσω διαφόρων φορολογικών παραδείσων και απειλούσε με εισαγγελείς και δαίμονες!

Στη συνέχεια, ακόμα και η ίδια η πρόεδρος της Επιτροπής κ. Χαρά Καφαντάρη, επιχείρησε να στριμώξει τον ιδρυτή της Beat για την έκδοση αποδείξεων από την εταιρία του.

Μαζί με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, ρώτησαν επίμονα το Ν. Δρανδακη πώς αποδεικνύεται η πλήρης φορολογική συμμόρφωση της εταιρίας του.

Αφού κατάλαβαν ότι για κάθε ευρώ που εισπράττει η Βeat για τη μεσολάβησή της, εκδίδεται τιμολόγιο, άρχισαν να κατανοούν και πώς λειτουργούν διεθνώς οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες εμπορίου.

Ο κ. Δρανδάκης, ο οποίος μοιράζει το χρόνο του μεταξύ Ελλάδας, Κεντρικής Ευρώπης και Αμερικής, όπου η καινοτομία του κερδίζει συνεχώς μεγαλύτερα μερίδια αγοράς, κλήθηκε να απαντήσει για τις off shore εταιρίες που συμμετείχαν στο αρχικό μετοχικό σχήμα της Beat και για τα δημοσιεύματα που ήθελαν τη Μαρέβα Μητσοτάκη να είναι μία εκ των μετόχων.

Η ηγεσία του υπουργείου συνειδητοποίησε τότε ότι όταν ένας επενδυτής αποφασίσει να επενδύσει σε ένα εταιρικό σχήμα, μπορεί να φέρει διαθέσιμα χρήματα από οποιαδήποτε χώρα του πλανήτη και ότι αυτά τροφοδοτούν την ελληνική οικονομία

Σημείο αιχμής του νομοσχεδίου αποτελεί η πλήρης απαγόρευση επιδότησης του κομίστρου για τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες.

Η ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών, με την πίεση του Θ. Λυμπερόπουλου να επικρέμεται επί της κεφαλής της, θεωρεί ότι η επιδότηση κομίστρου είναι νόθευση του υγιούς ανταγωνισμού.

Παρά το γεγονός ότι ο κ. Δρανδάκης επιχείρησε να τους πείσει ότι το κόμιστρο καταβάλλεται στο ακέραιο αλλά μετά ο επιβάτης επιδοτείται με ένα ποσό επί του κομίστρου – αντίτιμου είναι μια …πανάρχαιη πρακτική του μάρκετινγκ, εκείνοι δεν έδειξαν να πείθονται!

Το συμπέρασμα από την 4ωρη και πλέον συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου και την «ανάκριση» ενός επιχειρηματία από υπουργούς και συντεχνιακά απολιθώματα είναι σαφές:

Στην Ελλάδα νομοθετούν πολιτικοί με άγνοια για τα θέματα τα οποία …φιλοδοξούν να ρυθμίσουν.

Αυτή μάλιστα είναι η επιεικής ερμηνεία των γεγονότων.

Γιατί αν κάποιος καχύποπτος συνεκτιμήσει ότι πίσω από του «Θύμιους» κρύβεται η χειραγώγηση μερικών χιλιάδων συντεχνιακών ψήφων, τότε καταλαβαίνει ότι η καινοτομία δεν έχει φτάσει ακόμα στο σημείο να νικήσει τα πατροπαράδοτα «κουκιά»…

protothema.gr

Πηγή