• Latest
  • Trending
  • All
Ας είναι καλά ο Άδωνις …

Ας είναι καλά ο Άδωνις …

15 Μαρτίου 2018

Daily Telegraph: Αυτά είναι τα 15 καλύτερα ελληνικά νησιά για να επισκεφθείτε μετά τον κορωνοϊό

24 Φεβρουαρίου 2021

Ακάρ: Οι Έλληνες παρενόχλησαν το «Τσεσμέ»

23 Φεβρουαρίου 2021

Το ενδιαφέρον της Αναπτυξιακής Τράπεζας των ΗΠΑ παραμένει ισχυρό για την Ελλάδα

23 Φεβρουαρίου 2021

Βάζουν θέμα «τουρκικής ταυτότητας» στην Θράκη – Η επιστολή στον ΟΗΕ

22 Φεβρουαρίου 2021

Τηλεφωνική επικοινωνία Δένδια με τον Καναδό υπουργός Εξωτερικών

21 Φεβρουαρίου 2021

Ατζέντα με νέες γκρίζες ζώνες, αποστρατικοποίηση και το γέρικο Cesme

19 Φεβρουαρίου 2021

Μια ματιά στους αριθμούς

19 Φεβρουαρίου 2021

Και ακριβά και ανεύθυνα

19 Φεβρουαρίου 2021

Γιατί οι Γερμανοί υπονομεύουν τη Frontex; Μήπως θέλουν να μείνουν αφύλακτα τα ελληνικά σύνορα;

19 Φεβρουαρίου 2021

Ν. Παναγιωτόπουλος: Η Ελλάδα υπέρ της ειρηνικής επίλυσης οποιασδήποτε διαφοράς, με βάση το διεθνές δίκαιο

19 Φεβρουαρίου 2021

Τζ. Πάιατ: Ισχυρό ενδιαφέρον εταιρειών των ΗΠΑ για την ελληνική αγορά ενέργειας

18 Φεβρουαρίου 2021

Πάιατ: Βούληση του Μπάιντεν είναι να εμβαθύνει περαιτέρω τη στρατηγική σχέση ΗΠΑ-Ελλάδας

18 Φεβρουαρίου 2021
  • Ροή
  • Περι Real Politics
  • Επικοινωνία
Τετάρτη, 24 Φεβρουαρίου, 2021
  • Login
Real Politics
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Real opinions
  • Κοινωνία
  • Διεθνείς Σχέσεις
  • Συνεντέυξεις
No Result
View All Result
Real Politics
No Result
View All Result
Home Politics

Ας είναι καλά ο Άδωνις …

15 Μαρτίου 2018
in Politics
Ας είναι καλά ο Άδωνις …
491
SHARES
1.4k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Ας είναι καλά ο @AdonisGeorgiadi που κατήργησε το καμποτάζ!!
 
Νίκη Τζαβέλα

Ο Πειραιάς, 5ος στα λιμάνια κρουαζιέρας της Μεσογείου

Μπορεί το εμπορικό κομμάτι του λιμανιού του Πειραιά να σκαρφαλώνει αλματωδώς θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη, αλλά δεν συμβαίνει το ίδιο με τη δραστηριότητα της κρουαζιέρας. Παραμένει πέμπτος στα λιμάνια της Μεσογείου με βάση τους επισκέπτες κρουαζιέρας ενώ είναι τρίτος στα εμπορευματοκιβώτια. Και αυτό όμως θεωρείται επιτυχία με βάση την κατάσταση στην Ανατολική Μεσόγειο και ειδικότερα την κατάρρευση της ζήτησης για Τουρκία και Αίγυπτο τα προηγούμενα χρόνια. Ετσι οι επενδύσεις που δρομολογεί η Cosco στον ΟΛΠ, με προβλήτες, σταθμούς επιβατών και ξενοδοχεία, θα είναι κρίσιμες για το μέλλον αυτής της δραστηριότητας.

Τι κάνει όμως ο ανταγωνισμός στη Δυτική Μεσόγειο; Oι 15 κορυφαίοι μεσογειακοί λιμένες κρουαζιέρας κατέγραψαν πτώση κατά 4,2% το 2017, ενώ μόνο πέντε από τα πιο πολυσύχναστα λιμάνια της Μεσογείου είδαν τον αριθμό των επιβατών κρουαζιέρας να αυξάνεται. Ο Πειραιάς υποχώρησε, σύμφωνα με τα στοιχεία του PortEconomics, κατά 3,7%. Το 2017 είναι η πρώτη χρονιά που τρεις μεσογειακοί λιμένες καταγράφουν περισσότερες από δύο εκατομμύρια κινήσεις επιβατών: Βαρκελώνη (2,7 εκατ.), Τσιβιταβέκια (2,2 εκατ.) και Βαλεαρίδες Νήσοι, με τους πέντε λιμένες τους, Πάλμα, Αλκούντια, Μαχόν, Ιμπίθα και Λα Σαβίνα να καταγράφουν 2,1 εκατ.

Οι ισπανικοί λιμένες κυριαρχούν και εμφανίζουν αυξητικές τάσεις σε σχέση με τους υπόλοιπους. Τρεις από τους πέντε λιμένες που κατέγραψαν αύξηση της κίνησης το 2017 είναι ισπανικοί. Αντίθετα με τα ισπανικά, τα επτά ιταλικά λιμάνια παρουσίασαν πτώση, με τη σημαντικότερη στη Νάπολη (-40,8%) και τη Βενετία (-12,5%), η οποία υποχώρησε στην 4η θέση της κατάταξης.

Από το 2010, οι κορυφαίοι 15 λιμένες κρουαζιέρας της Μεσογείου εμφανίζουν αύξηση 10,5%, με τον αριθμό των κινήσεων επιβατών να αυξάνεται στα 10 από τα 15 λιμάνια που καταγράφουν άνοδο, με εξαίρεση τον Πειραιά, αλλά και λιμάνια που δοκιμάστηκαν από υπερβολική εκμετάλλευση, πρόβλημα που αντιμετωπίζει και η Σαντορίνη. Οι δύο μεγαλύτεροι λιμένες στην Αδριατική που επηρεάστηκαν από τις αντιδράσεις των τοπικών κοινωνιών στον συνωστισμό (overcrowding) που έχει προκαλέσει η ανάπτυξη της κρουαζιέρας, η Βενετία (-13,3%) και το Ντουμπρόβνικ (-25%), συνέχισαν να καταγράφουν μείωση.

Σύμφωνα με τον διευθυντή του PortEconomics και αναπληρωτή καθηγητή Οικονομικής και Πολιτικής Λιμένων στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου Θάνο Πάλλη, «η διατήρηση της κίνησης στον Πειραιά σε αμετάβλητα πρακτικά επίπεδα, με δεδομένη τη συνεχιζόμενη αδυναμία των γειτονικών τουρκικών λιμένων να κερδίσουν την απαραίτητη εμπιστοσύνη των εταιρειών, αλλά και τη διαρκή απροθυμία των επιβατών κρουαζιέρας να επιστρέψουν στην Ανατολική Μεσόγειο, πιστώνεται στην Cosco».

Οπως σημειώνει, «οι συνεχιζόμενες επενδύσεις από έμπειρους χειριστές τερματικών κρουαζιέρας, η αναδυόμενη παρουσία διεθνών διαχειριστών τερματικών κρουαζιέρας (DP World, Cosco, αλλά και της Global Ports) και η ενδεχόμενη επιστροφή της πολιτικής σταθερότητας στην Ανατολική Μεσόγειο είναι θετικά σημάδια μιας αγοράς που έχει όλες τις προϋποθέσεις να επιστρέψει στην ανάπτυξη νωρίτερα από ό,τι προβλέπεται».

Σύμφωνα με έρευνα της Διεθνούς Ενωσης Κρουαζιέρας (CLIA), η ευρωπαϊκή αγορά επιβατών κρουαζιέρας έχει αυξηθεί σημαντικά, με περισσότερο από 6,9 εκατομμύρια επιβάτες, σημειώνοντας δηλαδή αύξηση κατά 2,5% σε σύγκριση με το 2016. Η ευρωπαϊκή κρουαζιέρα αναπτύσσεται σταθερά τα τελευταία δέκα χρόνια, με πρωτοπόρες τις αγορές της Γερμανίας, του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ιρλανδίας.

ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΣ
kathimerini.gr

Πηγή

Share196Tweet123
  • Trending
  • Comments
  • Latest
Ευχαριστίες-Μητσοτάκη-στις-Ένοπλες-Δυνάμεις-για-το-εμβολιαστικό-κέντρο-“Προμηθέας”:-Την-Δευτέρα-ξεκινά-λειτουργία

Ευχαριστίες Μητσοτάκη στις Ένοπλες Δυνάμεις για το εμβολιαστικό κέντρο “Προμηθέας”: Την Δευτέρα ξεκινά λειτουργία

14 Φεβρουαρίου 2021
Ο Τσακλόγλου στα χνάρια του Πατέλη για τα δικαιώματα των νέων έναντι των συνταξιούχων

Ο Τσακλόγλου στα χνάρια του Πατέλη για τα δικαιώματα των νέων έναντι των συνταξιούχων

13 Φεβρουαρίου 2021

WSJ: Για την Ελλάδα η Ναυμαχία της Σαλαμίνας δεν τελείωσε ποτέ

30 Σεπτεμβρίου 2020

Daily Telegraph: Αυτά είναι τα 15 καλύτερα ελληνικά νησιά για να επισκεφθείτε μετά τον κορωνοϊό

0
Oταν οι κότες κάνουν τα …λιοντάρια!

Oταν οι κότες κάνουν τα …λιοντάρια!

0
Στο Καλντερίμι (Νο 230)

Στο Καλντερίμι (Νο 230)

0

Daily Telegraph: Αυτά είναι τα 15 καλύτερα ελληνικά νησιά για να επισκεφθείτε μετά τον κορωνοϊό

24 Φεβρουαρίου 2021

Ακάρ: Οι Έλληνες παρενόχλησαν το «Τσεσμέ»

23 Φεβρουαρίου 2021

Το ενδιαφέρον της Αναπτυξιακής Τράπεζας των ΗΠΑ παραμένει ισχυρό για την Ελλάδα

23 Φεβρουαρίου 2021
Real Politics

Copyright © 2009 realpolitics.gr

Navigate Site

  • Ροή
  • Περι Real Politics
  • Επικοινωνία

Follow Us

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Real opinions
  • Κοινωνία
  • Διεθνείς Σχέσεις
  • Συνεντέυξεις

Copyright © 2009 realpolitics.gr

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
This website uses cookies. By continuing to use this website you are giving consent to cookies being used. Visit our Privacy and Cookie Policy.