• Latest
  • Trending
  • All
Σοκ: Έως 81% η πραγματική φορολογική επιβάρυνση του ιδιωτικού τομέα!

Σοκ: Έως 81% η πραγματική φορολογική επιβάρυνση του ιδιωτικού τομέα!

23 Φεβρουαρίου 2018

Daily Telegraph: Αυτά είναι τα 15 καλύτερα ελληνικά νησιά για να επισκεφθείτε μετά τον κορωνοϊό

24 Φεβρουαρίου 2021

Ακάρ: Οι Έλληνες παρενόχλησαν το «Τσεσμέ»

23 Φεβρουαρίου 2021

Το ενδιαφέρον της Αναπτυξιακής Τράπεζας των ΗΠΑ παραμένει ισχυρό για την Ελλάδα

23 Φεβρουαρίου 2021

Βάζουν θέμα «τουρκικής ταυτότητας» στην Θράκη – Η επιστολή στον ΟΗΕ

22 Φεβρουαρίου 2021

Τηλεφωνική επικοινωνία Δένδια με τον Καναδό υπουργός Εξωτερικών

21 Φεβρουαρίου 2021

Ατζέντα με νέες γκρίζες ζώνες, αποστρατικοποίηση και το γέρικο Cesme

19 Φεβρουαρίου 2021

Μια ματιά στους αριθμούς

19 Φεβρουαρίου 2021

Και ακριβά και ανεύθυνα

19 Φεβρουαρίου 2021

Γιατί οι Γερμανοί υπονομεύουν τη Frontex; Μήπως θέλουν να μείνουν αφύλακτα τα ελληνικά σύνορα;

19 Φεβρουαρίου 2021

Ν. Παναγιωτόπουλος: Η Ελλάδα υπέρ της ειρηνικής επίλυσης οποιασδήποτε διαφοράς, με βάση το διεθνές δίκαιο

19 Φεβρουαρίου 2021

Τζ. Πάιατ: Ισχυρό ενδιαφέρον εταιρειών των ΗΠΑ για την ελληνική αγορά ενέργειας

18 Φεβρουαρίου 2021

Πάιατ: Βούληση του Μπάιντεν είναι να εμβαθύνει περαιτέρω τη στρατηγική σχέση ΗΠΑ-Ελλάδας

18 Φεβρουαρίου 2021
  • Ροή
  • Περι Real Politics
  • Επικοινωνία
Τετάρτη, 24 Φεβρουαρίου, 2021
  • Login
Real Politics
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Real opinions
  • Κοινωνία
  • Διεθνείς Σχέσεις
  • Συνεντέυξεις
No Result
View All Result
Real Politics
No Result
View All Result
Home Politics

Σοκ: Έως 81% η πραγματική φορολογική επιβάρυνση του ιδιωτικού τομέα!

23 Φεβρουαρίου 2018
in Politics
Σοκ: Έως 81% η πραγματική φορολογική επιβάρυνση του ιδιωτικού τομέα!
491
SHARES
1.4k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Σοκ για τις επιχειρήσεις αποτελεί η πραγματική φορολογική επιβάρυνση καθώς το ελληνικό δημόσιο υφαρπάζει με κάθε τρόπο έως και το 81% των προς διανομή κερδών.

Από 35% που ανέρχονταν το 2000, οι φορολογικές επιβαρύνσεις αυξήθηκαν και διαμορφώθηκαν στο 44% το 2014 για να εκτοξευθούν σήμερα στο 81%. 

Και παρά το γεγονός αυτό το ελληνικό δημόσιο δεν καταφέρνει να έχει χρήματα στα ταμεία του δεδομένου ότι η υπερφορολόγηση οδηγεί τις επιχειρήσεις σε λουκέτο, τις καθιστά ζημιογόνες και ανήμπορες να επενδύσουν.

Το χειρότερο είναι ότι η σημερινή κυβέρνηση δεν τους επιτρέπει να αναπτυχθούν και να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα τους στις διεθνείς αγορές. 

Μία τακτική που η Ελλάδα την πληρώνει πολύ ακριβά τα τελευταία χρόνια αφού έχουμε φθάσει να μας απειλούν οι Ευρωπαίοι εταίροι μας να μην δώσουν το πράσινο φως για την ολοκλήρωση της αξιολόγησης εάν δεν μπουν οι μπουλντόζες στο Ελληνικό.

Η όποια ανάπτυξη της οικονομίας βασίζεται στο 81% των φόρων που πληρώνουν οι επιχειρήσεις αλλά και οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι. 

Μία κρατικοδίαιτη ανάπτυξη βασισμένη σχεδόν αποκλειστικά στους φόρους και τις εισφορές αλλά και όσα καταφέρνει από μόνος τους ο τουρισμός καθώς η κυβέρνηση δεν έχει κάνει ούτε μια κίνηση στο διεθνές περιβάλλον προς αυτή την κατεύθυνση παρά μόνο να επιβάλλει στις ξενοδοχειακές μονάδες τέλος διαμονής.

Σύμφωνα με τον ΣΕΒ η πραγματική φορολογική επιβάρυνση των επιχειρήσεων έχει αυξηθεί σημαντικά με τον φόρο εισοδήματος να έχει επανέλθει στα επίπεδα του 2006 ενώ πλέον επιβάλλεται (σε σχέση με το 2006) και φόρος στα εισοδήματα από διανεμόμενα μερίσματα. 

Συγκεκριμένα σήμερα επιβάλλεται φόρος εισοδήματος 29%, φόρος στα διανεμόμενα μερίσματα 15%, εισφορά αλληλεγγύης με τον ανώτατο συντελεστή να φθάνει το 10% και ασφαλιστική εισφορά 26,7 στα μέλη του διοικητικού συμβουλίου, με το άθροισμα των παραπάνω να φθάνει έως και το 81% επί των προς διανομή κερδών.

Μάλιστα οι αναλυτές του Συνδέσμου υποστηρίζουν ότι η Ελλάδα φορολογεί σωρευτικά τα διανεμόμενα κέρδη για απλούς μετόχους σε επίπεδα που κινούνται λίγο άνω του μέσου όρου των χωρών της ΕΕ, και σαφώς υψηλότερα των γεωγραφικά εγγυτέρων ανταγωνιστών της χώρας εντός της Ένωσης. Αν προστεθούν και οι ασφαλιστικές εισφορές για μέλη της διοίκησης, η Ελλάδα καθίσταται και σε αυτή τη διάσταση φόρο-πρωταθλητής. 

Παράλληλα, η Ελλάδα εμφανίζεται ως η μόνη χώρα που έχει αυξήσει σημαντικά το άθροισμα αυτών των φόρων από το 2000 έως το 2017, δηλαδή αυτές οι αυξήσεις φόρων έχουν γίνει σε ένα περιβάλλον στο οποίο οι άλλες χώρες κινούνται στην κατεύθυνση της μείωσης των φόρων στα επιχειρηματικά κέρδη και τα διανεμόμενα μερίσματα.

Ο Σύνδεσμος χαρακτηρίζει ως κορυφή του παγόβουνου τους φορολογικούς συντελεστές εστιάζοντας στο συνολικό πλαίσιο που διέπει σήμερα τη φορολογία των επιχειρήσεων το οποίο δεν επιτρέπει στη επιχειρήσεις να αναπτυχθούν και να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα τους στις διεθνείς αγορές.

Συγκεκριμένα:
  • Η δυνατότητα συμψηφισμού ζημιών με κέρδη μελλοντικών ετών στην Ελλάδα περιορίζεται σε 5 έτη, όταν στις περισσότερες χώρες της Ευρ. Ένωσης είναι τουλάχιστον 10 έτη, ενώ η Ευρ. Επιτροπή προτείνει απεριόριστο χρονικό ορίζοντα συμψηφισμού.
  • Η ύπαρξη σε πολλές χώρες ειδικών κινήτρων για φορολογικές εκπτώσεις σε δαπάνες -που στην Ελλάδα είναι συγκριτικά περιορισμένες (αν και μέχρι προ λίγων ετών απουσίαζαν εντελώς).
  • Η απουσία ενός πλαισίου ευνοϊκών κανόνων και κινήτρων για τις εξαγορές και συγχωνεύσεις επιχειρήσεων, ώστε να ενθαρρυνθεί η εξυγίανση και μεγέθυνση επιχειρήσεων, να μειωθεί το στοκ των μη εξυπηρετούμενων δανείων , να υπάρξουν οικονομίες κλίμακος και να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων στις διεθνείς αγορές.
  • Η απουσία κινήτρων όπως οι υπεραποσβέσεις ή οι επιταχυνόμενες αποσβέσεις για νέες επενδύσεις σε εξοπλισμό, που μάλιστα κατά υπολογισμούς του ΣΕΒ θα είναι δημοσιονομικά ουδέτερες.
  • Η εφαρμογή μη ανταγωνιστικών πλέον συντελεστών απόσβεσης, ειδικά επενδύσεων σε μηχανήματα και εξοπλισμό, που υποχρεώνει τις Ελληνικές επιχειρήσεις να αποσβένουν αργά εξοπλισμό, ακόμα και αν αυτός στην πραγματικότητα αποσβένεται ταχύτερα, κάτι που ισχύει ειδικά, αλλά όχι μόνο, στην περίπτωση εξοπλισμού υψηλής τεχνολογίας.
  • Η διατήρηση αναχρονιστικών φόρων όπως είναι το χαρτόσημο.
  • Το ζήτημα της αβεβαιότητας που υπάρχει ως προς την εφαρμογή του νόμου όταν γίνονται οι έλεγχοι των φορολογικών αρχών και κατά τους οποίους η υποκειμενική έννοια της «παραγωγικότητας της δαπάνης» οδηγεί συχνά σε βεβαίωση επιπλέον φόρων και προστίμων.

Του Προκόπη Χατζηνικολάου
liberal.gr

Πηγή

Share196Tweet123
  • Trending
  • Comments
  • Latest
Ευχαριστίες-Μητσοτάκη-στις-Ένοπλες-Δυνάμεις-για-το-εμβολιαστικό-κέντρο-“Προμηθέας”:-Την-Δευτέρα-ξεκινά-λειτουργία

Ευχαριστίες Μητσοτάκη στις Ένοπλες Δυνάμεις για το εμβολιαστικό κέντρο “Προμηθέας”: Την Δευτέρα ξεκινά λειτουργία

14 Φεβρουαρίου 2021
Ο Τσακλόγλου στα χνάρια του Πατέλη για τα δικαιώματα των νέων έναντι των συνταξιούχων

Ο Τσακλόγλου στα χνάρια του Πατέλη για τα δικαιώματα των νέων έναντι των συνταξιούχων

13 Φεβρουαρίου 2021

WSJ: Για την Ελλάδα η Ναυμαχία της Σαλαμίνας δεν τελείωσε ποτέ

30 Σεπτεμβρίου 2020

Daily Telegraph: Αυτά είναι τα 15 καλύτερα ελληνικά νησιά για να επισκεφθείτε μετά τον κορωνοϊό

0
Oταν οι κότες κάνουν τα …λιοντάρια!

Oταν οι κότες κάνουν τα …λιοντάρια!

0
Στο Καλντερίμι (Νο 230)

Στο Καλντερίμι (Νο 230)

0

Daily Telegraph: Αυτά είναι τα 15 καλύτερα ελληνικά νησιά για να επισκεφθείτε μετά τον κορωνοϊό

24 Φεβρουαρίου 2021

Ακάρ: Οι Έλληνες παρενόχλησαν το «Τσεσμέ»

23 Φεβρουαρίου 2021

Το ενδιαφέρον της Αναπτυξιακής Τράπεζας των ΗΠΑ παραμένει ισχυρό για την Ελλάδα

23 Φεβρουαρίου 2021
Real Politics

Copyright © 2009 realpolitics.gr

Navigate Site

  • Ροή
  • Περι Real Politics
  • Επικοινωνία

Follow Us

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Real opinions
  • Κοινωνία
  • Διεθνείς Σχέσεις
  • Συνεντέυξεις

Copyright © 2009 realpolitics.gr

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
This website uses cookies. By continuing to use this website you are giving consent to cookies being used. Visit our Privacy and Cookie Policy.