Οικονομία

Κινέζος παράγει, Ανωμερίτης εισπράττει…

 

anomeritis

Στον Κώστα Καραμανλή και τη διακυβέρνησή του την περίοδο 2004-2009 μπορεί να χρεώσει κάποιος τη χρεοκοπία της χώρας και την εξαχρείωση των πελατειακών συνθηκών.

Μπορεί ακόμη κάποιος να χρεώσει ευθύνες πέραν των πολιτικών που αποδίδονται μέσω των εκλογικών αποτελεσμάτων καθώς η αδιαφορία του για όσα συνέβησαν στα μήκη και πλάτη της διακυβέρνησης ξεπερνούν την πολιτική ευθύνη…

Δεν μπορεί να μην του αναγνωρίσει όμως την επιτυχία της έλευσης των Κινέζων στο λιμάνι του Πειραιά και την ανάδειξη του πρώτου λιμανιού της χώρας από «τρύπα αρουραίων» του κρατικού συνδικαλισμού, σε υπολογίσιμη διεθνή δύναμη και δραστηριότητα που παράγει έσοδα για το ελληνικό δημόσιο και την ελληνική οικονομία.

Η ιδιωτικοποίηση μέρους της  δραστηριότητας μέσω της παραχώρησης ενός προβλήτα στη Cosco εξελίσσεται σε παράδειγμα προς μίμηση. Αν δεν είχε λάβει χώρα, με τις ζημιές που παράγει ο κρατικός ΟΛΠ, σε συνδυασμό με την αδυναμία του κράτους και των κρατικών τραπεζών λόγω χρεοκοπίας να καλύψουν αυτές τις ζημιές, μπορεί το πρώτο λιμάνι της χώρας να είχε κατεβάσει ρολά…

Χθες ο κρατικός ΟΛΠ, που διοικείται από τον κ. Γιώργο Ανωμερίτη, γνωστή χαρακτηριστική φιγούρα του μεταπολιτευτικού εξ επαγγέλματος κομματικού στελέχους εμφάνισε το business plan του.

Μια προσεκτική ματιά σ’ αυτό αρκεί για να καταλάβει κανείς πως ο κρατικός ΟΛΠ εν μέσω χρεοκοπίας της χώρας και περιστολής, μεταξύ άλλων, και των ιατρικών εξετάσεων που μπορεί να κάνει ο κάθε Έλληνας φορολογούμενος, παράγει ζημιές…

Παράγει ζημιές από τις δικές του δραστηριότητες και ξοδεύει προς ίδιον όφελος (των στελεχών και των προνομιούχων εργαζομένων που βρέθηκαν εκεί με μέσον ανταλλάσσοντας την ψήφο με μια θέση εργασίας ή αργομισθίας ανάλογα) τα δεκάδες εκατομμύρια που εισπράττει από τους Κινέζους ως ενοίκιο.

Λέει λοιπόν το χθεσινό ρεπορτάζ: Το αντάλλαγμα παραχώρησης που καταβάλλει η ΣΕΠ Α.Ε. (θυγατρική της Cosco) εντός της πενταετίας 2014-2018 θα αυξηθεί από 34,1 εκατ. ευρώ το 2013 σε 80,1 εκατ. ευρώ το 2018 με μέση ετήσια αύξηση της τάξης του 19%.

Την ακριβώς αντίθετη εικόνα στην κερδοφορία παρουσιάζει το τμήμα του τερματικού σταθμού (προβλήτας Ι) που παραμένει στη διαχείριση του ΟΛΠ.

Ενώ τα έσοδα θα φτάσουν φέτος τα 26,8 εκατ. ευρώ, ο οργανισμός θα έχει ζημίες περί τα 10 εκατ. από τον συγκεκριμένο τομέα.

Μάλιστα η διαχείριση του προβλήτα Ι θα είναι ζημιογόνος μέχρι και το 2018 (τελευταίο έτος του επιχειρησιακού σχεδίου) με τις ζημιές να παραμένουν σε επίπεδα άνω των 10 εκατ. ευρώ ετησίως…

Και καλά θα αναρωτηθεί κάποιος, αν δεν μπορεί να βγάζει αυτά που ξοδεύει αυτός ο «άσωτος» προβλήτας, γιατί δεν σταματά τις δραστηριότητες να γλιτώσουμε και τα 10 εκατ. Ευρώ να τα εισπράξει μέσω μερίσματος το κράτος να τα παραχωρήσει στο υπουργείο Υγείας, να μην κοπούν οι ιατρικές εξετάσεις που είναι απαραίτητες και κάθε πολιτισμένη κοινωνία πρέπει να παρέχει στους πολίτες της;

Γιατί οι πελάτες που διορίσθηκαν εκεί, για να συνεχίσουν να ψηφίζουν πρέπει να πληρώνονται, είναι απλό…

Αλλιώς θα ψηφίσουν ΣΥΡΙΖΑ ή Χρυσή Αυγή και θα εκδικηθούν την κοινωνία,  με ακόμη χειρότερες συνθήκες αυτών του 1,5 εκατ. ανέργων, αφού η πέραν κάποιων ορίων ενδυνάμωση των δυο άκρων (της παλαβής αριστεράς και της παλαβής δεξιάς) μαθηματικά οδηγεί στην αιματηρότερη των αντιπαραθέσεων…

Παρά το γεγονός πως η μοναδική επιτυχής ιδιωτικοποίηση κρατικού μονοπωλίου έχει πετύχει τους στόχους της, τα άμεσα οφέλη για την κοινωνία παραμένουν δυσδιάκριτα γιατί τα καρπούται μια μειοψηφία κομματικού παρακράτους…

Γράφει ο Κώστας Στούπας

Πηγή: Capital

Click to comment

Popular

To Top